X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הירידות בסיום מיוחסות להתבטאות של פיץ' כי תתכן הורדת דירוג של בנקים אם משבר החוב באירופה יחריף החוזה על הנפט זינק ל-102 דולר לחבית מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.1% בחודש אוקטובר, מדד הליבה עלה ב-0.1%
▪  ▪  ▪
ירידות בצל החשש מהורדת הדירוג [צילום: AP]

וול סטריט ננעלה היום (ד') בירידות שערים אשר התחזקו בשעה האחרונה של המסחר, לאחר שסוכנות הדירוג פיץ' אמרה שתחזית האשראי לבנקים בארה"ב עלולה להדרדר אם משבר החוב בגוש האירו לא ייפתר בזמן הקרוב. נזכיר כי אתמול גברו החששות והפאניקה מחדש עם עליית תשואות האג"ח של המדינות בעלות דירוג מושלם כמו צרפת ואוסטריה. בזירת המאקרו פורסם מדד המחירים לצרכן שרשם ירידה של 0.1% בחודש אוקטובר, בניגוד לציפיות המוקדמות שעמדו על יציבות. מדד הליבה המוציא את מחירי המזון והאנרגיה עלה ב-0.1%. עוד השפיעו על כיוון המסחר דוחות כספיים של חברות, ונזכיר כי דל פרסמה אמש את דוחותיה ואכזבה את המשקיעים. הירידות גם לאור הזינוק במחירי הנפט, שמחירו עלה מעל 102 דולר לחבית.
"התחזית הנוכחית של פיץ' לתעשיה יציבה, ומשקפת יסודות משופרים ברוב הבנקים, בשילוב דירוגים נמוכים יותר מאשר ברמות שלפני המשבר. אולם, הסיכונים לזעזוע עולים ועשויים לשנות את התחזית הזו", אמרו היום בסוכנות הדירוג פיץ'.
כאמור, הפאניקה מפני משבר החוב באירופה המשיכה לתת את הטון ולהשפיע על השווקים והחשש רק הולך ומתפשט שמא המשבר עלול להכות גם במדינות החזקות של גוש האירו. ההערכות בארה"ב הן כי המדדים לא יוכלו לחמוק מבעיות החוב של אירופה לאורך זמן. כזכור, אתמול ננעלו המדדים בטריטוריה חיובית לאור נתוני מאקרו מעודדים.
"לשוק יש הפרעת קשב, הוא קופץ מדבר אחד לשני, כמו הכלב שלי, שלא יכול להתרכז בכלום חוץ ממה שנמצא מולו", אמר רוברט פבליק, אנליסט בכיר בבאניין פרטנרס.
באירופה נרשמה נעילה במגמה מעורבת לאחר שראש ממשלת איטליה הנכנס, מריו מונטי, הצליח לכונן ממשלת אחדות לאומית והציגה בפני נשיא איטליה, גיאורגיו נפוליטאנו. מלבד מינויו כראש הממשלה החדש של איטליה, מונטי ישמש גם שר האוצר במדינה הנאבקת בחוב ענק המאיים על איטליה ועל גוש האירו כולו. היום נשמעו שוב קולות החוזרים ומלבים את החשש מפני התפשטות המשבר, "גוש האירו עומד בפני משבר מערכתי כולל ותידרש מחוייבות גבוהה מכל המדינות החברות בגוש האירו", כך הצהיר היום נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל בארוסו.
עוד בזירת אירופה הממקדת עניין רב, ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, זכה הערב בהצבעת האמון בפרלמנט היווני, ובכך קיבל מנדט להתחיל בצעדי התקציב הדרושים כדי להבטיח את היציבות במדינה ואת השארתה בגוש האירו. "הבעיות יגברו והטיפול בהן יהיה קשה יותר אם יוון לא תהיה חלק מגוש האירו", אמר פפדמוס לפרלמנט לפני ההצבעה. בלילה צפוי להיפגש פפדמוס עם ראש המכון לכלכלה עולמית, צ'רלס דלארה, באתונה, על-מנת להתחיל את השיחות להקטנת חובה של המדינה ב-100 מיליארד אירו.
מאקרו במוקד
מלבד אירופה גם זירת המאקרו השפיעה על כיוון המסחר. היום פורסם מדד המחירים לצרכן שירד ב-0.1% בחודש אוקטובר. מדד הליבה, המוציא את מחירי המזון והאנרגיה עלה ב-0.1%. נציין כי הכלכלנים ציפו לשינוי מזערי במדד חודש אוקטובר זאת בעקבות הירידה במחירי האנרגיה. בכלכלנים צפו כי מדד המחירים לצרכן צפוי לא לעלות, זו הפעם הראשונה מזה ארבעה חודשים אחרי עלייה של 0.3% בחודש ספטמבר - כך לפי סקר הכלכלנים של "בלומברג".
בהמשך פורסם הייצור התעשייתי לחודש אוקטובר שעלה ב-0.7%, כך פרסם היום הפדרל ריזרב. העלייה באוקטובר היא הגדולה ביותר שנרשמה מאז חודש יולי והייתה אף חזקה יותר מהעלייה בגובה 0.4% שצפו האנליסטים. יצויין כי נתון הייצור התעשייתי לחודש ספטמבר תוקן לירידה של 0.1% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. פעילות המפעלים בפני עצמה עלתה ב-0.6% באוקטובר אחרי עלייה של 0.2% בספטמבר.
היום פורסם גם מדד בוני הבתים בארה"ב, אשר עלה ב-3 נקודות בנובמבר - הנתון הטוב במדד מאז מאי 2010, ומעל לצפי האנליסטים.
מחיר הנפט עלה היום ב-3.2% לכ-102.6 דולר לחבית - שיא מאז חודש מאי השנה, וזאת בעקבות הודעה של חברת אנברידג' על הפיכת כיוון הזרימה בצינור הנפט סיווי ממרכז ארה"ב לקנדה."כשהנפט מתייקר, הצרכנים מרגישים את זה בארנק", אמר ווסיף לטיף, מבית ההשקעות USAA. (לסיפור המלא)
אלביט וסיטיגרופ במוקד
נובל אנרג'י בלטה היום לאור סקירות שוריות על המניה , נובל זכתה להעלאת מחיר היעד לחברה מצד גולדמן זאקס שהותירו המלצת קנייה על מניות החברה. בנוסף גם ב-RBC Capital העלו את מחיר היעד לחברה ל-118 דולר למניה לעומת מחיר קודם של 112 דולר . ב-RBC הותירו המלצת "תשואת יתר" על המניה. בנוסף גם ב-UBS היו שוריים על המניה והעלו המלצה ל"קנייה" עם מחיר יעד של 113 דולר למניה.
אלביט מערכות בלטה גם היא לאחר שדיווחה היום על תוצאות פעילותה ברבעון השלישי של 2011. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-663.7 מיליון דולר בהשוואה ל-649.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2010. הרווח הנקי לפי non-GAAP ברבעון השלישי של 2011 היה 56.4 מיליון דולר (8.5% מסך ההכנסות), בהשוואה ל-54.1 מיליון דולר (8.3% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
הבנק האמריקני סיטיגרופ עמד במוקד לאחר דיווח כי יפטר כ-3000 עובדים בקרוב המהווים כ-1% ממספר העובדים בבנק, כך מסר גורם המקורב להנהלת הבנק לסוכנות "בלומברג". מבין המפוטרים יהיו 900 עובדים ממחלקת המסחר וההשקעות של הבנק, מסר הגורם לבלומברג. הרקע לפיטורין בא בעקבות הודעת מנכ"ל הבנק, וויקראם פנדט, על כוונתו לבצע קיצוצים על-מנת לשלוט בהוצאות.
יצרנית המחשבים האישיים השלישית בגודלה בעולם, דל מחשבים, דיווחה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט על תוצאותיה ברבעון האחרון. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 893 מיליון דולר, 49 סנט למניה, לעומת 822 מיליון דולר, 42 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.
Abercrombie & Fitch פרסמה היום את הדוחות הכספיים ואכזבה את המשקיעים, החברה פספסה את התחזיות המוקדמות עם עלייה של 1.7% ברווח. החברה דיווחה על רווח של 50.9 מיליון דולר לעומת 50 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכלכלנים ציפו לרווח של 71 סנט למניה לעומת רווח של 57 סנט למניה שהציגה החברה ברבעון השלישי השנה.
חברת אפל ריכזה עניין לאחר שהודיעה אתמול כי מינתה את ארט לווינסון (Art Levinson) כיו"ר הדירקטוריון שלה. בנוסף, מינה דירקטוריון אפל את רוברט איגר (Robert Iger), נשיא ומנכ"ל וולט דיסני כחבר דירקטוריון החברה.

תאריך:  17/11/2011   |   עודכן:  17/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 וול סטריט
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כוחות של 'צבא סוריה החופשי' תקפו עמדה של צבא סוריה סמוך לעיר חמה    לפחות שמונה חיילים סוריים נהרגו במתקפה    הוקמה מועצה צבאית זמנית שאמורה להוביל את המאבק להפלת שלטונו של אסד
עופר וולפסון
שר האוצר חתם על תקנות שיביאו להקדמת הגבייה בגין היטלים על רווחי נפט וגז לחודשים נובמבר-דצמבר השנה, במקום במהלך 2012, בהתאם להמלצות ששינסקי    "תקנות יביאו לגידול שמעמותי בהכנסות המדינה"
איתמר לוין
הפרקליטות דחתה את בקשת אולמרט לקיים רק באמצע השנה הבאה את השימוע בפרשת הולילנד, ונימקה זאת בין היתר בצורך לשמוע את אותו עד מיד לאחר הגשת כתב האישום    זאת בשל מצבו הבריאותי וגילו המתקדם
עופר וולפסון
בממשלת הטכנוקרטים החדשה 16 חברים, בהם שלוש נשים    ראש הממשלה מונטי, פרופ' לכלכלה, לקח לעצמו את תיק האוצר המכריע    "מקווה שנצליח לסייע לייצוב השווקים"
אלעזר לוין
הגיעו באוקטובר לשפל של 2.36 מיליארד שקל    ירידה של 39% במשכנתאות בתוך שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il