X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה, הבונה בישראל ובמזרח אירופה, חייבת לבל"ל 10 מיליון דולר, ועוד ערבות ב-5 מיליון דולר בל"ל ביטל גם את כרטיסי האשראי של החברה יגבה את הריבית החריגה המרבית על יתרות החובה יעכב יתרות זכות דורש פרעון מיידי
▪  ▪  ▪
אוסקר כצנלסון, יו"ר הדירקטוריון [צילום: אתר החברה]

חברת הנדל"ן אולימפיה, הבונה בישראל ובמזרח אירופה, נקלעה לקשיים. בנק לאומי הודיע (יום ג', 15.11.11) לחברה, שהוא מבטל מיידית את מסגרת האשראי שלה, ודורש פרעון מיידי של כל חובותיה. כן ביטל הבנק את כרטיסי האשראי של אולימפיה, שהועמדו ככל הנראה לרשות מנהליה ובעליה. לאומי דורש מאולימפיה "לדאוג שלא תהיה יתרת חובה בחשבון", ומודיע שיחייב אותה בריבית החובה החריגה הגבוהה ביותר.
אולימפיה חייבת ללאומי 10 מיליון דולר, שהם כ-37 מיליון שקל, ועליה לפרוע חוב זה בעוד חודשיים. בנוסף, נתן הבנק ערבות בנקאית, להבטחת חוב של 5 מיליון דולר, שהם כ-18 מיליון שקל; אם הערבות תמומש, ידרוש הבנק מאולימפיה לפרוע גם סכום זה.
לאומי הודיע על צעדים חריפים אלו נגד החברה בעקבות מצבה העסקי, ולאחר החלטת בעלי אג"ח מסדרות ב' וג' שלה, להעמיד את כל חובות האג"ח לפרעון מיידי.

242 מיליון שקל הועמדו לפרעון מיידי

בנק לאומי הודיע על צעדיו נגד החברה בעקבות החלטת בעלי האג"ח שלה, ביום ד' שעבר (9.11.11), להעמיד לפרעון מיידי את כל האג"ח מסדרות ב' וג', בסכום כולל של 242 מיליון שקל. זאת, לאחר שהחברה פיגרה בפרעון תשלומים על חשבון אג"ח אלו. החוב לבעלי האג"ח הוא בנוסף לחוב של כ-37 מיליון שקל לבנק לאומי, כאמור לעיל.

50 אלף לחודש לכל מנכ"ל

אולימפיה עמדה לכנס אתמול (ג') אסיפה כללית מיוחדת, כדי לאשר את הארכת חוזי העבודה של החברה עם המנכ"לים יוסף בר וחיים גוטרמן, שהם גם בעלי מניות. כל אחד מהם משתכר 50,000 שקל לחודש, ועוד תנאים סוציאליים ואחרים. ברגע האחרון נדחתה האסיפה ליום שלישי הבא, 22 בנובמבר.

אזהרת עסק חי

לפני כחודשיים פרסמו רואי החשבון של אולימפיה, ברייטמן-אלמגור-זהר, אזהרת עסק חי לחברה. האזהרה נובעת מכך, שעליה לפרוע עד אוגוסט 2012 חוב של 138 מיליון שקל לבעלי האג"ח, ועוד חוב של 36 מיליון שקל ללאומי. מאז ועד היום הורע המצב, כיוון שבעלי האג"ח החליטו כאמור להעמיד את כל החובות לפרעון בבת אחת.
העסקים השוטפים של אולימפיה אינם במצב רע. החברה הפסידה בינואר-יוני רק כ-2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 40 מיליון שקל בינואר-יוני אשתקד. החברה נמצאת בשליטת אוסקר כצנלסון, יוסף בר וחיים גוטרמן.
אולימפיה פעילה בשתי זרועות. היא מעורבת בבניית 14,000 דירות בחמש מדינות במזרח אירופה, בעיקר הונגריה ופולין, באמצעות חברת נאנט, ש-33% ממניותיה הן בידי אולימפיה. שווי השוק של נאנט הוערך בכ-500 מיליון שקל. בנוסף, רכשה אולימפיה קרקעות באוקראינה וברומניה, באמצעות חברה-בת אחרת, אולימפיה יורו.
אולימפיה בונה בישראל (בשותפות עם יזם נוסף). בניין מסחר ומשרדים בן 22,000 מ"ר, ויש לה תוכניות לבניית מגדל נוסף, גדול יותר. כן היא בעלת 50% בחניון בן 600 מקומות. החברה גם מתכננת לבנות 210 דירות בשלושה פרויקטים – צורן, פתח תקוה וגבעת שמואל.
לפני מספר חודשים הציעה קבוצת ליאו לרכוש עד 60% ממניות אולימפיה. פרופ' אמיר ברנע בדק את ההצעה, ומצא שאינה מספקת מבחינת אולימפיה. תוקף ההצעה פג ב-31 באוגוסט.

תאריך:  16/11/2011   |   עודכן:  16/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמיר ברנע
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאומי ביטל אשראי לאולימפיה: יגבה ריבית חריגה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בועת נדלן חמורה
עסקים עם צועני  |  16/11/11 16:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גלדסטון
הפורוורד שחתם במכבי וצפוי לשוב בינואר: נילחם עבור הקהל וההנהלה
עופר וולפסון
יו"ר הוועדה שאמה-הכהן ציין כי לא יקיים הצבעה כדי לא לסתום את הגולל על הניסיונות להגיע לפשרה, על-רקע נתונים חדשים שהציג לו הערוץ    מנכ"ל הערוץ: "אחרי שנגיע להסדר צריך לסדר את שוק הטלוויזיה כך שלא נצטרך לבוא כל פעם כבכיינים לבקש טובה"
תומר לוי
קשר מכבי ת"א סובל ממתיחה. עטר נעדר מהאימון, אך צפוי להיות כשיר
יפעת גדות
פרי הקיווי מכיל בתוכו כמות לא מבוטלת של חומרים מזינים העשירים בחומר אנטי-חמצוני, ואחראים על ההשפעה המועילה על לחץ הדם
עופר וולפסון
חברת ההשקעות מקבוצת אי.די.בי, המחזיקה נכון להיום כ-2.31% מהון מניות הבנק השווייצרי, הפסידה סכום עתק עקב צניחת מניות הבנק ברבעון השלישי    צפויה לרשום כ-638 מיליון שקל רווח ברבעון הבא כתוצאה מהשלמת עסקת מכתשים אגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il