X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בחודש דצמבר הקרוב ניתן יהיה להציץ לנפלאות המטבח הזה לדורותיו, מתקופת התנ"ך ועד לעצם ימינו אלה, בשילוב עם סיורי-שוק מרתקים ובעזרתם הנדיבה של שישה שפים וחוקרים קולינריים מדופלמים
▪  ▪  ▪
אוכלים בירושלים [צילום: יח"צ מגדל דוד]

כתרים רבים נקשרו לעיר ירושלים לדורותיה, ועכשיו מסתבר שהיא גם הופכת למעוז קולינרי של ממש. חגיגת-גורמה לשמה תזומן בחודש דצמבר הקרוב לכל מי שרק ירצה להציץ אל נבכי חדרי הבטן של עיר הבירה, בסיועם של שישה שפים וחוקרי קולינריה מן השורה הראשונה.
תהיה זו חגיגה לשמה של אוכל, שתתקיים בשלושה סופי-שבוע במוזיאון מגדל דוד, בשילוב עם סיורי-שוק מרתקים. על חגיגת "אוכלים בירושלים" ינצחו שישה שפים מהמעלה הראשונה וחוקרים קולינריים מדופלמים: עזרא קדם, שמיל הולנד, אלינוער רבין, שי זלצר, משה בסון וטובה דיקשטיין. אלה ירביצו לקהל המשתתפים בחוויה הגדולה פרק בהלכות המטבח הירושלמי מתקופת המקרא ועד למטבח העכשווי.
בצד טעימות אופייניות ופיקנטיות יתקיימו גם סיורי-שווקים לאורך ההיסטוריה הירושלמית, שיגיעו עד לשוק העיר העתיקה של היום, עם בכירי המדריכים של מוזיאון מגדל דוד. הם ייערכו בימי שישי של ה-2, ה-9 וה-16 בדצמבר, בשעות 10.00 ו-13.00, כשבין לבין, בשעה 11.15, יתקיימו סיורי השוק. מחירי ההשתתפות יעמדו על 40-45 שקל למפגש, ו55-85 שקל למפגש עם סיור.
בסיור הראשון, של ה-2 בדצמבר, כשעה 10.00, יספר שמיל הולנד, שף וחוקר-אוכל, את סיפורו המופלא של המטבח הירושלמי, כשילוב בין המטבח המסורתי למטבח של מהגרים, ויעמוד על התוצאות המרתקות והטעמים המענגים.
ראי מהימן
בשעה 11.15 יתקיים סיור בסמטאות העיר העתיקה, של "עושים שוק בירושלים", כראי מהימן, ססגוני ומלא חיים של התרבות המקומית. הסיור יציע מפגש מיוחד עם שוקי העיר העתיקה, למן התקופה הרומית ועד לצבעים ולריחות של השוק דהיום. הסיור ייפתח בעלייה לתצפית מרהיבה לכיוון מזרח ומערב במצודה, יימשך בסיור מתובל בניחוחות ובסיפורים ברחוב דוד, שהוא הבזאר המיתולוגי של העיר העתיקה, ויסתיים בקרדו הרומי-ביזנטי - רחוב החנויות של ירושלים מלפני אלפיים שנה.
את הסיור יתבל, בשעה 13.00, שף מסעדת "אקליפטוס", משה בסון, באנקדוטות ובסיפורים מרתקים על אוכל ירושלמי, מתקופת התנ"ך וחז"ל ועד לימינו אלה.. בין היתר הוא יספר על השפעות האוכל הזה על מטבחים ברחבי העולם ועל מה שבין האוכל במשנה ל...עפרה חזה.
ביום שישי, ה-9 בדצמבר, בשעה 10.00, יספר הגבן שי זלצר על הקשר שבין הגבינות המוזכרות במקרא לבין החדשנות המאפיינת את אלה העכשוויות; יחשוף את המסורות הערביות והישראליות בהלכות הגבינה וירביץ תורה על אודותיה בכל הקשור לאקו-סיסטמה של הרי יהודה.
ואלה תולדות
בשעה 11.16 ייערך סיור-שוק עם מדריכי מגדל דוד בסמטאות העיר העתיקה, ובשעה 13.00 יושמעו סיפורים ומתכונים מהתלמוד הירושלמי, מפיה של טובה דיקשטיין, מומחית לאוכל ארץ-ישראלי קדום. תהיה זו הזדמנות נדירה להציץ לקדרותיהן של הנשים שנהגו לבשל בבית ובחצר. בין היתר תספר דיקשטיין גם על המאכלים הקדומים שנאכלו בארוחה יומיומית, ועל אלה שנאכלו בארוחה חגיגית. את המפגש תתבל דיקשטיין בסיפורים ו"רכילויות" מהווי החיים של הנשים בחצר המשותפת ותחשוף את האמונות התפלות, שהיה בהן כדי לסייע להצלחת התבשילים.
ביום שישי, ה-16 בדצמבר, בשעה 10.00, יעמוד במרכז המפגש סיפור מסעו האישי של השף עזרא קדם על התפתחות מטבח הגורמה שלו. בין היתר יגלה קדם לשומעיו כיצד השפיעו עליו המטבחים היהודי, הערבי והירושלמי, תוך מסע עיקש של שימוש בחומרים מקומיים, כשהירקות והתבלינים הם אלה שהפכו אצלו לכוכבי המטבח.
בשעה 11.15 יתקיים סיור של "עושים שוק בירושלים" בסמטאות העיר העתיקה, בליווי מדריכי מגדל דוד, ואילו בשעה 13.00 אלנוער רבין, מחברת ספרי-בישול רבים וביניהם "ירושלים והסיפור הקולינרי", תשתף את הקהל בחוויות גסטרונומיות בעיר הבירה ותספר על מפגשה עם הדמויות, הבשלניות והטעמים שחוותה.

תאריך:  24/11/2011   |   עודכן:  24/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
המשנה למנכ"ל ישודרג לתפקיד המנכ"ל החל בינואר הקרוב, במקומו של יאיר וידה, הפורש מהתפקיד לאחר שש שנים
יפעת גדות
מהנתונים שמתפרסמים היום עולה כי בשנת 2010 חלה עלייה במספר הפניות למרכזי הסיוע: בשנת 2010 הגיעו למרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי הטרדה מינית כמעט 40,000 פניות
תומר לוי
ה-3 סוחבים פציעות. לוי יבצע שינוי. שחקן: הגיע הזמן לחבר 2 ניצחונות
מירב ארד
אלוף (במיל.) ידלין מצטרף למכון לאחר ארבעים שנות שירות בצה"ל שבהן שימש, בין היתר, כראש אמ"ן
זיו אברג'יל
בירושלים מאמינים שאפשר לנצח בק"ש. מויאל ישחק, בן יוסף שוב לא בסגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il