X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכפר ג'סר א-זרקא מנותק מאספקת מים סדירה על-ידי חברת מקורות, כל יום למשך חמש שעות, זאת עקב חוב מצטבר שקיים ליישוב ח"כ אורי מקלב לחברת מקורות: "ניתוק ג'סר א-זרקא מאספקת מים - מעשה לא אנושי"
▪  ▪  ▪
משאב יקר [צילום: פלאש 90]

ועדת הפנים והגנת הסביבה דנה אתמול (יום ג', 15.11.11) בניתוקה של ג'סר א-זרקא מאספקת המים. את הדיון המהיר יזמו חברי הכנסת ד"ר חנא סוויד ויעקב אדרי. הרקע לדיון הוא ניתוק הכפר ג'סר א-זרקא מאספקת מים סדירה על-ידי חברת מקורות, כל יום למשך חמש שעות, זאת עקב חוב מצטבר שקיים ליישוב.
בפתח הדיון ציין ח"כ אדרי כי כתושב וכראש עיר לשעבר של אור עקיבא, הוא חש מחויבות של שכנות טובה כלפי ג'סר א-זרקא. אדרי הסביר כי מדובר בכפר כושל בכל הבחינות - בריאות, מים, ביוב ורווחה. הוא אמר כי הגיעה העת שהממשלה תטפל בג'סר א-זרקא, טיפול נקודתי, ותפתור את בעיותיה. בינתיים, סיפר ח"כ אדרי, "התושבים סובלים כל יום מעונש קולקטיבי של ניתוק המים למשך חמש שעות".
ח"כ מקלב אמר כי קיים אחוז גבוה של תושבים שמשלמים את חשבון המים וכי אין כל הצדקה לענישה קולקטיבית. "רק השבוע קראנו בפרשת השבוע - 'האף תספה צדיק עם רשע?' - המוסר האנושי מתנגד לענישה קולקטיבית ובמיוחד למניעת משאב כה בסיסי כמו מים. אי-אפשר לחיות ללא מים", אמר ח"כ מקלב.
ח"כ דב חנין אמר כי "זה אולי מפתיע, אבל גם עניים צריכים לשתות. המים בג'סר א-זרקא אינם משקים מגרש גולף כמו זה שבקיסריה השכנה". ח"כ עפו אגברייה אמר כי "מניעת מים גורמת לתחלואה וג'סר א-זרקא ידועה בשיעור תחלואה גבוה במיוחד".
ראש המועצה: להפעיל תוכנית הבראה
ראש מועצת ג'סר א-זרקא, עמאש עז אל-א-דין, אמר כי חוב המועצה עומד על כ-4 מיליון שקל וכי שיעור הגבייה במועצה עומד על 50%. הוא הדגיש כי לפני כשלוש שנים קיבל לידיו מועצה בה לא שולמו חשבונות המים באופן סדיר ותקין. הוא הציע כי: 1. משרד הפנים יפעיל תוכנית הבראה ברשות, שתכלול את החוב למקורות. 2. יוקם תאגיד מים וביוב. עוד ציין כי 35% מהתושבים משלמים את חשבון המים וכי 66% מהתושבים הם נתמכי סעד.
בילי סגיב, סגנית מנהל מרחב בחברת מקורות, אמרה כי תמיד היו לג'סר א-זרקא חובות וכי החוב הנוכחי עומד על 8 מיליון שקל. מקורות אינה יכולה לפתור את הבעיות בג'סר א-זרקא וכרגע לא ברור כיצד ישולם החוב.
בסיכום הדיון הציע ח"כ מקלב כי מקורות תפסיק את ניתוק המים לשלושה חודשים לפחות. במהלך החודשיים הקרובים משרד הפנים יפעיל ביישוב מהלך של תוכנית הבראה והיישוב ימשיך לשלם לא פחות מ-190,000 שקל כתשלום חודשי סדיר. בעוד שלושה חודשים הוועדה תבחן את תוצאות ההסדר המוצע.

תאריך:  16/11/2011   |   עודכן:  16/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ חנין: "גם עניים צריכים לשתות"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אם אין מים שישתו קולה. ל"ת
מרי מהnet  |  17/11/11 04:19
2
מר חנין-דרכו של ליכוד לחיסול ה
ראספוטין בן מדביד  |  18/11/11 14:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קובע: ניתן בנסיבות המתאימות להפחית את שכר טירחתו של הבורר או לשלול ממנו את שכר הטרחה לחלוטין עקב איחור בלתי סביר במתן פסק הבוררות וללא הסבר המניח את הדעת
יפעת גדות
מסקר חדש עולה כי רוב הישראלים שלא חוו דיכאון חושבים שדיכאון משפיע על התפקוד המיני    הסקר, כך מסתבר, מצביע על כך שלמרות האמונה שצריך לטפל בדיכאון, עדיין קיימת הימנעות משימוש בתרופות נגד דיכאון ואף קיים חשש משימוש בתרופות בקרב הציבור הישראלי
איציק וולף
מסמך של חברת GSK אשר ייצרה את האלטרוקסין מגלה כי בניגוד למשרד הבריאות הישראלי שכלל לא דרש לסמן את האלטרוקסין עם הפורמולציה החדשה - דרשו הניו-זילנדים לעשות זאת לפחות לתקופה של חצי שנה מאז תחילת השקת התרופה    מחדל האלטרוקסין - מעקב
עידן יוסף
דיווח: שני מאבטחים בודקים את הקהל הנכנס אליו לנוכח איומים על חייו שהושמעו כלפיו בימים האחרונים
אלעזר לוין
מנהלת יחידת השמאות במזרחי-טפחות מפרטת שורת מקרים, שבהם לא העריכו שמאים כראוי את הנכסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il