X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרופ' מור יוסף מתח לאחרונה ביקורת קשה נגד מאבק המתמחים באוצר ובמשרד רה"מ לא מרוצים מטיפולו של גמזו במשבר, ומצפים שמור-יוסף "יעשה סדר" בקרב הרופאים שעות ספורות לאחר ההודעה על מינויו הודיע מור יוסף כי הוא אינו מעוניין בתפקיד אך לבסוף התרצה
▪  ▪  ▪
מור-יוסף. מתנגד למאבק [צילום: AP]
גמזו. דוחקים את רגליו [צילום: פלאש 90]

+ נתניהו אמר: נביא רופאים מהודו
פרופ' שלמה מור-יוסף הודיע (יום ה', 17.11.11) כי אין לו כל כוונה להיות מנכ"ל משרד הבריאות ולא לשמש כ"פרויקטור" כפי שפורסם. הוא הביע אמון מלא בתפקודו של ד"ר רוני גמזו כמנכ"ל משרד הבריאות.
"פרופ' מור-יוסף סבור כי יש למצוא פתרון לתנאי העבודה וההשתכרות של המתמחים, והוא היה שותף פעיל במו"מ שנערך איתם עד לאחרונה. הוא מתנגד לשימוש בנשק ההתפטרות ההמונית וקורא לפתור את המשבר בהדברות ולא מתוך כוחניות. כל זאת, על-פי החלטת בית המשפט העליון ותוך כיבוד החוק", נמסר מבית החולים הדסה שניהל מור-יוסף עד לאחרונה.
רק לאחר זמן מה הודיע סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי שוחח עם פרופ' שלמה מור יוסף וסיכם איתו על מינויו לתפקיד יועץ מיוחד לעזרה בפתרון המשבר במערכת הבריאות.
"פרופ' מור יוסף הביע תקווה כי בעבודה משותפת אכן ימצא פתרון שישביע את רצון כל הצדדים", נמסר בהודעת משרד הבריאות.
משרד הבריאות מסר (יום ה', 17.11.11) כי סגן השר יעקב ליצמן, בעצה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובהסכמת מנכ"ל המשרד פרופ' רוני גמזו, מינה את פרופ' שלמה מור-יוסף, עד לאחרונה מנכ"ל בית החולים הדסה, כיועץ מיוחד וכפרויקטור שיעסוק במשבר הרופאים המתמשך.
מור-יוסף יהיה כפוף לליצמן והמנכ"ל פרופ' רוני גמזו ימשיך בתפקידו. במשרד מסרו כי "סגן השר ליצמן מגבה את המנכ"ל ומתנער מנסיונות שונים לפגוע במעמדתו". זאת, על-רקע הדיווחים על כך שבאוצר יש מי שדורש להדיח את גמזו בשל המשבר.
בתקופה האחרונה השתמש פרופ' מור יוסף במילים חריפות נגד מאבק המתמחים בהתבטאויותיו בתקשורת, ובאוצר, כמו גם במשרד ראש הממשלה, מאמינים כי הוא יוכל "לעשות סדר" בקרב הרופאים כדי להביא לפתרון המשבר.
חוזרים לעליון ביום ראשון
הערב, הודיעו הרופאים המתמחים לבג"ץ כי הם מסכימים להידברות למשך 72 שעות בלבד, כאשר בפרקליטות דרשו פרק זמן ארוך יותר לכך. ביהמ"ש העליון קבע כי נציגי המתמחים והמדינה יגישו עד 10:00 בבוקר ביום ראשון הקרוב תשובה באשר לנכונותם להמשיך במגעים.
במקביל, נאלצה המדינה להסכים לדחות עד שעות הצהריים ביום ראשון את התשובה לבית הדין לעבודה בעניין ביזיון בית המשפט. משמעות הדבר בפועל היא שהמתמחים, שהחליטו על דעת עצמם להישאר בבית בניגוד להוראות השופטים, יוכלו להמשיך ולעשות כן שוב - מבלי להסתכל בביזיון.

תאריך:  17/11/2011   |   עודכן:  18/11/2011
נתניהו אמר: נביא רופאים מהודו

נתניהו. זה עולם גלובלי [צילום: AP]
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, כי אם הרופאים המתמחים ימשיכו את השביתה ניתן יהיה להביא לישראל רופאים מהודו במקומם.
"כשאני ישבתי עם הוא, ראש הממשלה. בישיבה והסבירו, הסבירו לו, שתשמע, הרופאים הם בכל זאת סקטור מאוד מאוד חזק. יש חוסר ברופאים, מתחיל להיות חוסר ברופאים וזה. אז הוא אומר: יביאו רופאים מהודו, זה עולם גלובאלי!", אמר גמזו שהוקלט בפגישה עם רופאים מתמחים. ההקלטה שודרה בחדשות ערוץ 2.
הדברים עוררו, באופן טבעי, את זעמו של ראש הממשלה נתניהו. גמזו פרסם אמש התנצלות על הדברים.
"מנכ"ל משרד הבריאות מתנצל אם השתמע מדבריו כאילו התכוון לפגוע בראש הממשלה. תרומתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו , למערכת הבריאות בישראל ראויה לכל הערכה", לשון הודעת גמזו שפורסמה לאחר פרסום דבריו.
קדימה: נתניהו מנותק ואטום
בעקבות פרסום הדברים אמרו במפלגת קדימה כי גילוי אמירתו של נתניהו חושפת את האמת לציבור.
"נתניהו לא רואה את הרופאים ממטר. הוא רואה רק מספרים. רק ראש ממשלה מנותק ואטום מסוגל להתעלם מהתפטרותם ההמונית של טובי בניה של הארץ הזו, להתעמר בהם במשך חודשים ולשלוח אותם בפועל לחפש את חייהם במדינה אחרת, מתוך מחשבה שנייבא רופאים כאילו מדובר בבגד", אמרו במפלגה.
עוד ציינו כי נתניהו במו ידיו מחסל את הרפואה הציבורית בישראל ואין בו את החמלה כדי להבין עד כמה מסוכנת התנהגותו. "פרצופה המכוער של הממשלה הזו לצערנו הוא פרצופה של המדינה", לשון הודעת קדימה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלמה מור-יוסף התרצה לייעץ במשבר המתמחים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מור יוסף הוא סדין אדום לרופאים
הרועה ואינו נראה  |  17/11/11 20:59
2
הוא פתר את משבר אריק שרון?
המשבר  |  17/11/11 21:47
 
- הוא מומחה בהרדמה כללית.
אליהו חיים  |  18/11/11 08:55
3
שכחו לשם מה נועדו ,,,,,,,,,,,
כלב מוכה  |  18/11/11 07:25
4
לא לותר לרופאים הפושעים
מתלוצץ עם רופאיו  |  18/11/11 08:21
5
אמת ניתן ליבא רופאים, כנסו
אבי123456  |  18/11/11 09:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביניש, חיות ומלצר מתחו ביקורת על התנהלות המתמחים    ביניש: בתיק רגיל היינו דוחים את העתירה על הסף משום שעשיתם דין לעצמכם    מדגישים: המו"מ יהיה על שיפורים בתוך ההסכם הקיים
איציק וולף
משרד הביטחון הודיע לוועדת החוץ והביטחון כי הוא אינו מאשר לחיל האוויר להטיס את חברי הוועדה לסיור בדרום    גורמים בוועדה: נקמנות על ההקפדה בכל הנוגע לבקשות לתוספת לתקציב הביטחון
עופר וולפסון
לאחר ההתקפה על בסיס מודיעין מצד חיילים עריקים, אומר השר סרגיי לברוב כי כל המדינות המקוות לפתרון של שלום בסוריה חייבות לקרוא לכל הצדדים להפסיק את האלימות, "כולל באופוזיציה"    בריטניה, צרפת וגרמניה מקדמות הצעת גינוי חריפה ביותר נגד אסד
אייל גרוסברד
אין ויכוח על כישוריו, אבל גרוסברד טוען שיש גם מי שיפסידו מהעיסקה
איציק וולף
ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין של צה"ל אומר כי אין כל ספק שתוכנית הגרעין של אירן היא תוכנית צבאית וכי בניגוד לעבר שבו איימה לפגוע בישראל באמצעות ארגונים הסרים למשמעתה - היא יכולה כיום לפגוע בישראל באמצעות טילי השיהאב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il