במערכת הביטחון החלו להאיץ את התקנתה של מערכת הגנה נגד טילים על מטוסי החברות הישראלית. כך מסר (יום ו', 11.11.11) גורם ביטחוני לסוכנות הידיעות "רויטרס". הפעילות הנמהרת מקורה בסיכון המוגבר שצופים גורמי הביטחון להתקפות באמצעות נשק נגד מטוסים, שנבזז ממחסני הצבא בלוב על-רקע מלחמת האזרחים שם וזלג לגורמי הטרור באזורנו.
בעקבות הסכנה, מטוסי הסילון של החברות אל על, ארקיע וישראייר מצוידים בימים אלה במערכת מתוצרת כחול-לבן בשם C-Music העושה שימוש בלייזר כדי "לעוור" טילים מונחי חום. היעד לציוד כל המטוסים הישראלים במערכת נקבע לשנת 2013.
בינתיים - מתרגלים מהלכים מחיל האוויר עד שיצויידו כל המטוסים במערכת, מסר הגורם הביטחוני כי המטוסים האזרחיים הונחו לתרגל תרגילי התחמקות המיושמים בחיל האוויר. הוא סירב לפרט אילו טכנולוגיות מעורבות ביישום מהלך זה..
"אנו מודעים לאיום מזה זמן רב ואנחנו נמצאים לפני שאר העולם בהתכוננות אליו. המצב בלוב גרר הוראת הממשלה להגביר את ההתכוננות עוד יותר," מסר הגורם הרשמי, שחשף הערכות מודיעיניות לפיהן הכאוס שרר בלוב במהלך ההתקוממות נגד מועמר קדאפי איפשרה סחר של טילי כתף ירו עם הפלשתינים ועם קבוצות המזוהות עם אל-קאעידה הממוקמות בסיני.
בעיות בטיחות ב-"Flight Guard" יש לציין, כי בישראל החלו גם בפריסת מערכת אחרת, "Flight Guard", על מטוסי חברת אל על, אחרי שבאל-קאעידה ניסו להפיל מטוס עמוס תיירים ישראלים שהגיע לקניה בשנת 2002. עם זאת, השימוש של "Flight Guard" בנורי הסחה הצית חששות בדבר בטיחות המערכת, ולפיכך הוחלט לעבור לעשות שימוש ב"C-Music", המיוצרת על-ידי אלביט.
הגורם הביטחוני הוסיף עוד כי הממשלה מתכוונת לכסות את תקציב ההתקנה של המערכת. הנאמד במיליון עד 1.5 מיליון דולר לכל מטוס.
המערכת, שהיא למעשה תא שגודלו כאמבטיה ממוצעת, מותקנת אל תוך גוף המטוס, ומגבירה את כוח הגרר של המטוס, ועקב כך מוסיפה לעלויות הדלק של חברות התעופה הישראליות "עוד כמה מיליוני דולרים בשנה", לדברי הגורם הביטחוני. הוא ציין כי הממשלה תישא גם בעלות זו.