X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנשיאה ארד מצמצמת את ההגנה לה יוכל לטעון מעביד שהפר את החוק וקובעת כללים לפסיקת פיצויים לדוגמה לטובת עובד שנפגע מאי יישום החוק
▪  ▪  ▪

נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד, קבעה לראשונה (יום ד', 16.11.11) כללים מפורטים ליישומו של חוק הזכות לישיבה בעבודה. ארד דנה בין היתר בחובות המוטלות על המעביד ובשאלה כיצד ייקבע סכום הפיצוי שיקבל עובד במקרה של הפרת חובות אלו.
לדברי ארד, הזכות לישיבה בעבודה היא זכות מגן ומתחייבת מכוח הערכים החוקתיים של כבוד האדם העובד, האוטונומיה האישית והשמירה על חייו וגופו של האדם באשר הוא אדם. עוד נקבע, כי החובה לאפשר ישיבה בעבודה והחובה לאפשר מנוחה בישיבה הן חובות נפרדות, ומעביד לא ייצא חובתו אם יאפשר רק אחת מהן.
ארד מוסיפה: "טענת הגנה של המעביד לפיה 'ביצועה הרגיל של העבודה אינו מאפשר ישיבה' תפורש בצמצום. בתוך כך, יש לדחות גישה פרשנית לפיה חוק הזכות לעבודה בישיבה חל על עובדים 'מוחלשים' בלבד. בחינתה של טענת ההגנה של המעביד תיעשה בשים לב לנסיבות המקרה הנדון, באיזון כלל השיקולים הנדרשים לעניין ובהם שיקולים של סבירות, מידתיות והאותנטיות שבטענה; ובחינה לפי אמות מידה אובייקטיביות; לרבות המקום והזמן של ביצוע העבודה".
לגבי קביעת הפיצויים על הפרת הזכות, קובעת ארד שורה של קריטריונים שעל בית הדין לבחון בבואו לפסוק פיצויים לדוגמה כפי שמאפשר החוק: מידת ההפרה וחומרתה, משך ההפרה, האם ההפרה בוצעה ביודעין, מהות הפגיעה בעובד כתוצאה מן ההפרה ונסיבותיו האישיות, והשיקול הציבורי ההרתעתי.
הדברים נאמרו במסגרת דיון בערעורו של מועדון הכושר "שייפ" בתל אביב, על חיובו לשלם 100,000 שקל לעובד קבלה לשעבר, בשל הפרת זכותו לעבודה בישיבה. ארד דחתה את הערעור על עצם החיוב, אך הקטינה אותו במחצית, בין השאר לנוכח העובדה שמדובר בפעם הראשונה בה נושא זה מובא לפתחו של בית הדין. סיבה נוספת היא הימנעותו של בית הדין האיזורי מלנמק את הסכום שפסק. לדברי ארד, בנוסף לחובת ההנמקה הרגילה, "הדברים נכונים ביתר שאת כאשר בית הדין משית פיצויים לדוגמה. על אחת כמה וכמה, חלה חובת ההנמקה בהתייחס ל'חומרת ההפרה בנסיבותיה' בפסיקת פיצויים לדוגמא".

תאריך:  16/11/2011   |   עודכן:  16/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הארצי קובע כללים ליישום חוק הישיבה בעבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"מחאת הדיור לא השיגה דבר"    השמאי כהן: מיסוי קבוצות הרכישה פגע בענף, והיה טיפול כושל בחוק התכנון והבנייה
מירב ארד
צמיחה של 3.5% נרשמה ברבע השני וצמיחה של 4.7% ברבעון הראשון של השנה    ירידה של 1% נרשמה ברמת החיים ובייצוא הסחורות נרשמה ירידה דרסטית של 17%
עופר וולפסון
הרשות פרסמה שימוע לקראת שינוי מבנה תעריף החשמל    על-פי המבנה החדש, יוכלו הצרכנים הביתיים לחסוך בצריכה עד כ-30% במשך שבעה חודשים בשנה, באמצעות הסטת השימוש לשעות השפל
עופר וולפסון
בדיון בהצעת החוק שנועדה להסדיר את אופן השליטה בבנק מסחרי ללא גרעין שליטה, אמר הנגיד כי "הבנקים הם 'המוסדיים' הכי מסוכנים במשק, שכן קריסה של בנק גדול תסב למדינה נזק כלכלי אדיר בדמות הוצאות עתק, ולכן יש צורך בפיקוח הדוק על ניהול הבנקים"
איתמר לוין
השופט שנאלץ לצאת לחופשה כתב שלושה פסקי דין המשתרעים על פני עשרות עמודים כל אחד    חופשתו של דנציגר מתבטאת כעת רק בכך שאינו יושב בדיונים    הערכות: ביניש "נוקמת" בוינשטיין שאינו מתנגד להצעות החוק הנוגעות לבית המשפט העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il