שיפור חל ברבעון השלישי של 2011 בהתנהלות הביורוקרטית של משרדי הממשלה שנמדדו - הבריאות, התחבורה, הפנים, האוצר, התמ"ת, המוסד לביטוח לאומי ומערכת בתי המשפט. ברבעון זה התחולל שינוי מגמה בציונו הממוצע של המדד לעומת הירידה שנרשמה בשני הרבעונים הקודמים. כך עולה מסיכום הרבעון השלישי לשנת 2011 של מדד הביורוקרטיה של איגוד לשכות המסחר, המבוצע באמצעות חברת SQ איכות השירות וקבוצת גיאוקרטוגרפיה.
"מדד הביורוקרטיה", המתפרסם אחת לרבעון, בודק את איכות השירות וחווית הלקוח במשרדי הממשלה ובגופים הממשלתיים השונים ומורכב מארבעה קריטריונים: זמינות נציגים, זמן הטיפול בפניה, יחס אישי ואיכות הפתרונות. המדד בוחן גם תהליכים המתרחשים במשרדים כגון הנפקת רישיונות, הוצאת דרכון וחידושו, תשלומים למשרדים ועוד.