X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממצאי מחקר חדש הראו כי התה הירוק הוריד את רמות הכולסטרול הכללי והכולסטרול LDL ("הרע") בהשוואה לגלולות דמה או לטיפולים אחרים המשקה נמצא מעט יעיל יותר מגלולות
▪  ▪  ▪
משקה עדיף על גלולות [צילום: יח"צ]
כולסטרול גבוה - סיכון לאלצהיימר?
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי אנשים עם סיכון גבוה למחלות לב וכלי דם נטו לתפקד פחות טוב ברמה הקוגנטיבית, ובקרב אנשים אלו זוהה שיעור גבוה יותר של הידרדרות קוגנטיבית בהשוואה לאלו עם הסיכון הנמוך ביותר למחלת לב
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
תפוחים - להורדת הכולסטרול ה"רע"

תה ירוק, בין אם בגלולות ובין אם כמשקה, יכול להוריד מספר נקודות במדדי הכולסטרול "הרע" - כך על סמך מחקר אמריקני שכלל יותר מאלף איש.
הממצאים, שפורסמו במגזין של איגוד התזונה האמריקני, הראו כי התה הירוק "קיצץ" ב-6-5 נקודות את רמות הכולסטרול הכללי והכולסטרול LDL ("הרע") בהשוואה לגלולות דמה או לטיפולים אחרים.
במסגרת הניסויים, בדקו החוקרים גם את התה הירוק עצמו וגם גלולות שהכילו מרכיבים של התה הירוק הנקראים קטצ'ינים, שההשערה היא כי הם מפחיתים את ספיגת הכולסטרול במעיים.
התה הירוק כמשקה היה יעיל בצורה עקבית יותר בהשוואה לגלולות, למרות שהיתרונות בסה"כ היו קטנים למדי.
החוקרים - מאוניברסיטת ווסטרן שבקליפורניה.
לדברי עורכי המחקר, אנשים שכבר מקבלים טיפול תרופתי לכולסטרול צריכים להמשיך ולקחת אותו ולא לנסות להחליפו בתה הירוק, בין אם כגלולות ובין אם כמשקה. לעומת זאת, הוספת תה ירוק לתזונה יכולה להיות אחת הדרכים לשפר עוד יותר את מדדי הכולסטרול.
לא להפסיק את הטיפול התרופתי
החוקרים לא זיהו מספיק ראיות מוצקות לכך שהתה הירוק שיפר את הכולסטרול HDL ("הטוב"), או הוריד את רמות הטריגליצרידים, סוג נוסף של שומנים בדם. התוצאות מבוססות על עשרים ניסויים קליניים שכללו סה"כ 1,415 איש.
המשתתפים חולקו באופן אקראי לקבוצות - האחת בה צרכו תה ירוק בכל יום, כמשקה או כגלולות, והאחרת - קבוצת ביקורת בה קיבלו המשתתפים גלולות פלצבו, או שתו תה דל בקטצ'ינים, או מים צבועים. הניסויים נמשכו בין שלושה שבועות לשישה חודשים והיתרונות היו מוגבלים לאנשים שכבר סבלו מרמות כולסטרול גבוהות כשהמחקר החל.
בסה"כ, התה נמצא יעיל יותר מהגלולות, למרות שאין מספיק נתונים כדי לוודא זאת באופן מוחלט. מספר ניסויים קליניים שבדקו אם התה הירוק, או תמציות ממנו, יכולים להועיל לרמות הכולסטרול הניבו תוצאות סותרות. רוב הניסויים היו קטנים, מה שהפך אותם לפחות אמינים.
בנוסף, ישנן שאלות לא פתורות כמו המינון האידיאלי של הקטצ'ינים, ולכן יש עדיין צורך במחקרים שישוו ראש בראש את הצורות השונות של התה הירוק כדי לגלות אלו הם היעילים ביותר.
לגבי תופעות הלוואי, התה הירוק נחשב בטוח בכמויות מתונות, למרות שהן המשקה והן הגלולות מכילים קפאין, שיש אנשים שצריכים להימנע ממנו. כמו-כן, היו מספר מקרים של נזק לכבד אצל אנשים שהשתמשו בתמציות של התה הירוק, אך לא ברור אם התוספות הן האשמות בכך.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  17/11/2011   |   עודכן:  17/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם התה הירוק יוריד את הכולסטרול?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פסק דין חושף תמונה קשה של התעללות והזנחה בשלושה ילדים חרדים: האב ויתר עליהם מיד לאחר המשמורת, הם הועברו למשפחת אומנה שלא הייתה נתונה לפיקוח של ממש ושם סבלו מהתעללות
מירב ארד
ח"כ אורלב: האמנים שהופיעו בהתנדבות במחאה החברתית שכחו את המסר    השרה לבנת: למשרד התרבות אין דרך לפקח על מחירי הכרטיסים בחנוכה
עידן יוסף
שריפה פרצה בבניין רב-קומות    סיבת הדליקה - תנור חשמלי    שתי קשישות נספו    נזק כבד נגרם לדירה
ענבל עומר, נדב נוימן
הירידות בסיום מיוחסות להתבטאות של פיץ' כי תתכן הורדת דירוג של בנקים אם משבר החוב באירופה יחריף    החוזה על הנפט זינק ל-102 דולר לחבית    מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.1% בחודש אוקטובר, מדד הליבה עלה ב-0.1%
איציק וולף
כוחות של 'צבא סוריה החופשי' תקפו עמדה של צבא סוריה סמוך לעיר חמה    לפחות שמונה חיילים סוריים נהרגו במתקפה    הוקמה מועצה צבאית זמנית שאמורה להוביל את המאבק להפלת שלטונו של אסד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il