X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקר של מכון הגל החדש מגלה כי כ-90 אחוזים מהישראלים מעוניינים בחקיקת חוק יסוד לזכויות חברתיות כמחצית מן המשיבים ציינו כי הם אינם מוכנים להעלאת מיסים לצורך מימון חוק היסוד החדש
▪  ▪  ▪
רוח גבית מהמחאה החברתית [צילום: פלאש 90]

רוב מוחץ של הציבור הישראלי יתמוך בחקיקה של חוק יסוד זכויות חברתיות. כך עולה מסקר של מכון הגל החדש שהוצג (א', 27.11.11) בכינוס בנושא זכויות חברתיות שהתקיים במכללה למינהל.
89.4% מן הנשאלים השיבו כי יתמכו בחקיקת חוק יסוד אשר יבטיח לכל אדם את הזכות לקיום בכבוד, לדיור, לבריאות, לחינוך, לתעסוקה, לתנאי עבודה הולמים ולביטחון סוציאלי. רק 5.7% השיבו כי הם מתנגדים לחקיקת חוק יסוד שכזה וכ-5% השיבו כי אינם יודעים.
בתשובה לשאלה האם על בית המשפט לחייב את הכנסת או הממשלה, לפעול על-פי חוק יסוד "זכויות חברתיות", ולהעביר תקציבים לטובת דיור, בריאות, חינוך, תעסוקה, תנאי עבודה הולמים וביטחון סוציאלי, השיבו 84.4% כי התשובה היא חיובית. 9.4% השיבו בשלילה וכ-6% השיבו כי אינם יודעים.
עם זאת, נראה כי רוב הציבור בישראל אינו מוכן לשלם מחיר כלכלי אישי עבור חקיקה חברתית שכזו. כמחצית מן המשיבים - 48.8% - ציינו כי לא יהיו מוכנים לשלם עוד מיסים על-מנת לממן חינוך חינם מגיל שלושה חודשים ושיפור של שירותי הבריאות. 13.6% ציינו כי אינם יודעים. רק כשליש מן המשיבים - 37.6% - ציינו כי הם מוכנים שיטילו עליהם מיסים נוספים על-מנת לממן שירותים חברתיים.
פרופ' יורם רבין, דיקן בית הספר למשפטים של המכללה למינהל, אמר כי התמיכה בחוק יסוד זכויות חברתיות המשתקפת בסקר נובעת מהרוח הגבית של מחאת 2011, ששמה על השולחן את הנושאים החברתיים.
"הציבור מזהה הגנה על זכויות חברתיות עם חוק יסוד בעניין זה, במידה רבה של צדק. ההתנגדות למעורבות יתר של בית המשפט קשורה בדרך כלל לנושאים של ימין פוליטי, שבו יש שני מחנות, אך נושא הזכויות החברתיות מאחד את הציבור. ההנחה היא שבכנסת נוצר ואקום, והיא אינה מספקת הגנה טובה מספיק בנושאים חברתיים, ובדיוק כאן צריך להיכנס בית המשפט ולעשות את תפקידו. יש לציבור נכונות רבה יותר לקבל אקטיביזם משפטי כשמדובר בנושאים חברתיים", אמר.

תאריך:  28/11/2011   |   עודכן:  28/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר: רוצים חוק יסוד חברתי, לא מוכנים לשלם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אורלב: "המשטרה מחכה שקטינה בת 12 תגיש תלונה? המשטרה רואה פשע חמור מתבצע ואינה עושה דבר!"    זוארץ: הזירה המרכזית לשידול קטינים עברה לאינטרנט, אבל המשטרה מעדיפה לחקור את עסקי ההימורים. כסף חשוב יותר מילדים"
מירב ארד
ההכנסות ברבעון זה הגיעו ל-154.975 מיליון שקלים והרווח ל-12.124 מיליון שקלים    החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 9.4 מיליון שקל לבעלי המניות
עידן יוסף
יו"ר רשות השידור: "שינויים בעריכה ובהגשה של תוכניות ייעשו רק במסגרת כוללת של לוח שידורים חדש"
יפעת גדות
משרד הבריאות, בשיתוף משרד החינוך ומשרד התרבות והספורט, יזמו תוכנית לאומית, שתקיף את כל סוגי האוכלוסיה ותשפיע על כל אזרחי ישראל - החל ברמה הלאומית ועד לרמת הפרט, המשפחה והשכונה    מטרת התוכנית: לשנות מיסודו את המצב הקיים
יפעת גדות
בדברי ההנמקה של האוניברסיטה נאמר כי התואר יוענק "לאות כבוד לאשת עסקים מצליחה, שהביאה את כישוריה המעולים לשדה המעורבות הקהילתית והפכה את הפעילות הציבורית למען הזולת למרכז חייה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il