X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ביניש יוצאת בהתרסה גלויה נגד וינשטיין

השופט דנציגר חזר לחתום על פסקי דין

השופט שיצא לחופשה בשל חקירתו בפרשת לחיאני, חתם על פסקי דין בעניינים שאינם בעלי דחיפות רבה הנהלת בתי המשפט: נוכח העדר החלטה של היועץ המשפטי לממשלה בעניינו, עוכבו פסקי דין שהשופט דנציגר היה שותף להם זמן ממושך, ולא נמצאה עילה להוסיף ולעכבם
▪  ▪  ▪
דנציגר. ביניש נתנה היתר [צילום: פלאש 90]

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, התירה לשופט יורם דנציגר לחתום בצורה גורפת על פסקי דין, למרות צאתו לחופשה. מתשובת הנהלת בתי המשפט לפניית News1 בנושא עולה, כי ביניש החליטה להתריס בגלוי כלפי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בנושא דנציגר.
דנציגר יצא לחופשה לפני שלושה חודשים, לאחר שנחקר באזהרה בנוגע ליחסיו כעו"ד פרטי עם ראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני - פרשה שנחשפה ב-News1. המשטרה המליצה לסגור את התיק נגד דנציגר מחוסר אשמה, אך בפרקליטות סבורים שאם התיק ייסגר - יש לעשות זאת מחוסר ראיות. במקרה הראשון יוכל דנציגר לשוב לכס השיפוט, בעוד שההערכה היא שהחלטה מהסוג השני תאלץ אותו לפרוש. ההחלטה תתקבל בידי וינשטיין עצמו, בשל רגישות הנושא. בינתיים זומן דנציגר לחקירה נוספת באזהרה, לצורך השלמות.
תקדים החופשה הכפויה
חוק בתי המשפט אינו עוסק בסמכויותיו של שופט היוצא לחופשה כפויה, ודנציגר הוא השופט העליון הראשון הנאלץ לעשות זאת. החוק קובע, כי שופט הפורש מן השיפוט יכול להשלים פסקי דין במשך שלושה חודשים לאחר פרישתו. ואולם, אין להשליך מכך על מקרהו של דנציגר, שכן הוא חוזר לחתום על פסקי דין שלושה חודשים לאחר שיצא לחופשה, ולא בשלושת החודשים שמיד אחרי צאתו לחופשה.
ב-9.11.11 פורסם פסק דין ראשון עליו חתם דנציגר מאז יצא לחופשה. אז נראה היה, כי מדובר במקרה יוצא דופן, שכן פסק הדין זיכה את חאמד זינאתי מאשמת רצח ושחרר אותו מן הכלא לאחר למעלה מארבע שנות מאסר. במקרה זה נראה היה, כי יש הצדקה לצירוף חתימתו של דנציגר להחלטה שכתב השופט סלים ג'ובראן, לנוכח הדחיפות שבשחרורו מן הכלא של אדם חף מפשע.
ואולם, היום (יום ב', 14.11.11) פורסמו שני פסקי דין נוספים עליהם חתום דנציגר, למרות שלכאורה אין בהם דחיפות מיוחדת. באחד מהם נדחו ערעוריהם של שישה נאשמים שהרגו את החייל נידאל מנסור במועדון בחיפה, וכן נדחה ערעורה של המדינה על עונשיהם. בעוד ניתן לטעון שאין לעכב ערעור פלילי, במיוחד לנוכח העובדה שהדיון בו התקיים עוד ביולי 2010, הרי שלא ברורה הדחיפות שבפרסום ההחלטה בתיק האחר - דחיית ערעור על עתירה מינהלית בנוגע לרישום נקודות חובה לנהג. הערעור הוגש השנה והדיון בו התקיים במאי 2011, והנושא אינו נראה דחוף.
הנהלת בתי המשפט מסרה בתגובה: "נוכח העדר החלטה של היועץ המשפטי לממשלה בעניינו, עוכבו פסקי דין שהשופט דנציגר היה שותף להם זמן ממושך, ולא נמצאה עילה להוסיף ולעכבם". מתגובה זו עולה, כאמור, כי ביניש יוצאת כנגד וינשטיין ולמעשה מבהירה שאינה רואה את עצמה כפופה ללוח הזמנים של החלטותיו. עד מסירת הידיעה לא התקבלה תגובת הנהלת בתי המשפט לשאלה האם מדובר בהחלטה רוחבית של ביניש ובכמה פסקי דין מדובר.
משרד המשפטים מסר בתגובה: "בנוגע לשאלת חוקיות החתימה על פסקי דין, יש לפנות להנהלת בתי המשפט. לעניין ההחלטה, נציין כי כפי שפורסם, נערכה השלמת חקירה בתיק. מכל מקום, ביקש היועץ המשפטי מכל העוסקים בתיק להחיש את הטיפול בו כדי לקבל החלטה בהקדם".

תאריך:  14/11/2011   |   עודכן:  14/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופט דנציגר חזר לחתום על פסקי דין
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אז מי כאן מנהל את המדינה..????
מי מנהל את המדינה  |  14/11/11 17:12
2
תמוה ל"ת
יוסף דיין  |  14/11/11 17:38
3
כבר מסתמן שיהודה ויינשטיין
משפטן מוכר  |  14/11/11 18:41
4
חחח המסר אותו אני קלטתי הוא:
YיורםY  |  14/11/11 19:17
5
מספרים שגם קצב יחתום על חנינות ל"ת
רחב הזונה  |  14/11/11 23:01
6
כשחבר הביא חבר כולם נמנמו...
החייל שוויק  |  15/11/11 02:09
7
ויינשטיין- היועמ"ש העצלן
קורא הפוך  |  15/11/11 08:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מי שהיה נציג רשות המיסים בארה"ב הואשם בקבלת שוחד מיורם קארשי - אך זוכה    הזיכוי מעורר שאלות לגבי עסקות הטיעון שנחתמו בפרשה עם יתר הנאשמים, ובהן הודו חלקם בעבירות שוחד
עופר וולפסון
נייר עמדה של מכון ירושלים, אשר בחן את תופעת הריכוזיות במשק, מצא כי הממשלה, הנלחמת לכאורה בימים אלה בתופעה, למעשה מממנת אותה    בשנים האחרונות חלק ניכר מתשלומי ההעברה הגיע לידיהן של כמה מהקבוצות החזקות במשק
מירב ארד
הכתובת הנושאת את שמו של פרידריך השני בת 800 שנה נמצאה בתל אביב    זוהי הכתובת הצלבנית היחידה בשפה הערבית שנמצאה אי פעם במזרח התיכון
איציק וולף
בראיון למגזין טיים אמר הגורם המודיעיני כי אין להאמין לטענות האירנים כי הפיצוץ בבסיס הטילים היה תאונה    העריך כי צפויות חבלות נוספות במתקנים אירניים    "יש עוד כדורים במחסנית"
מירב ארד
שווי העסקה כ-1.2 מיליארד דולר    Oman Air מפעילה כיום טיסות בינלאומיות ל-41 יעדים ברחבי העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il