ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ב', 14.11.11) את בקשת
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לדחות את תחילת כניסתה לתוקף של שיטת הניקוד החדשה לטיפול בעברייני תנועה. סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הסבירה כי שיטת הניקוד החדשה אמורה הייתה להיכנס לתוקף ב-1 בספטמבר השנה, אולם משרד התחבורה מבקש לדחות את המועד מאחר שטרם הושלמה הכנתן של המערכת הממוחשבות הנדרשות לשם כך. לדבריה, המשרד מבקש להחיל את השיטה ב-1 בינואר 2012.
עם זאת, אמרה עו"ד ראובני כי ישנם שלושה נושאים שבהם התקנות מקלות עם נהגים מסוימים, ובמקרים הללו לא יבוטלו התקנות למפרע. היא הסבירה כי מערכת המחשוב נוקתה מכל פעולה שנעשתה בה אחרי ה-1 בספטמבר. לדבריה, במסגרת זאת הוצאו מהמערכת 128 הרשעות וזימונם של 4 נהגים לקורס נהיגה מונעת בוטל, מאחר שלפי התקנות החדשות הם לא היו אמורים לעבור את הקורס.
השר עסוק בפוליטקה ח"כ
זאב בילסקי ביקש לדעת כיצד אמורים הנהגים לדעת על השינויים בשיטה, וראובני השיבה כי המשרד מתכוון לבצע פעילות הסברה בנושא סמוך לכניסת התקנות לתוקף. מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים,
רון מוסקוביץ', אף ציין כי הרשות מתואמת עם משרד התחבורה בנוגע לצורך לצאת בקמפיין הסברה.
עו"ד ראובני הזכירה כי השינוי הדרמטי בתקנות נוגע לאוכלוסיית הנהגים עליהם תוטל פסילת רישיון למשך תשעה חודשים. לפי התיקון, שאושר בוועדה בינואר השנה, מי שצבר 72 או 36 נקודות בפעם השנייה בתוך שש שנים, רישיונו ייפסל לתשעה חודשים והוא יחויב לעבור תיאוריה, טסט ובדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. עוד נקבע כי מי שכבר כיום נצברו לחובתו 72 נקודות היכולת להפעיל נגדו את הסנקציה תחול רק אם יצבור עוד 12 נקודות, ולא באופן אוטומטי. זאת לעומת הפרשנות של הניסוח היום, שלא אפשרה להפעיל את פסילת הרישיון בגין צבירת 72 נקודות.
בתום הדיון הודיע היו"ר שאמה-הכהן כי ההצבעה על הבקשה תתקיים במועד אחר. היו"ר אמר כי "בעניין התקנות הייתי רוצה לזמן את השר שיתחייב שהתקנות ייכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2012, אבל הוא עסוק בפעילות מפלגתית-פוליטית, לכן ארצה לשמוע ממנו התחייבות מופרשת ורק לאחר מכן תתקיים הצבעה".