X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסקר חדש עולה כי רוב הישראלים שלא חוו דיכאון חושבים שדיכאון משפיע על התפקוד המיני הסקר, כך מסתבר, מצביע על כך שלמרות האמונה שצריך לטפל בדיכאון, עדיין קיימת הימנעות משימוש בתרופות נגד דיכאון ואף קיים חשש משימוש בתרופות בקרב הציבור הישראלי
▪  ▪  ▪
מודעות לתופעה [צילום: AP]

סקר חדש שנערך לרגל חודש המודעות לדיכאון וחרדה המצוין בישראל ובעולם במהלך חודש נובמבר, קובע כי רוב הציבור הישראלי מאמין כי דיכאון משפיע על התפקוד המיני, וכי מרבית האנשים שסבלו מדיכאון במהלך חייהם לא נטלו תרופות.
עוד עולה מהסקר, כי רק 13% מהצעירים בני 40 ומטה חושבים שטיפול תרופתי הוא מענה לדיכאון, 57% מהצעירים אמרו שיעדיפו תרופה לטיפול בדיכאון ממקור צמחי, רק 14% מהצעירים שחווים או חוו דיכאון טופלו או מטופלים בנוגדי דיכאון.
הסקר, כך מסתבר, מצביע על כך שלמרות האמונה שצריך לטפל בדיכאון, עדיין קיימת הימנעות משימוש בתרופות נגד דיכאון ואף קיים חשש משימוש בתרופות בקרב הציבור הישראלי. הסקר נערך ביוזמת חברת התרופות רפא המשווקת את רמוטיב, תרופה המופקת מתמצית צמח ההיפריקום ומיועדת לטיפול בדיכאון קל ובינוני ונערך לאחרונה באמצעות מכון המחקר Market Watch (מרקט ווטש). הסקר כלל 505 איש מגיל 18 ומעלה המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה בישראל.
על-פי המקובל בספרות הרפואית, דיכאון הוא תופעה נפשית נפוצה שמאופיינת במצב רוח ירוד לאורך זמן, אובדן של עניין והנאה בדברים, תחושות אשמה ודימוי עצמי נמוך, הפרעות בשינה ובתיאבון, תחושת אנרגיה מוחלשת ויכולת ריכוז נמוך, למשך שבועיים רצופים לפחות.
הדיכאון משפיע על חיי המין
מהסקר עולה כי רוב הישראלים שלא חוו דיכאון חושבים שדיכאון משפיע על התפקוד המיני. 66% מקרב הצעירים עד גיל 40 טענו כי הדיכאון משפיע על התפקוד המיני במידה רבה בעוד בקרב המבוגרים בני 40 ומעלה 70% חושבים כך. באשר להבדלים בין נשים לגברים, הסתבר כי 74% מהנשים חושבות שלדיכאון יש השפעה על חיי המין בעוד "רק" 62% מהגברים חושבים כך.
רוב המשתתפים בסקר, בכל הגילאים, חושבים כי אדם הסובל מדיכאון צריך לפנות לעזרה מקצועית ומסכימים כי אין להמתין עד שהתופעה תחלוף מעצמה. עמדה זו בלטה במיוחד בקרב אנשים מעל גיל 40, כ-79% מהם חושבים כך. הדבר בלט במיוחד גם בקרב אנשים מכל הגילאים שלא חוו דיכאון מעולם, כ-85% מהם אמרו כך.
בסקר נבדקו העדפות הנשאלים לגבי סוגי התרופות. למשתתפים הוצגה השאלה "במידה והיית זקוק לטיפול בדיכאון, איזו תרופה אתה היית מעדיף, בהנחה שכל האפשרויות יעילות באותה מידה". יותר ממחצית מהישראלים מעדיפים תרופה ממקור צמחי ורק 7% מעדיפים תרופה כימית לדיכאון. הבדלים קטנים נצפו בין מבוגרים לצעירים כאשר 57% מהצעירים אמרו כי הם יעדיפו תרופה צמחית המופקת ממקור צמחי.
למרות הדיכאון, לא נטלו נוגדי דיכאון
עוד חשף הסקר, כי מרבית האנשים שסבלו מדיכאון במהלך חייהם לא נטלו תרופות. 80% מהמשתתפים בסקר אשר השיבו בחיוב לשאלה האם חוו דיכאון, השיבו בשלילה לשאלה האם אתה נוטל או נטלת בעבר נוגדי דיכאון כלשהם. 14% מהצעירים בגילאי 45-18 נטלו או נוטלים נוגדי דיכאון לעומת כחמישית מהמבוגרים יותר.
רמוטיב היא תרופה המופקת ממקור צמחי ומיועדת לטיפול בדיכאון קל ובינוני. בניגוד לתרופות נוגדות דיכאון סינטטיות, רמוטיב בדרך כלל אינה מאופיינת בפגיעה בתפקוד המיני או בהשמנה ולכן מתאימה גם לצעירים ולצעירות מעל גיל 18 וכן למי שחושש מתופעות לוואי של נוגדי הדיכאון האחרים. התרופה רמוטיב פותחה על-ידי חברת "זלר" בשוויץ (שגם מגדלת את צמחי ההיפריקום בשדות מיוחדים) ומשווקת בישראל על-ידי חברת התרופות רפא. רמוטיב כלולה בביטוח המשלים של כל קופות החולים ומחירה נע בין 55 ל-83 שקלים לאריזה חודשית של 30 טבליות וניתן להשיגה גם בכל בתי המרקחת ורשתות הפארם.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  16/11/2011   |   עודכן:  16/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישראלים חושבים שדיכאון פוגע בתפקוד המיני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מסמך של חברת GSK אשר ייצרה את האלטרוקסין מגלה כי בניגוד למשרד הבריאות הישראלי שכלל לא דרש לסמן את האלטרוקסין עם הפורמולציה החדשה - דרשו הניו-זילנדים לעשות זאת לפחות לתקופה של חצי שנה מאז תחילת השקת התרופה    מחדל האלטרוקסין - מעקב
עידן יוסף
דיווח: שני מאבטחים בודקים את הקהל הנכנס אליו לנוכח איומים על חייו שהושמעו כלפיו בימים האחרונים
אלעזר לוין
מנהלת יחידת השמאות במזרחי-טפחות מפרטת שורת מקרים, שבהם לא העריכו שמאים כראוי את הנכסים
אלעזר לוין
נתון ראשון על מגמת השוק בחודש שעבר    ירידה ראשונה במחירים לאחר שלוש שנים
מערכת אתר ערוץ הספורט
האיגוד הגיע לסיכום עם הלובשים שחור. היו"ר ימשיך לחפש מאמן זר לסגל הזהב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il