X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנאום לחברי מפלגתה, תיארה קנצלרית גרמניה את מצבו של גוש האירו כ"אחד מהקשים ביותר שלו, ואולי הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה" עד פסגת ה-9 בדצמבר ייאלצו הממשלות בגוש להציג אסטרטגיית חילוץ נועזת הרבה יותר
▪  ▪  ▪
מרקל. מבוי סתום פוליטי [צילום: AP]

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה (יום ב', 14.11.11) כי ייתכן שאירופה עוברת כעת את שעתה הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, עת שמנהיגים חדשים באיטליה וביוון מיהרו להקים ממשלות חדשות - מהלך שנועד להגביל את נזקי משבר החוב בגוש האירו.
הזינוק בשווקים הפיננסיים שהתחולל בעקבות הידיעות על מינויהם של טכנוקרטים מכובדים לראשות הממשלות ברומא ובאתונה התפוגג במהרה. אנליסטים הזהירו כי מכשולים פוליטיים קשים עלולים לעכב או למנוע פעולה החלטית לה הגוש האירופי כה זקוק כדי להפיח חיים חדשים בכלכלות החולות שלו.
כך למשל, איטליה נאלצה לשלם תשואת שיא של 6.3 אחוזים בעידן האירו על האג"ח לחמש שנים שלה, שכן המשקיעים חוששים לקנות את חובה עד שראש הממשלה המיועד מריו מונטי יצליח לבצע רפורמות כלכליות מעמיקות.
במקביל, סימן ראשון לצרות חדשות עבור ראש הממשלה היווני החדש לוקאס פאפאדמוס התגלו לאחר שמנהיגה של המפלגה השמרנית המרכזית במדינה דחה את רעיונות הקשחת תוכנית הצנע וסירב לחתום על מכתב שנועד לרשויות באירופה, לבקשת כספי חילוץ חדשים בהיקף של 130 מיליארד אירו.
"חוששת שאירופה כולה תקרוב"
מרקל תיארה את מצבו הקשה של גוש האירו באופן דרמטי בניסיון לגרום לחברי מפלגתה השמרנית למעוד מאחורי הממשלה בקונגרס בלייפציג.
"אירופה נמצאת באחת השעות הקשות ביותר שלה, אולי השעה הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה", היא אמרה לחברי מפלגת "הנוצרים הדמוקרטים", והוסיפה כי היא חוששת שאירופה כולה תקרוס במידה ומטבע האירו יקרוס. היא אמרה שתעשה הכל כדי למנוע מכך לקרות.
בנאום בן שעה, מרקל קראה לאיחוד פוליטי אירופי הדוק יותר, אך לא הציעה שום רעיונות חדשים לפתרון המשבר שאילץ עד כה לחלץ כלכלית את יוון, אירלנד ופורטוגל, והעלה את הפחדים לגבי יכולת ההישרדות של גוש 17 המדינות בעלות המטבע המשותף.
לממשלות האיחוד האירופי יש זמן עד לפסגה ב-9 בדצמבר כדי להציג את קווי המתאר של אסטרטגיה נועזת הרבה יותר ומשכנעת הרבה יותר יותר, הכוללת סוג מסוים של גיבוי פיננסי מסיבי ונראה לעין.
הסיכויים לכך אינם ברורים שכן ממשלת גרמניה, הבונדסבנק ובעלי הקו הנוקשה בבנק האירופי המרכזי חסמו עד כה אפשרויות מדיניות מרכזיות. אלה כוללות הנפקת איגרות חוב של גוש האירו כולו, ארגון מלאי החוב של אזור האירו, נתינת "אור ירוק" לבנק המרכזי של אירופה להדפיס עוד כסף כדי להילחם במשבר, או לשמש מלווה של המוצא האחרון, במישרין או באמצעות קרן ההצלה של הגוש.

תאריך:  14/11/2011   |   עודכן:  14/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרקל: "מצבנו - הקשה מאז מלחמת העולם"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בשבועות הקרובים יפרסם מבקר המדינה את ממצאי דוח אסון השריפה בכרמל אותו בדק בשנה שחלפה    המבוקרים בדוח שכרו פרקליטים והגיעו לבקשתם לשימוע במשרד המבקר
עידן יוסף
בחיפה נפתח היום נת"ץ למטרונית    יחבר בין רחוב הנביאים לרחוב סוקולוב
מערכת אתר ערוץ הספורט
הספרדי עוזב את המועדון אחרי שנה וחצי ויזכה לפיצויים של 2.7 מיליון יורו
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה את החוק שיבטל את הצורך בתקופת כהונה מינימאלית לצורך מינוי לנשיאות בית המשפט העליון    ח"כ כץ: נעשה וידוא הריגה לחוק הסניוריטי, כל השופטים אשכנזים    ח"כ בר-און: לקואליציה יש שכרון כוח
רועי גלדסטון
האיגוד והשחקניות הסכימו: 4 זרות ישחקו העונה. 3 ב-3 השנים הבאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il