X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשנת 2006 הגישו הוריו של ילד הסובל מפיגור ופגיעה נוירולוגית תביעה נגד קופ"ח מאוחדת, בדרישה שתממן את הטיפולים הפארה-רפואיים עבורו פסק הדין הסופי ניתן רק כעת, וההורים יקבלו החזר חלקי - משום שנדרשו להגיש קבלות מאז 2002
▪  ▪  ▪
קופת חולים מאוחדת. לא מימנה טיפולים [צילום: מרים צחי]

חמש שנים נדרשו לבתי הדין לעבודה להכריע בשאלה, האם קופת חולים מאוחדת חייבת לממן טיפולים פארה-רפואיים לילד הסובל מפיגור שכלי ופגיעה נוירולוגית קשה. גם כאשר פסק בנושא בית הדין הארצי לעבודה, הוא נמנע מלדון בדרישת ההורים לממן את הטיפולים שקיבל הילד לאחר אוגוסט 2005.
את פסק הדין בבית הדין האיזורי בחיפה נתנה השופטת אביטל רימון-קפלן בשנת 2009, שלוש שנים לאחר הגשת התביעה. פסק הדין בארצי ניתן לאחר שנתיים נוספות, בידי השופטים שמואל צור, סיגל דוידוב-מוטולה (שכתבה את ההחלטה) ועפרה ורבנר. בפסק דינו של הארצי אין כל הסבר לשיהוי הניכר בו ניתנו פסקי הדין, בעוד עולה ממנו שהדיון התבצע רובו ככולו אל מול מסמכים וטיעונים משפטיים - כך שניתן היה לקדמו במהירות.
ההורים מימנו ב-50 אלף שקל
הילד נולד במאי 1999 וההורים טענו, כי על הקופה לממן את הטיפולים עד הגיעו לגיל 11 - דהיינו עד מאי 2010. פסק הדין הסופי ניתן שנה וחצי אחרי שהילד הגיע לגיל זה, וכאמור - כלל אינו עוסק בסוגייה זו. קופ"ח מאוחדת הפסיקה לממן את הטיפולים כאשר היה הילד בן שלוש ונכנס לגן מיוחד, ולאחר מכן מימנה אותם לסירוגין ובלא מתן נימוקים וקביעת מדיניות אחידה.
טיפולים פרטיים בלית ברירה
תוצאת הסחבת במתן פסקי הדין הייתה, שההורים מימנו את הטיפולים בעצמם, בהיקף של למעלה מ-50,000 שקל עד הגשת התביעה בספטמבר 2006. בית הדין האיזורי דחה את רוב תביעתם ובית הדין הארצי קיבל חלק מערעורם, אך היתנה את תשלום ההחזרים בהצגת קבלות - בגין טיפולם שבוצעו לפני שבע-תשע שנים. כפי שנאמר בפסק דינו של הארצי, ההורים הציגו קבלות רק על חלק מהטיפולים, ולפיכך יקבלו החזר חלקי בלבד.
בית הדין הארצי קיבל עקרונית את עמדת ההורים וקבע: "בנסיבות אלה, כאשר אמו של המערער פנתה פעם אחר פעם לקופה והסבירה את דחיפות פניותיה, מבלי שנענתה כלל או נענתה בשלילה - אנו סבורים כי רשאית הייתה לפנות, בלית ברירה, לטיפולים פרטיים ולממנם בכוחות עצמה, תוך שניתן לחייב את הקופה בהחזר כספי של עלותם. כל זאת, ביחס לאותם טיפולים המצויים בסל שירותי הבריאות, הדרושים למערער על-פי שיקול דעת רפואי סביר, אשר התבקשו על-ידי הוריו טרם פנייתם למטפלים פרטיים, ואשר לא ניתנו על-ידי הקופה תוך הפרת מחויבויותיה מכוח חוק ביטוח בריאות".
בית הדין האיזורי הורה לקופ"ח מאוחדת לשלם להורי הילד 4,000 שקל (בערכי 2004), בעוד הם תבעו כאמור 50,000 שקל. בית הדין הארצי הגדיל את ההחזר ב-7,300 שקל (בערכי 2004), וכן פסק לטובתם הוצאות בסך 15,000 שקל בשל התנהגותה של קופ"ח מאוחדת.

תאריך:  29/11/2011   |   עודכן:  29/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הילד החולה חיכה חמש שנים להכרעת ביה"ד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בתי הדין לעבודה לא רוצים עוד ל"ת
לעבוד. נקודה.  |  29/11/11 22:46
2
במחוזי חיפה הרי המציאו את זה..
פלצלה  |  30/11/11 03:52
3
ואילו היה מדובר בבנה של שופטת ל"ת
הכל הפוך  |  30/11/11 08:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מדובר ב-5% מכספי הביטוח הלאומי המועברים לזכאים בשנה    על-פי תקנות חדשות, מעלימי מידע או מצהירי הצהרה כוזבת ייקנסו בסכום של עד 1,500 שקל, בנוסף להחזרת כל הסכום שהתקבל שלא כדין בתוספת 50%
אלעזר לוין
מנהלת בכירה בבנק הפועלים שופכת מים קרים על תוכניות האוצר להפעלת המסלקה    "בני בן ה-22 התחיל לעבוד בערוץ 10, וקנו בשבילו ביטוח שארים - בשביל מה?!"
עופר וולפסון
היחידות המאוגדות תחת יחידת להב במשטרה מאתרות מדי שנה רק כ-1% מהיקף ההון השחור הכולל    מחקר שפורסם השבוע מצא: אם תצומצם תפעות ההון השחור בכ-4% יוכלו להיפתר כל סלעי המחלוקת באוצר בשנה אחת
מערכת אתר ערוץ הספורט
רגע לפני ראיו (22:00, ישיר באתר), נשיא בארסה קובע: "ליאו לא יעזוב"
עופר וולפסון
ועדת העבודה והרווחה אישרה לקריאה שנייה ושלישית    לראשונה: ניתן יהיה לתבוע גם מזמין של שירותי קבלן בתחומי שמירה ואבטחה, ניקיון והסעדה, ולא רק את הקבלן עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il