X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש מסביר שהיה מקום להעמיד לדין את אהרון אסרף, בשל ריבוי האיומים והמניפולציה הקרה שעמדה מאחוריהם - בעוד במקרים אחרים אין זה מקומו של המשפט הפלילי
▪  ▪  ▪
גם התאבדות היא איום [צילום אילוסטרציה: מתוך הסרט 1808]

שוםט בית משפט השלום בתל אביב, בני שגיא, הרשיע (יום א', 20.11.11) בסחיטה באיומים אדם שאיים על בת זוגו לשעבר, כי יתאבד אם תעזוב אותו. שגיא אומר, כי זוהי הפעם הראשונה בה נקבעת הרשעה שכזו, ומדגיש את ההבדל בין נסיבות המקרה שלפניו לבין איום סתם שאינו מהווה עבירה פלילית.
אהרון אסרף ניהל במשך שנה וחצי מערכת יחסים עם אלמנה כבת 45, עד שזו החליטה לסיים אותה. אסרף לא השלים עם החלטתה ושיגר אליה עשרות מכתבים ומאות מסרונים, עקב אחריה ויצר עימה קשר למרות צו הגנה שהוציא בית המשפט לבקשתה. בשל מעשים אלו הורשע אסרף בפגיעה בפרטיות, בהטרדה באמצעות מתקן בזק ובהפרת צו ההגנה.
בנוגע לסחיטה באיומים טענה המדינה, כי איומי ההתאבדות נועדו לשכנע את האישה לאפשר לאסרף להמשיך להתגורר בביתה. לעומת זאת טענה ההגנה, כי הם נבעו מתוך מצוקה ואהבה כנה, ולכן הם נעדרים את היסוד הנפשי הנדרש להוכחת העבירה. אסרף איים כי יתאבד בתלייה באמבטיה - כפי שעשה בעלה הראשון של המתלוננת - וכי הוא אף חתך את עצמו בעזרת סכין יפני.
לאחר שסקר את הפסיקה בנושא האיומים בהתאבדות כעבירה פלילית אומר שגיא, כי הן הוא והן המדינה לא מצאו תקדים למצב הנדון, כאשר מדובר ביחסים בין בני זוג. הוא מצטט את דבריו של אסרף אגב איומי ההתאבדות וקובע, כי הם היו מחושבים ונועדו לסחוט את המתלוננת, כחלק מן ההתנהגות המניפולטיבית שלו כלפיה. מאידך, סירב אסרף להסביר את דבריו במהלך עדותו, מסר שלל גרסאות והתחמק מלהשיב. גם אם חש קושי רגשי מסוים - קובע שגיא - איומיו היו מחושבים ונועדו להשיג מטרה ברורה.
שגיא דן גם בשאלה האם אין במקרה זה משום הרחבת יתר של סמכות המשפט הפלילי וחדירתו לתחומי הפרט. הוא משיב בשלילה: "המקרה שלפני, בו השליט הנאשם על המתלוננת את רצונו באמצעות איומי התאבדות אשר לוו בהמחשת רצינותו... הינו מקרה נדיר וקיצוני, הן נוכח פרק הזמן בו התמיד הנאשם בהתנהגותו, הן נוכח מספר הפעמים בהן נקט בפעולות אלה, והן נוכח העובדה כי הפעולות כוונו בדיוק רב לנקודת החולשה של המתלוננת על-רקע התאבדות בעלה. כל אדם המצוי בקשר זוגי ומעוניין להביאו לידי סיום, זכאי לעשות כן מבלי שיהיה נתון לאיומים והפחדות, בוודאי לא מן הסוג הקיצוני והקשה ביותר". משום שמדובר במקרה כה קיצוני, מסיים שגיא, יש עניין ציבורי בהעמדתו לדין של העבריין.
בשולי פסק הדין, מעיר שגיא על האופן בו ניהל אסרף את הגנתו, תוך העלאה בלתי פוסקת של טענות קונספירציה רחבות היקף אך חסרות כל יסוד. באופן חריג, הוא מוצא לנכון לשבח הן את התובעת, עו"ד אלכסנדרה קרא, והן את הסניגור, עו"ד יעקב אוחנה (שנכנס לתפקידו לאחר שהסניגורים הקודמים פוטרו או התפטרו), אשר לדבריו "חלקו גורל משותף" כמושא להתקפותיו של אסרף, ולמרות זאת "הפגינו איפוק, סבלנות אין קץ, כושר עמידה והבלגה" וניהול מקצועי וענייני של ההליך.

תאריך:  20/11/2011   |   עודכן:  20/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איים על בת זוגו שהתאבד - והורשע בסחיטה באיומים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סיכון כפול
teana201  |  12/10/15 22:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיאת בית המשפט העליון הציעה כמתווכים במשא-ומתן בין המתמחים לאוצר את השופט בדימ. יצחק זמיר ואת נשיא עמותת מגשרי ישראל, מוטי מירוני    על הצדדים להודיע עד לשעה 20:00 על הרכב הצוותים למשא-ומתן
איתמר לוין
קובע שאמנם יש קושי ניכר להכשיר בדיעבד בנייה כזו, אך ניתן לאשר את התוכנית משום שהיא רחבה בהרבה ומשום שהיא קובעת שיש להרוס בתים שאינם עומדים בתנאיה
עידן יוסף
בפתח תקוה ייפתח בחודש הבא מעבר משוקע לנוסעי התחבורה הציבורית ולהולכי רגל    יישאר פתוח בשנים שעד פתיחת קו הרכבת הקלה
איתמר לוין
חובת הדיווח תחול על פעולות שלפי החוק מצביעות על חשד להלבנות    למרות שההצעה מחריגה פעולות עליהן חל חיסיון, טוענים עורכי הדין שהדבר יפגע ביחסיהם עם הלקוחות
עידן יוסף
ועדת שרים לחקיקה אישרה שתי הצעות של ח"כ משה (מוץ) מטלון העוסקות בשיקומו של אזור ים המלח ובפיתוחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il