X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההכרזה הרשמית - בתוך שלושה שבועות בחברה הושקעו 39 מיליון דולר המרוויחים הגדולים: היזמים רוני זהבי, אודי טרוגמן ודוד דריי והקרנות סקויה ובנצ'מרק
▪  ▪  ▪
רוני זהבי, יזם משותף ומנכ"ל Cotendo [צילום: יח"צ]

חברת ההזנק הישראלית קוטנדו נרכשת על-ידי המתחרה האמריקנית אקמאי ב-300 מיליון דולר. העסקה טרם הושלמה סופית, אך היא נמצאת בדרך להיסגר, כאשר לפי הערכות בשוק, היא תוכרז בתוך שלושה שבועות. אקמאי מתכננת לרכוש את קוטנדו ולהקים על בסיסה מרכז פיתוח ישראלי.
עד כה הושקעו בקוטנדו 39 מיליון דולר, כאשר המרוויחים הגדולים מהעסקה יהיו קרן סקויה ישראל (השותף חיים סדגר), קרן בנצ'מרק (השותף ארד נווה), טאניה, קרן ההשקעות לשעבר של ליהמן ברדרס, וגם משקיעים אסטרטגיים: ג'וניפר נטוורקס וסיטריקס. מרוויחים נוספים הם כמובן שלושת יזמי החברה רוני זהבי, אודי טרוגמן ודוד דריי, כולם יוצאי חברת קומטאץ'.
קוטנדו מפתחת פלטפורמה להעברת תכנים באינטרנט, תחום הקרוי Content Delivery Network, אשר נועד לפתור שתי בעיות אצל גופי תוכן: זמן אחזור או גישה ובעיית עומסים. כל חברת CDN עושה שימוש בחוות שרתים הפזורות ברחבי העולם שמאפשרות לגולשים להגיע לתוכן בצורה הרבה יותר קלה. גולש ישראלי שמנסה להגיע למשל לאתר משחקים אמריקני לא צריך להגיע ישירות לאתר, אלא לחוות שרתים שמצויות בישראל.
הבעיה העיקרית של שחקני CDN היא העלות הגבוהה של חוות השרתים, אבל קוטנדו מצליחה להקטין את מספר השרתים בכל חווה באמצעות פלטפורמת תוכנה שפיתחו בחברה, ולהקטין את מספר החוות עצמן (כלומר להפחית במספר נקודות הגישה של הגולשים לרשת האינטרנט, מה שמכונה Point of presence). אחד השותפים של קוטנדו היא לא אחרת מאשר פייסבוק (המוגדר Design Partner).
90 עובדים
החברה מעסיקה כ-90 עובדים, מרביתם בכפר נטר ובמטה החברה בסאניווייל שבעמק הסיליקון בקליפורניה.
עד לרכישה התחרתה קוטנדו בחברות אקמאי וליימלייט. בין קוטנדו ואקמאי התנהלו לפני כשנה הליכים משפטיים, לאחר שאקמאי תבעה את קוטנדו על הפרת פטנטים.
ביולי השנה חתמה קוטנדו על שיתוף פעולה עם סיטריקס, כך שהאחרונה תשלב את פתרון התוכנה של קוטנדו בחבילת תוכנות נטסקיילר שלה, שמיועדות לבצע אופטימיזציה של יישומי רשת. זהבי העריך בעבר כי השותפות עם סיטריקס תאפשר להפיץ את פתרון התוכנה של קוטנדו לאלפי לקוחותיה. כבר כיום קוטנדו רושמת הכנסות שנתיות של עשרות מיליוני דולרים.
בתוך כך, השיקה אז קוטנדו פתרון לסמארטפונים ולמכשירים ניידים. בנוסף, חתמה קוטנדו גם על הסכם עם ג'וניפר, שהשקיעה בחברה. ג'וניפר רצתה לתת ללקוחותיה את אותו שירות שענקית הסלולר AT&T מעניקה ללקוחותיה באמצעות קוטנדו - שירותי האצת אתרים לחברות ולארגונים גדולים מקהל לקוחותיה.
העסקה הנוכחית היא השנייה של רכישת חברת האצת גלישה. ליימלייט רכשה את AcceloWeb ב-30 מיליון דולר (אקמאי ניסתה אף היא לרכוש אותה) במאי האחרון. הרבעון האחרון באופן מסורתי מייצר כל שנה לא מעט עסקות כשחברות הטכנולוגיה ממהרות לסגור עסקות לפני תום השנה.

תאריך:  27/11/2011   |   עודכן:  27/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקמאי רוכשת קוטנדו ב-300 מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
קצין הרפואה הראשי אמר כי חיל הרפואה הוא קופת החולים של חיילי צה"ל וכי הוא מחויב במתן שירותי בריאות שלא נופלים, לכל הפחות, מסל הבריאות הניתן לכלל תושבי המדינה
איתמר לוין
אולם אירועים וקיבוץ יקום הורשעו בפעילות ללא היתר    השופטת אוהד קיבלה את ערעורם, אך לאחר מכן הבהירה לבקשת המדינה שלמעשה ההרשעה עומדת בעינה    ביהמ"ש העליון מתח עליה ביקורת והורה לקיים את הדיון בערעור מראשיתו
מירב ארד
משרד התיירות יציג בפני הממשלה הצעת החלטה להקמת חברה ממשלתית לניהול מתחם קבר הרשב"י בהר מירון    המשרד מבקש מימון של 27.6 מיליון ש"ח מתקציבם של משרד האוצר, הפנים, התחבורה וממ"י
רועי גלדסטון
צפוי לעזוב רק עוד 8 ימים. משחק 4 ברצף: תיאו פאפאלוקאס לא ישותף
יפעת גדות
חוקרים גילו בעזרת הדמיות מוח כי בקרב משתתפים שלא סבלו מבעיות זיכרון ומשתתפים עם ליקויים קוגנטיביים מתונים, אלו עם סמנים לאלצהיימר נטו יותר להיות עם BMI נמוך בהשוואה לאלו ללא הסמנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il