X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברות הסלולר נדרשות להסדיר שימוש בנתוני מיקום בטלפונים חכמים בטרם ייכנס משרד המשפטים בעובי הקורה תירוש: "המציאות מפחידה ומאיימת; אין דבר שלא ידוע לגביך" כבל: "1984 של ג'ורג' אורוול, הוא כסף קטן לגבי מה שמתרחש במכשירי הסלולר שלנו"
▪  ▪  ▪
נווטן. יודעים היכן אתה נמצא

המסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שנכתב על-ידי רועי גולדשמידט, נותן תחושה שאין דבר שלא ידוע לגבי כל מי שמחזיק בטלפון סלולרי. כך אמרה יושב-ראש ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ רונית תירוש, הדורשת מחברות הסלולר ומן החברות אפל, גוגל ומיקרוסופט, לגלות שקיפות באשר לנתונים שהן אוספות. כמו-כן יש לדעתה לאפשר הגבלת כמות המידע והנתונים שנאספים מן האזרח, זאת ללא ויתור על שימושים ויישומים.
הוועדה קיימה (יום ב', 21.11.11), דיון מקדמי בנושא: "השימוש בנתוני מיקום במכשירי סלולר חכמים: פרטיות ושימוש". את הדיון יזם ח"כ איתן כבל. כבל, חיזק את דבריה של תירוש, והסביר כי יזם את הדיון לאור תפישת עולמו, שאין סיבה שמאחורי גבו של האזרח הנורמטיבי יתקיים פיקוח מתמיד.
מוקפים במצלמות
"האזרח מוצא את עצמו הולך ומוקף במצלמות. המכשיר הסלולרי הוא הג'י-פי-אס האישי (נווטן) ובכל זמן נתון מי שרוצה, יכול לדעת היכן נמצא כל אזרח. לעיתים ניתן לחשוב שהסלולרי יודע על האזרח יותר ממה שהוא יודע על עצמו", אמר ח"כ כבל. הוא סיכם ואמר כי חייבת לצאת קריאה מהוועדה שחייבת להיות הסדרה חוקית של השימוש בנתוני מיקום. הוא חידד ואמר כי אינו מתנגד לטכנולוגיה אך מתעקש כי השימוש בה יוסדר.
ח"כ דב חנין ציין כי קיימת הצעת חוק שלו ושל ח"כ יריב לוין המבקשת למנוע מעקב של מעסיקים אחר עובדיהם. הוא ביקש כי הוועדה תבקש ממשרד המשפטים לקדם את הדיון בהצעת החוק שלו.
רמו"ט תתערב
עו"ד יורם כהן, ראש הרשות למשפט וטכנולוגיה (רמו"ט), הציג את הטכנולוגיה המאפשרת איתור משתמש במכשיר סלולרי - שילוב מחוכם בין הנווטן, איתור קירבה לאנטנות סלולריות ואף איתור קירבה לנתב. שילוב כל אלו, מאפשר איתור מדויק למדי של משתמש במכשיר סלולרי.
עו"ד עמית אשכנזי, מהרשות למשפט וטכנולוגיה, הוסיף כי הרשות תיתן את דעתה על הסדרת הנושא, בעיקר בתחומים של שקיפות, הסכמה מדעת, והאפשרות למחיקת נתונים לאחר חזרה מהסכמה מדעת. עו"ד כפיר פרבדה, מנכ"ל חברת פרבדה מדיה גרופ, אמר כי לצד החסרונות בזיהוי מיקום יש גם יתרונות הבאים לידי ביטוי ביישומים שונים באינטרנט. לפיכך, לדעתו יש לפתור את הבעייתיות בעיקר באמצעות חינוך לשימוש נכון במכשירים סלולריים וברשת האינטרנט.
קובי שמש, יועץ לשר התקשורת, אמר כי קיימים גם ישומים שימושיים וחיוניים כגון אלו המשמשים למניעת תאונות דרכים, ויש לשקול התרת איסוף מידע לצורך הפעלת יישומים אלה.
בסיכום הדיון, אמרה תירוש, כי מדובר בדיון מקדמי וכי הוועדה תעסוק בעניין לעומק. היא ביקשה מחברות הסלולר לפעול בראש ובראשונה להסדרה עצמית של שימוש בנתוני מיקום כמו גם לגילוי נאות כלפי משרד המשפטים כדי שזה, באמצעות רמו"ט, יוכל לפעול להסדרה חוקית של הנושא בלוח זמנים שייקבע על-ידי השר.

לצפייה בדיון המשודר
תאריך:  21/11/2011   |   עודכן:  21/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הסלולרי יודע עליך יותר מאשר אתה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איפה הסרטים האלו לצפייה?
קובי999  |  22/11/11 05:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
19 נק' ו-15 ריב' של קרטיס קלי לא סייעו לאדלשטיין. ליאור שגב הצטיין
עופר וולפסון
ועדה מיוחדת להפחתת החוב בקונגרס האמריקני לא עמדה במנדט שלה להחליט כיצד יקוצץ חובה של ארה"ב ב-1.2 טריליון דולר בעשור הקרוב
אלעזר לוין
דוח של הלמ"ס מנפץ כמה "אמיתות"    התחלות הבנייה גדלו ב-13% ולא בזכות אטיאס    דירות להשקעה הן רק חלק קטן מהענף    המס על דירות להשקעה - מיותר    משרד השיכון בונה לאט ויוצר מחסור    בונים יותר דירות קטנות
אלעזר לוין
דיזנגוף סחר קיבלה אישור מיוחד לשלושה מגדלים ליד הים, בפרויקט בן מיליארד שקל    ההיתר ניתן על-ידי ועדה מיוחדת, המאשרת בניה למרות חוק החופים    יבנו מגדלים בני 34 קומות, ובהם דירות יוקרה ונופש ומלון    הקבלן - תדהר    50 דירות כבר נמכרו למקורבים    בוטל מכרז למכירת המגרש ב-350 מיליון שקל
אלעזר לוין
דני מריאן קורא להעלאת שכר המהנדסים במשרדי התיכנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il