חברת ההזנק הישראלית קוטנדו נרכשת על-ידי המתחרה האמריקנית אקמאי ב-300 מיליון דולר. העסקה טרם הושלמה סופית, אך היא נמצאת בדרך להיסגר, כאשר לפי הערכות בשוק, היא תוכרז בתוך שלושה שבועות. אקמאי מתכננת לרכוש את קוטנדו ולהקים על בסיסה מרכז פיתוח ישראלי.
עד כה הושקעו בקוטנדו 39 מיליון דולר, כאשר המרוויחים הגדולים מהעסקה יהיו קרן סקויה ישראל (השותף חיים סדגר), קרן בנצ'מרק (השותף ארד נווה), טאניה, קרן ההשקעות לשעבר של ליהמן ברדרס, וגם משקיעים אסטרטגיים: ג'וניפר נטוורקס וסיטריקס. מרוויחים נוספים הם כמובן שלושת יזמי החברה רוני זהבי, אודי טרוגמן ודוד דריי, כולם יוצאי חברת קומטאץ'.
קוטנדו מפתחת פלטפורמה להעברת תכנים באינטרנט, תחום הקרוי Content Delivery Network, אשר נועד לפתור שתי בעיות אצל גופי תוכן: זמן אחזור או גישה ובעיית עומסים. כל חברת CDN עושה שימוש בחוות שרתים הפזורות ברחבי העולם שמאפשרות לגולשים להגיע לתוכן בצורה הרבה יותר קלה. גולש ישראלי שמנסה להגיע למשל לאתר משחקים אמריקני לא צריך להגיע ישירות לאתר, אלא לחוות שרתים שמצויות בישראל.
הבעיה העיקרית של שחקני CDN היא העלות הגבוהה של חוות השרתים, אבל קוטנדו מצליחה להקטין את מספר השרתים בכל חווה באמצעות פלטפורמת תוכנה שפיתחו בחברה, ולהקטין את מספר החוות עצמן (כלומר להפחית במספר נקודות הגישה של הגולשים לרשת האינטרנט, מה שמכונה Point of presence). אחד השותפים של קוטנדו היא לא אחרת מאשר פייסבוק (המוגדר Design Partner).
90 עובדים החברה מעסיקה כ-90 עובדים, מרביתם בכפר נטר ובמטה החברה בסאניווייל שבעמק הסיליקון בקליפורניה.
עד לרכישה התחרתה קוטנדו בחברות אקמאי וליימלייט. בין קוטנדו ואקמאי התנהלו לפני כשנה הליכים משפטיים, לאחר שאקמאי תבעה את קוטנדו על הפרת פטנטים.
ביולי השנה חתמה קוטנדו על שיתוף פעולה עם סיטריקס, כך שהאחרונה תשלב את פתרון התוכנה של קוטנדו בחבילת תוכנות נטסקיילר שלה, שמיועדות לבצע אופטימיזציה של יישומי רשת. זהבי העריך בעבר כי השותפות עם סיטריקס תאפשר להפיץ את פתרון התוכנה של קוטנדו לאלפי לקוחותיה. כבר כיום קוטנדו רושמת הכנסות שנתיות של עשרות מיליוני דולרים.
בתוך כך, השיקה אז קוטנדו פתרון לסמארטפונים ולמכשירים ניידים. בנוסף, חתמה קוטנדו גם על הסכם עם ג'וניפר, שהשקיעה בחברה. ג'וניפר רצתה לתת ללקוחותיה את אותו שירות שענקית הסלולר AT&T מעניקה ללקוחותיה באמצעות קוטנדו - שירותי האצת אתרים לחברות ולארגונים גדולים מקהל לקוחותיה.
העסקה הנוכחית היא השנייה של רכישת חברת האצת גלישה. ליימלייט רכשה את AcceloWeb ב-30 מיליון דולר (אקמאי ניסתה אף היא לרכוש אותה) במאי האחרון. הרבעון האחרון באופן מסורתי מייצר כל שנה לא מעט עסקות כשחברות הטכנולוגיה ממהרות לסגור עסקות לפני תום השנה.