X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טיפול בגרייה חשמלית למוח (DBS) מספק טיפול חדש ומשמעותי לחולים רבים באירופה הסובלים מאפילפסיה חמורה משום שהתרופות הקיימות לא סייעו להם עד כה לשלוט בהתקפים
▪  ▪  ▪
טיפול חדשני [צילום: AP]

טיפול מתקדם בגרייה חשמלית למוח, המסייע לחולי פרקינסון לשלוט ברעד ומהווה תקווה לחולי אפילפסיה, הוגש ויידון בדיוני סל הבריאות 2012.
בישראל ישנם 60,000 חולי אפילפסיה, כמחציתם מבוגרים. שליש מהם אינם מגיבים לטיפול התרופתי הקיים (10,000 חולים), מתוכם 3,000 חולים עשויים ליהנות מהטיפול החדשני אם ייכלל בסל הבריאות.
מדטרוניק קיבלה בשנה שעברה אישור אירופי (CE Mark) לבצע באירופה טיפול בגרייה מוחית עמוקה (DBS - Deep Brain Stimulation) כטיפול משלים בהתקפי פרכוס במבוגרים עם אפילפסיה עמידה לטיפול תרופתי. טיפול בגרייה חשמלית באפילפסיה (DBS) מעביר דחפים חשמליים מבוקרים ליעד במוח הקרוי הגרעין הקדמי (anterior nucleus) של התלמוס שהוא חלק מהמעגל המעורב בהתקפים.
"מחלת האפילפסיה עמידה לטיפול הרפואי הקיים וזו בעיה חמורה שטרם נמצא לה פתרון", אומר פרופ' יוג'ין טרינקה, ראש תחום נוירולוגיה במרפאת כריסטיאן דופלר שבביה"ח האוניברסיטאי שבזלצבורג, אוסטריה. "DBS מספק טיפול חדש ומשמעותי לחולים רבים באירופה הסובלים מאפילפסיה חמורה משום שהתרופות הקיימות לא סייעו להם עד כה לשלוט בהתקפים".
מבוסס על מחקר מקיף
האישור האירופי ניתן על בסיס מידע שנאסף במחקר רפואי של מדטרוניק. מדובר בניסוי מחקרי, פרוספקטיבי, אקראי וכפול סמיות רב-חשיבות, להערכת השימוש בטיפול בגרייה חשמלית בחולים עם אפילפסיה עמידה עם התקפים של פרכוס חלקי.
במחקר נאספו נתונים ב-17 מדינות בארצות הברית מ-110 חולים שבגופם הושתלה גרייה חשמלית של מדטרוניק. נתונים שנאספו לאורך זמן במחקר הוצגו בישיבות של החברה האמריקנית לאפילפסיה (AES) בדצמבר 2008 ו-2009, ופורסמו בכתב העת, Epilepsia, במרס 2010. על סמך האישור האירופי נרשמה ההתוויה בישראל. הטיפול הוגש לסל הבריאות השנה. כיום הטיפול ניתן במרכזי מומחים לאפילפסיה הגדולים באירופה.
"האישור האירופאי הוא האישור הראשון מרשות תקינה לשימוש בטיפול בגרייה חשמלית באפילפסיה חמורה. זהו טיפול חדש שעומד לרשותם של חולים רבים באירופה שמיצו את הפתרונות הקיימים", אומר טום טאפט, סמנכ"ל בכיר במדטרוניק ונשיא יחידת הנוירומודולציה. "אנו מחויבים לשיתוף פעולה עם מינהל המזון והתרופות האמריקני כדי למצוא את הדרך הנכונה ביותר להתקדם".
ACTIVA - DBS של מדטרוניק מאושר כיום בישראל לטיפול בתסמינים המגבילים של רעד ראשוני ומחלת פרקינסון, לטיפול בדיסטוניה ובהפרעה טורדנית-כפייתית (OCD). יותר מ-85,000 בני אדם ברחבי העולם טופלו ב-DBS של מדטרוניק.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  28/11/2011   |   עודכן:  28/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפול חדשני המהווה תקווה לחולי אפילפסיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הסיכון של חולי סוכרת ללקות בדיכאון כפול מאנשים רגילים    פרופ' עמוס רולידר: "מומלץ להורים לעקוב אחרי התנהגות בני נוער"
איתמר לוין
למרות שלשירותי הטלפוניה של הוט כבר יש 630,000 מנויים, פועל האיזוק האלקטרוני רק באמצעות קווי בזק    המשמעות: משמורן עשוי להידרש לרכוש במיוחד קו של בזק
עופר וולפסון
בעלת שדה הגז היבשתי שליד ראש העין, טוענת כי הופלתה לרעה לעומת מאגר הגז "מארי B" ללא הצדקה עניינית    טוענת כי קביעת הסדר זהה לגבי חיפושי נפט ביבשה וחיפושי גז בים אינה מידתית, שכן הסיכון בחיפוש יבשתי גדול בהרבה
מירב ארד
מספר ההרוגים בתקופה הגיע ל-302 הרוגים - עלייה של 1.3%    22,194 בני אדם נפצעו, מתוכם 1,110 פצועים קשה
איתמר לוין
המשטרה הבטיחה למדובב 3,000 שקל אם יביא הודאה מוקלטת של חשוד    ג'ובראן: הדבר מטריד אך במקרה זה נתן ביהמ"ש המחוזי לעדות המדובב את המשקל הראוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il