X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטת חיות: "המהלך שלכם תוקע מסמרים בארון הקבורה של מערכת הבריאות" הערכות: בג"ץ ישלח את הרופאים והמדינה להליך גישור בין השמות שעולים כמעומדים אפשריים: אביגדור קפלן ופרופ' מרדכי שני
▪  ▪  ▪
הרופאים בבית המשפט העליון [צילום: פלאש 90]

המתמחים העותרים הודיעו לבג"ץ כי הם מסרבים להמשיך להידבר עם האוצר באמצעות מגשר או מתווך ומבקשים מבית המשפט להגיע להכרעה בשאלת חוקיות ההתפטרות.
היום התנהל הדיון המכריע בעתירתם של המתמחים, שדורשים לבטל את פסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה בחודש שעבר, שביטל את התפטרותם. ביניש הבהירה במהלך הדיון כי בג"ץ לא ידון בקיצור ההסכם או פתיחתו ולכן היא מחליטה שלא לצרף את העתירה לעתירה המרכזית על ההתפטרות. "זהו הסכם חתום. אנחנו לא יכולים לקצר אותו. גוף ההסכם אינו במתווה של הדיון הזה".
בפתח הדין בבג"ץ בעתירה, נזפו במתמחים נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש ושופט העליון חנן מלצר, ואמרו כי לא ברור כיצד יתכן שהמתמחים מגישים בג"ץ ובמקביל נוטשים את עבודתם ימים ספורים לפני הדיון. "אתם פניתם לבג"ץ. למה נטשתם את בתי החולים? לא יכלתם לחכות?", שאל מלצר את באת-כוחם של המתמחים, עו"ד טל קרת. בנוסף, מתחו השופטים ביקורת על העובדה כי קרת מייצגת במקביל הן את המתמחים והן את הרופאים הבכירים המוחים נגד ההסכם (ארגון ארב"ל).
נשיאת העליון התייחסה במלים קשות למעשי הרופאים המתמחים המתפטרים: "ההתפטרות היא עשיית דין עצמי, לא מאות אנשים רוצים להתפטר, הם רוצים להטיב תנאים - בואו נשים את הדברים האמיתיים על השולחן".
ביניש המשיכה ואמרה: "אילו זה היה תיק רגיל, בלי האווירה הקשה שנוצרה, העתירה הייתה דבר שהיינו צריכים לדחות מחוסר ניקיון כפיים. זה עשיית דין עצמי". השופטת אסתר חיות חזרה מספר פעמים על כך שבית המשפט סבור שיש לפתור את המשבר בהידברות: "בהידברות אפשר להגיע לפתרון. לתעל את האנרגיות לא במאבק אלא ברצון להתגייס ולנסות להגיע לפתרון. המהלך שלכם תוקע מסמרים בארון הקבורה של מערכת הבריאות".
השופטים ניסו שוב ושוב לשכנע את הצדדים בצורך להדבר באמצעות גורם שלישי: "אני חושבת שצריכים עזרה של מתווך, כי הדברות ישירה היא חיכוך שמוציא ניצוצות", אמרה חיות, "אני מאמינה שאם רוצים להיאבק על הדבר האמיתי, שהוא הצלת מערכת הבריאות, צריך לחפש מתווה אחר. אנחנו נגד אקטים חד-צדדיים".
השופטים הדגישו כי דוברות כזו תהיה מוגבלת בזמן: "או שתהיה פוריה ותאתר את הבירורים (התביעות והעתירות שהוגשו בבית המשפט, ר.ל.ג). או שנגיע לשעת ההתדיינות בינואר (בתביעה על ייצוג בלתי הולם נגד ההתסדרות הרפואית, ר.ל.ג) אם לא יהיה פתרון עד אז, בהליך זה ניתן יהיה לתקוף את ההסכם ישירות".
נציגי המתמחים חזרו ואמרו כי אם תהיה הידברות, היא חייבת לכלול מראש אפשרות לקיצור ההסכם. הנציגים קיבלו חיזק לכך מהשופט מלצר, שאמר: "9 שנים - משך ההסכם הוא לא קדוש. יש בעיה עם אורך ההסכם ואם הוא כל כך טוב, הרי כולם ירצו שהוא ימשך. נציגי המדינה וההסתדרות הרפואית הבהירו כי לא יסכימו לדון על קיצורו. השופטות חיות וביניש הדגישו גם הן, כי ההסכם מחייב מבחינה משפטית וההדברות היא לא המקום לדון בקיצורו. "אנחנו רוצים לשפר את ההסכם, להוסיף לו דברים - ואם בעיותיו יקבלו מענה, זה לא משנה לכמה זמן הוא", אמרה חיות.
ביניש הוסיפה ואמרה כי "לא לגיטימי לעשות צעדים חד-צדדיים ולנטוש את החולים".
כמו-כן,שתי עתירות נוספות מונחות כעת על שולחנו של בג"ץ. האחת עוסקת באורך ההסכם שנחתם לתשע שנים בטענה כי מדובר בפגיעה בחופש העיסוק. עתירה נוספת היא לגבי שעות העבודה של המתמחים שמבצעים תורנויות של 26 שעות ויותר ברציפות - דבר המנוגד, לטענת העותרים, לחוק שעות עבודה ומנוחה.
לפי ההערכות, בג"ץ יימנע גם הפעם מהכרעה חדה בתיק וינסה לכוון את הצדדים להסכמה על הליך גישור ביניהם. הפעם המגשר לא יהיה אחד מהדמויות שניהלו את המו"מ עד כה, אלא אדם חיצוני שעשוי "להזרים דם חדש" למערכת היחסים העכורה שנוצרה בין הרופאים לאוצר - דבר שלטענת רבים מונע כל אפשרות לפתרון המשבר. בימים האחרונים מקדמים כל בכירי מערכת הבריאות ובהם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו ומנכ"ל שירותי בריאות כללית אלי דפס ואחרים את יוזמת הגישור, ונראה כי גם משרד האוצר לא פוסל את האפשרות.
בין השמות שעולים כמועמדים אפשריים לגישור: יו"ר כלל ביטוח ובעבר מנכ"ל הכללית אביגדור קפלן ופרופ' מרדכי שני, לשעבר מנכ"ל שיבא וחתן פרס ישראל.

תאריך:  17/11/2011   |   עודכן:  17/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המתמחים מסרבים להידברות עם האוצר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לא להתרגש מפקידות הדין בעליון
הרועה שאינו נראה  |  17/11/11 15:31
 
- אתה יורק לבאר שממנה אתה שותה
רועה שחורות  |  17/11/11 16:42
2
גישור זה רעיון מדהים
סתם_1  |  17/11/11 15:53
3
הם טיפשים שהלכו לעליון
במקום לסגור ביה"ח  |  17/11/11 16:55
4
מיני טייקונים
אהרן מיטל  |  17/11/11 17:40
5
hello stupid country !
Dr David MILLER  |  18/11/11 21:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
לאור הפרסומים על הסכם עם חברת מפעלי ים המלח בדבר מימון קציר המלח המלא מבקש שר התיירות להביא את הנושא לאישור סופי בממשלה
יפעת גדות
על סמך נתונים מקיפים ולאחר שנלקחו בחשבון גורמים שיכולים להשפיע על בריאות הלב, חוקרים גילו כי נשים היו בסבירות גבוהה פי 7.5 לסבול מ"תסמונת הלב השבור" - כאשר לחץ פתאומי או ממושך כמו פרידה רגשית או מוות, גורם לתסמינים קשים דמויי אי-ספיקת לב או התקף לב
עופר וולפסון
לדברי שר האוצר, נושא מצבה של מערכת הבריאות עומד לבירור בפני בג"ץ ועל הרופאים לכבד הפסיקות הקיימות    על עובדי הקבלן: "נשפר מצב ונדאג לזכויותיהם הבסיסיות"    הבטיח לקדם בקרוב את המודעות לחינוך פנסיוני
תומר לוי
החלוץ דיבר במסע"ת וירה: "כתבו עלי שקרים, מכבי ת"א עמדה מאחוריי"
יפעת גדות
החוק הניח למעשה את היסודות למדינת הרווחה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il