X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עומס תיקים בבימ"ש בעכו [צילום: איתמר לוין]
הביורוקרטיה עדיין חיה ובועטת
השירות במערכת בתי המשפט - בשפל עמוק
המדד של איגוד לשכות המסחר ו-SQ לרבעון השלישי של 2011 מצא כי מערכת בתי המשפט בשפל מתמשך וממוקמת במקום האחרון מגמת שיפור שירות מרשימה במשרד התחבורה ובמשרד התמ"ת, המתחילים להזכיר את המגזר הפרטי
27.3 שבועות של טיפול
נתוני המדד מעלים כי מערכת בתי המשפט המתהדרת בתואר מבזבז הזמן הגבוה ביותר עם זמן שיא של 27.3 שבועות לטיפול בעסקים הפונים אליה. לשם השוואה, במגזר העסקי סבורים כי זמן הטיפול בעסקים צריך לארוך כ-7.4 שבועות בלבד. ההפרש בין הזמן בפועל לזמן הרצוי עומד על-פי 3.7

שיפור חל ברבעון השלישי של 2011 בהתנהלות הביורוקרטית של משרדי הממשלה שנמדדו - הבריאות, התחבורה, הפנים, האוצר, התמ"ת, המוסד לביטוח לאומי ומערכת בתי המשפט. ברבעון זה התחולל שינוי מגמה בציונו הממוצע של המדד לעומת הירידה שנרשמה בשני הרבעונים הקודמים. כך עולה מסיכום הרבעון השלישי לשנת 2011 של מדד הביורוקרטיה של איגוד לשכות המסחר, המבוצע באמצעות חברת SQ איכות השירות וקבוצת גיאוקרטוגרפיה.
"מדד הביורוקרטיה", המתפרסם אחת לרבעון, בודק את איכות השירות וחווית הלקוח במשרדי הממשלה ובגופים הממשלתיים השונים ומורכב מארבעה קריטריונים: זמינות נציגים, זמן הטיפול בפניה, יחס אישי ואיכות הפתרונות. המדד בוחן גם תהליכים המתרחשים במשרדים כגון הנפקת רישיונות, הוצאת דרכון וחידושו, תשלומים למשרדים ועוד.

המשרד הכי ביורוקרטי

הרבעון השלישי של 2011 הסתכם במגמות מעורבות ברמת היותו נוח למגזר העסקי:
  • במקום הראשון, משרד התחבורה (7.26) המציג יציבות לאורך כל תקופת המדידה (שהחלה ב-2008).
  • במקום השני (7.13) משרד התמ"ת, המשרד מציג ירידה לאחר שנה של עלייה רציפה ויציבה במדד. עם זאת, הציון נשאר מעל 7 ומיקומו עדיין גבוה ביחס למשרדים אחרים.
  • במקום השלישי משרד הפנים (6.74), ששומר על מקומו ואף מציג עלייה.
  • במקום הרביעי המוסד לביטוח לאומי (6.58) המתאפיין בחוסר יציבות בשירות.
  • את המקום החמישי תופס משרד האוצר (בעיקר רשות המיסים והמכס) עם ציון מדד של 6.45, עם עלייה מתונה בשירות לעומת ירידה בשני הרבעונים האחרונים.
  • במקום השישי משרד הבריאות עם ציון מדד של 6.39, ברבעון הנוכחי המשרד מציג עלייה, וחוזר לרמת השירות שאפיינה את רבעון 1 של 2011, ואף מציג את השיפור המשמעותי מבין המשרדים ברבעון הנוכחי. עם זאת, המשרד עדיין נמצא במקום נמוך.
  • במקום השביעי והאחרון, מערכת בתי המשפט, שהיא הגורם הביורוקרטי ביותר ולפיכך הגרוע ביותר עבור המגזר העסקי. היא שהצטרפה למדד בשנה האחרונה ונמצאת במגמת ירידה עם ציון 5.53.

איזה משרד מבזבז הכי הרבה זמן?

"מדד הביורוקרטיה" גם מגלה כי זמן הטיפול בפועל עומד על-פי שלושה מאשר הזמן הסביר לטיפול. לתפישת בעלי העסקים, הזמן הסביר הממוצע לטיפול בפנייה הוא כ-3.2 שבועות, בעוד שזמן הטיפול בפועל עומד על כ-9.9 שבועות.
נתוני המדד מעלים כי מערכת בתי המשפט המתהדרת בתואר מבזבז הזמן הגבוה ביותר עם זמן שיא של 27.3 שבועות לטיפול בעסקים הפונים אליה. לשם השוואה, במגזר העסקי סבורים כי זמן הטיפול בעסקים צריך לארוך כ-7.4 שבועות בלבד. ההפרש בין הזמן בפועל לזמן הרצוי עומד על-פי 3.7.
  • משרד הפנים מכפיל את זמן הטיפול מ-6.2 שבועות ברבעון קודם ל-12.7 שבועות ברבעון הנוכחי - 10 שבועות יותר מהזמן הנתפש כסביר.
  • במשרד הבריאות משך הטיפול הממוצע ארוך פי 4.5 מהרצוי: 10.4 שבועות לעומת 2.3 שבועות לדעת בעלי העסקים.
  • במשרד התמ"ת משך הטיפול הממוצע ארוך פי 2.9 מהרצוי: 8.1 שבועות זמן טיפול בפועל לעומת זמן רצוי של 2.8 שבועות.
  • במשרד האוצר משך הטיפול הממוצע ארוך בפי 2 מהרצוי: 5.5 שבועות זמן טיפול בפועל לעומת זמן רצוי של שבועיים וחצי לדעת בעלי העסקים.
המשרדים בהם קיים הפער הנמוך ביותר בין זמן הטיפול בפנייה בפועל לבין ציפיות בעלי העסקים הם משרד התחבורה עם 2.4 שבועות לטיפול בפניה לעומת 1.2 לדעת בעלי העסקים, והמוסד לביטוח הלאומי עם 3.3 שבועות בלבד לזמן טיפול לעומת 2.1 לדעת בעלי העסקים.

תאריך:  28/11/2011   |   עודכן:  28/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השירות במערכת בתי המשפט - בשפל עמוק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פריקת עול של עובדי ציבור שתפק
ישע  |  28/11/11 14:38
2
עצמאות
אהרן מיטל  |  28/11/11 15:41
3
רק בגלל זה שביבי יעשה להם סדר
טטטטטטטטטטטט  |  29/11/11 00:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גלדסטון
למרות עזיבת ג'ורדן פארמר, הרכז היווני הביע מרמור ודרש הבהרות
איציק וולף
סקר של מכון הגל החדש מגלה כי כ-90 אחוזים מהישראלים מעוניינים בחקיקת חוק יסוד לזכויות חברתיות    כמחצית מן המשיבים ציינו כי הם אינם מוכנים להעלאת מיסים לצורך מימון חוק היסוד החדש
עידן יוסף
אורלב: "המשטרה מחכה שקטינה בת 12 תגיש תלונה? המשטרה רואה פשע חמור מתבצע ואינה עושה דבר!"    זוארץ: הזירה המרכזית לשידול קטינים עברה לאינטרנט, אבל המשטרה מעדיפה לחקור את עסקי ההימורים. כסף חשוב יותר מילדים"
מירב ארד
ההכנסות ברבעון זה הגיעו ל-154.975 מיליון שקלים והרווח ל-12.124 מיליון שקלים    החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 9.4 מיליון שקל לבעלי המניות
עידן יוסף
יו"ר רשות השידור: "שינויים בעריכה ובהגשה של תוכניות ייעשו רק במסגרת כוללת של לוח שידורים חדש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il