X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטת שרה מאירי סיכלה הוראות שקיבלה מבית הדין הארצי, לא נתנה לתובעים אפשרות להביע את עמדתם, כתבה החלטה הנוגדת את הנאמר בפרוטוקול ואף סתרה החלטה שלה-עצמה
▪  ▪  ▪
שרה מאירי. "אינה רשאית לעשות" [צילום: בוצ´צ´ו]

בית הדין הארצי לעבודה קובע, בהחלטה נדירה מאוד, כי שופטת בית דין איזורי פעלה בניגוד לחוק ובניגוד למושכלות בסיסיים של הליך משפטי. את הביקורת הקשה מותח (3.11.11) השופט שמואל צור על השופטת שרה מאירי. מהחלטתו של צור מצטיירת תמונה לפיה מאירי נקטה עמדה ברורה נגד אחד הצדדים, ואף סיכלה את ההוראות שקיבלה מבית הדין הארצי, בין היתר תוך מתן החלטות הסותרות את העובדות.
מדובר בתביעה של זוקו שיווק והפצה וזוקו שילובים, העוסקות בייבוא ושיווק של ציוד מכני הנדסי, נגד שלושה עובדים בכירים לשעבר שפרשו מהן והחלו להתחרות בהן. לטענת זוקו, השלושה - בראשות חיים (צ'רי) בקוש - משתמשים במידע סודי חשאי שלה, הכולל את פרטי המוצרים שהיא מוכרת, מחיריהם, הנחות וכדומה.
זוקו ביקשה למנות כונס נכסים שיתפוס את המידע הסודי, אך מאירי דחתה את הבקשה. בית הדין הארצי קיבל את ערעורה של זוקו, ומאירי מינתה לתפקיד את עו"ד מירב שחר. באוגוסט 2010 ביקש צ'רי לבטל את מינוי הכונסת ובקשתו התקבלה. מאירי אף קבעה, כי חומר המחשב שתפסה שחר לא יוכל לשמש כראיה בהליך העיקרי של תביעת זוקו. על החלטות אלו ערערה זוקו, באמצעות עו"ד מוטי ארד ממשרדו של רון גזית.
לא נתנה לתובעות להגיב
צור פותח בהעירו, כי מאירי ביטלה את צו הכינוס במסגרת דיון במה שכינתה "היבטי צו הכינוס" - מסגרת דיונית שאינה ברורה ולא עלתה מבקשה כלשהי שהוגשה לה. בכל מקרה, גם אם הכוונה הייתה לדון בעצם מינויה של שחר - הרי שלא ניתנה לזוקו כל הזדמנות להגיב לבקשתו של צ'רי. זוקו ביקשה להגיב במהלך הדיון, אך מאירי דחתה את בקשתה. על כך אומר צור:
"החלטה זו של בית הדין נוגדת לא רק את תקנות הדיון (תקנה 210 לתקנות סדר הדין האזרחי) אלא גם מושכלות בסיסיים בכל הליך משפטי, שאין פוסקים בלא לשמוע את הצד שכנגד אלא במקרים שהדבר מתאפשר בחוק או בסדרי הדין. בכך יש משום פגיעה חמורה בזכות הדיונית של המערערות, המשפיעה על זכותן המהותית. מטעם זה בלבד דין החלטת בית הדין האיזורי להתבטל.
"על-רקע אי הבהירות בדבר מסגרת הדיון בבית הדין האיזורי, לא התייצבו כל מצהירי המערערות לחקירה על תצהיריהם. בא-כוח המערערות ביקש לאפשר למצהירים שלא התייצבו לחקירה להופיע לדיון, אך בית הדין האיזורי דחה את הבקשה. לא ניתנה כל הנמקה להחלטה זו של בית הדין. בכך לא התאפשר למערערות לפרוש בפני בית הדין את כל התשתית העובדתית הרלוונטית. גם בכך יש, על פני הדברים, משום פגיעה חמורה בזכויותיהם הדיוניות של המערערות.
"כאן המקום לציין כי בית הדין האיזורי ציין בהחלטתו כי המערערות 'משכו' את התצהירים של המצהירים שלא התייצבו לחקירה, אך אין עדות לכך בפרוטוקול הדיון. העולה מן הפרוטוקול הוא שבית הדין החליט שלא לשמוע את המצהירים שלא התייצבו לדיון. מטעמים דיוניים אלה בלבד - אשר להם היבטים מהותיים מובהקים - דין החלטת בית הדין האיזורי להתבטל".
הראיות דווקא חיזקו את המסקנה
צור מוסיף וקובע, כי מאירי התעלמה גם מקביעות עובדתיות של בית הדין הארצי. ערכאה זו קבעה, כי המידע לגביו הגישה זוקו את תביעתה מהווה לכאורה סוד מסחרי, ועל סמך זאת הורתה למנות את הכונסת. אך מאירי החליטה לבטל את מינוי הכונסת, בנימוק שמאגר המידע המדובר אינו סוד מסחרי. צור נוזף במאירי: "קביעה זו [של הארצי] אינה נטולת משמעות או משקל. קביעה זו לא נעשתה בעלמא ולא ניתן להתעלם ממנה או להפוך אותה על פניה בלא שיש בסיס עובדתי מספיק לכך". הוא אומר, כי מאירי השתמשה באותה תשתית ראייתית שהייתה בפני בית הדין הארצי כדי להגיע למסקנה הפוכה, דבר שהיא אינה רשאית לעשות. יתרה מזאת, אומר צור: הראיות שהוצגו בפני מאירי דווקא מחזקות את המסקנה שמדובר בסוד מסחרי, ואת העובדה שהוא הגיע לידיו של צ'רי.
מאירי ביטלה את מינויה של שחר גם בטענה שבפעילותה נפלו פגמים רבים. צור מנתח פגמים-לכאורה אלו אחד לאחד, ובכל המקרים (למעט שולי אחד) קובע שפעילותה של שחר הייתה תקינה. באחד המקרים הוא מוסיף: "הערות בית הדין בהקשר זה כלפי הכונסת היו מיותרות ולא במקומן". צור אף אומר, כי בחלק מהמקרים טענותיה של מאירי אינן מבוססות בעובדות, ומסכם באומרו שלא הייתה כל סיבה לבטל את הצו.
מכאן עובר צור להחלטתה של מאירי לדחות את בקשת זוקו לצווי מניעה זמניים נגד צ'רי ועמיתיו. מאירי קבעה, כי מאחר שכבר דחתה בקשה זו בעבר, לא ניתן לשוב ולהעלותה. צור מגיב: "החלטה זו של בית הדין האיזורי שגויה על פניה", שכן היא דחתה רק את הבקשה לצו במעמד צד אחד - ואין מניעה לדון בה במעמד שני הצדדים. יתרה מזאת: מאירי עצמה ציינה בהחלטה קודמת שניתן יהיה לדון בבקשה בנוכחות נציגי העובדים. צור מעיר ביובש, כי החלטה זו "כנראה נעלמה מעיניו" של בית הדין האיזורי. בית הדין הארצי קבע, כי על האיזורי לדון בבקשה לצווי המניעה במעמד שני הצדדים.

תאריך:  13/11/2011   |   עודכן:  13/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שופטת עבודה פעלה בניגוד לחוק
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
ואף מילה על הוצאות המשפט....
כנניהו המיסר  |  13/11/11 11:48
2
מאירי שופטת מעולה
עו"ד שיודע  |  13/11/11 11:56
 
- יש לי תחושה - שאת זה היא כתבה ל"ת
התן  |  13/11/11 13:37
 
- תן?! - מבחינתי אתה צבוע
שאול א.  |  13/11/11 15:13
 
- הוא רק אמר ש"יש לו תחושה"
נו, באמת!  |  13/11/11 17:38
 
- אני כותב בשמי המלא
לוין אלכס  |  13/11/11 22:09
 
- לקקן ?
ל.ר.  |  14/11/11 04:17
 
- תודה על הליקוק
לוין אלכס  |  15/11/11 23:01
 
- זה שאתה יודע ועו"ד קטן, ואין
זב'לה שולטים  |  16/12/11 22:15
3
השופטת מאירי טועה
אחד שכן יודע  |  13/11/11 12:32
 
- מסכים עם הכותב - לגמלאות
מדבר מנסיון  |  27/12/12 13:28
4
קשרים אישיים בבית דין בחיפה.!
עו"ד  |  13/11/11 13:06
 
- חיפה עיר חטאים ? בלהה גלאור...
ישראבלוף   |  14/11/11 01:55
5
בטח יש לו אינטרס אישי !!!
מכיר את צור   |  13/11/11 14:59
6
תגידו איזה שופט עובד בסדר
זה יותר יעיל  |  13/11/11 17:34
7
מה חדש?
חניבעל  |  13/11/11 17:51
8
דומה למשפטי במשפ חיפה ל"ת
השופטת לצד הבעל  |  13/11/11 19:29
9
השופטת מאירי ממש??
אילנה.פ  |  13/11/11 22:15
 
- למגיבה מס' 9
שונא שטויות  |  14/11/11 08:12
 
- האם אתה מונע משנאה??
אילנה .פ  |  15/11/11 12:38
10
שופט שמקים רשע ועבריין לכלא
משה קירשטיין  |  14/11/11 17:47
 
- מציע לך לקרוא על ביניש במאמרים ל"ת
של יואב יצחק  |  16/11/11 10:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר מראה כי פחד מעורר משקיעים למכור את המניות בגלל התחושה שאחרים מרגישים כמוהם, ללא קשר אם מדובר בהחלטה נבונה או לא
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא מתנגד להצעת החוק האוסרת קבלת מימון ממשלתי זר לעמותות העוסקות בנושאים פוליטיים    לדברי היועמ"ש פוגעת ההצעה בחופש הביטוי וההתאגדות
קובי ישעיהו, פאדי מועלם
המעו"ף ננעל בעלייה חדה של 2.5%    נעילה חיובית בוול סטריט בהשראת נתון מאקרו חיובי וההתפתחויות באירופה העניקו רוח גבית לשוק המקומי    קשיים בעסקת מכירת שופרסל
אביתר בן-צדף
"צעדת המוות" נחשבת לפשע מלחמה קשה של היפנים    כל מסמכיו הרפואיים של פיטר לוס אבדו, ורק כעת הצליח לשחזרם
אביתר בן-צדף
באולם הותקנה מערכת טלוויזיה, שתשדר לבסיסים בווירג'יניה, במרילנד ובפנטגון    קרוביו של הנאשם, עיתונאים, נציגים של לשכת עורכי-הדין, ארגונים לזכויות אדם ונפגעי אל-קאעידה יוכלו לצפות בשידורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il