X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיון בוועדה לבחינת בעיית העובדים הזרים התגלה כי פקחים בודדים בלבד בודקים את תנאי ההעסקה של 250,000 עובדים זרים, בניגוד לתקן ח"כ הורוביץ: "המצב גורם להעדפתם של עובדים זרים על פני עובדים ישראלים"
▪  ▪  ▪
עובדים זרים. 80% מהתלונות נגד מעסיקיהם נמצאו מוצדקות [צילום: פלאש 90]

"חוסר אכיפת תנאי העבודה של מאות אלפי עובדים זרים משפיע על המשק כולו. נוצר כוח עבודה ללא תנאים וללא זכויות, הגורם להעדפתם של עובדים זרים על פני העובדים הישראלים" - כך אומר (יום ב', 14.11.11) יו"ר ועדת העובדים הזרים של הכנסת, ח"כ ניצן הורוביץ.
ממסמך שהוגש לוועדת העובדים הזרים עולה כי נכון למאי 2011 היו ביחידת הפיקוח על העובדים הזרים במשרד התמ"ת שישה מפקחים ושני סטודנטים האמורים לאכוף את כל חוקי המגן כלפי עובדים לא ישראלים במדינת ישראל - בסה"כ 250,000 עובדים זרים בעלי היתר וללא היתר. התקן שאושר ליחידה ביוני 2010 קבע 16 פקחים ו-16 סטודנטים, אך עד היום לא הושלם הליך איוש התקנים.
"עושים כמיטב יכולתנו"
בישיבה שהתקיימה (יום ב', 14.11.11) בוועדה לעובדים זרים בנושא הפיקוח על זכויות העובדים הזרים, אמר יחזקאל אופיר, מנהל אגף האכיפה במשרד התמ"ת, כי במהלך החודש האחרון אוישו שלושה תקנים נוספים של מפקחים וגוייסו עוד ארבעה סטודנטים.
לדברי אופיר, המחלקה עושה כמיטב יכולתה ובשנה האחרונה הועברו 50 תיקים למחלקה המשפטית, הוגשו עשרה כתבי אישום נגד מעסיקים ו-40 תלונות נמצאות בטיפול. "אנחנו נותנים קדימויות לתלונות שמגיעות אלינו מ'קו לעובד' שם ממיינים את התלונות ועוזרים לנו בעבודה". עוד ציין אופיר כי 80% מבין התלונות שמוגשת נמצאות מוצדקות ועוסקות בעיקר באי-תשלום שעות נוספות וכי רוב כתבי האישום מוגשים נגד חקלאים.
"גם אם יאוישו כל התקנים שהוקצו ליחידה ויוקדשו אך ורק לעבודת פיקוח בפועל לא ברור כיצד אמורים 16 פקחים לטפל באוכלוסיה של כרבע מיליון עובדים שמהווים אוכלוסיית קצה פגיעה מבחינה של זכויות עבודה", אמר ח"כ הורוביץ. לדבריו, נוצרת העדפה של עובדים זרים על פני עובדים ישראלים בתחומים רבים, "חלק מהסיבה שמגיעים ארצה מהגרי עבודה נובע בין היתר מכך שמעסיקים אותם גם בניגוד לכללים ומספקים להם מקומות עבודה". בכל מקרה, מדגיש ח"כ הורוביץ כי יש לקיים את חוקי העבודה במדינת ישראל ואין להרשות ניצול והפרת תנאים.
"משרד הפנים הוא האוייב"
נאיף הינו, מרשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול, אמר כי ברשות עובדים 64 מפקחים, אך להם אין כל סמכות לטפל בנושא הפרת זכויות עבודה. לדבריו, היה רוצה להיות בעל סמכות לטפל גם בנושא הפרת זכויות העבודה של העובדים הזרים.
עדית ליבוביץ מ"קו לעובדים" אמרה לוועדה כי אם הטיפול בפיקוח על תנאי ההעסקה יועבר למשרד הפנים, אותו משרד המגרש את העובדים הזרים, גם עובדים זרים חוקיים לא יתלוננו על תנאי העסקתם. "מבחינתם משרד הפנים הוא האויב והם לא ישתפו איתו פעולה".
אברהם הראובני, העוסק בתיווך כוח אדם זר לחקלאות, אמר לוועדה כי מעסיקים חקלאים רבים אינם מבינים את החוק. "הנהלים כל כך מסובכים ומורכבים שקשה לחקלאי לדעת את כל הכללים", אמר. הראובני הלין על כך שגם רואי החשבון שנותנים שירות לחקלאים אינם מבינים היטב את הפרוצדורה. אברהם דניאל מאיגוד מגדלי הפרחים הוסיף על הדברים ואמר כי "כל עוד העומס הכלכלי על החקלאי יהיה גדול, יהיו קומבינות. נשארו במדינה בסה"כ 5,000 חקלאים שצריך לשמור גם על הזכויות שלהם".

תאריך:  14/11/2011   |   עודכן:  14/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
9 מפקחים בודקים תנאי העסקת מאות אלפים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם עובדים ישראלים מנוצלים
מאיצת חלקיקים  |  15/11/11 09:09
2
למה אני צריך להסביר את הכל?
סתם_1  |  15/11/11 09:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המלך הירדני מצטרף לראשי מדינות ערב שמבודדים את נשיא סוריה    "אם הייתי בנעליו, הייתי מתפטר. הייתי מתפטר ומוודא שלכל מי שיבוא אחריי יש היכולת לשנות את הסטטוס קוו"
איציק וולף
קצין משטרה בכיר חנה בחניית נכים ורכבו צולם    בעקבות פניית News1 אל המשטרה נקנס הקצין ב-1,000 שקלים ויינקטו נגדו צעדים משמעתיים    "משטרת-ישראל רואה בחומרה רבה התנהגות לא הולמת זו"
עופר וולפסון
בניגוד גמור לעמדת האוצר, ממשיך להמליץ שר הביטחון על הגדלת הגירעון במעט פחות מאחוז מהתוצר, כדי להתמודד עם הבעיות החברתיות    "35 מיליארד שקל תוספת ל-5 שנים לא יביאו אותנו לא לגרעון של איטליה ולא למציאות של פורטוגל, אירלנד או יוון"
איתמר לוין
דב פולוק האשים את הפרקליטות בניסיון להלך אימים עליו, לאחר שאישר לזמן את שי ניצן לעדות    ביהמ"ש העליון: שופט סביר יתקשה שלא להניח לתחושות כה שליליות להשפיע על החלטתו
עופר וולפסון
ישראמקו דיווחה כי חתמה על העסקה עם חברת דייהו הדרום קוריאנית, אך הוסיפה כי העסקה לא תיכנס לתוקף עד לחתימתן על ההסכם של שאר השותפות בקידוח "תמר"    היקף החוזה: מיליארדי דולרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il