ועדת הכספים אישרה היום (ב', 21.11.11) שני תקני כוח-אדם נוספים למשרד
מבקר המדינה ששיא כוח האדם שלו ישתנה מ-578 ל-580. התקנים ישמשו את משרד המבקר להתמודדות עם הגידול במספר פניות הציבור המגיעות אליו בשבתו גם כנציב תלונות הציבור. התקנים החדשים אינם דורשים הגדלת תקציב המבקר ותקצובם יתבצע מתקציב המבקר ל-2012.
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור,
מיכה לינדנשטראוס, ציין כי "אנחנו המדינה היחידה בעולם שהמבקר ונציב תלונות הציבור הם אינסטנציה אחת. בשנים האחרונות הגוף המכונה נציב תלונות הציבור זכה להישגים מפליגים עם כ-15,000 פניות מצד אזרחים, בעיקר מהשכבות החלשות. רבות מהפניות מקרב עולים חדשים, הרבה מאוד פניות של אנשים שנפגעו מהשלטון המקומי, מהביטוח הלאומי, ממשטרת ישראל וכד'".
לינדנשטראוס הוסיף כי "בשנים האחרונות קיבלנו החלטה אסטרטגית שאנחנו נרד אל הציבור ולא נישאר תקועים בירושלים בלבד ולכן נפתחו נציגויות של המבקר בבאר שבע וטיפלנו בציבור גדול מאוד בדרום הארץ. בהמשך פתחנו לשכה בנצרת שמשרתת גם את נצרת עילית ושלוחה נוספת בלוד, שם יש מספר רב ביותר של פניות. בקריית שמונה כבר איתרנו מקום במרכז העיר וכעת נעשות התאמות לקראת פתיחת שלוחה".
עוד הודיע לינדנשטראוס כי בכוונתו לפתוח שלוחה נוספת בשדרות. "התרומה שלנו באזור זה תהיה משמעותית ביותר. יש שם ציבור שזקוק לנו. פתיחת השלוחה תיקח כשמונה חודשים", ציין המבקר.
מנהל נציבות תלונות הציבור במשרד המבקר,
הלל שמגר, הדגיש כי "ב-2010 כשליש מהפניות נמצאו מוצדקות וזו המגמה המסתמנת לגבי 2011".
ח"כ שי חרמש הביע שביעות רצון על הכוונה לפתוח לשכה בשדרות ואמר ש"בשם תושבי האזור זוהי בשורה חשובה ואני קורא לשאר משרדי הממשלה ללמוד ממבקר המדינה ונציב תלונות הציבור ולעשות כמותו, במיוחד לנוכח הדיבורים הרבים על הנגשת השלטון לאזרח".
ח"כ גפני אמר שהוא "מודאג מהנתון לפיו למעלה משליש מהפניות נמצאו מוצדקות. הדבר מורה על כך ששליש מאזרחי המדינה אינם מקבלים שירות או שירות ראוי מהממשלה וזאת למרות שאנו מאשרים את תקציב המדינה ומאפשרים לממשלה לפעול. על כן, אני בעד להגדיל את התקנים במשרדך ומייחל להצלחתך".