X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע: מעביד חייב להשוות את תנאי עבודתם של עובדי קבלן לאלו של עובדיו הקבועים, גם אם בין הקבועים אין מי שעבודתם דומה לזו של עובדי הקבלן
▪  ▪  ▪
מאבטחים בתעשיה האוירית. דרושה בדיקה [צילום אילוסטרציה: AP]

מעביד חייב להשוות את תנאי עבודתם של עובדי קבלן לאלו של עובדיו הקבועים, גם אם בין הקבועים אין מי שעבודתם דומה לזו של עובדי הקבלן. כך קובע (14.11.11) בית הדין הארצי לעבודה.
השופטים עמירם רבינוביץ, שמואל צור וסיגל דוידוב-מוטולה דנו בעניינם של ארבעה מאבטחים, אשר הועסקו באמצעות חברת אורטל באחד ממפעלי התעשיה האוירית. המאבטחים דרשו להשוות את תנאי עבודתם לתנאי העבודה המקובלים בתעשיה האווירית, כפי שנקבע בחוק קבלני כוח אדם. בית הדין האזורי קיבל את טענתה של אורטל, לפיה לא קיימים עובדים רלוונטיים בתעשיה האוירית אליהם ניתן להשוות את תנאי עבודתם של המאבטחים, ולכן דחה את תביעתם.
בית הדין הארצי אומר, כי החוק נועד להבטיח לעובדי קבלן כוח האדם זכויות שהן מעבר לזכויות המינימום המובטחות בחקיקה, ככל שזכויות כאלו משולמות לעובדי המעסיק בפועל. לכך מספר מטרות: דאגה לרווחת העובדים, מתוך הנחה שמדובר בקבוצת עובדים מוחלשת; מניעת אי-שוויון כלכלי וחברתי ויצירת מעמדות בין קבוצות עובדים; והשמטת התמריץ הכלכלי להעסקת עובדים באמצעות קבלני כוח אדם, על-מנת לעודד את העסקתם רק לתקופות קצרות ולצורך גמישות ניהולית, ולא כדרך לצמצום עלויות.
בית הדין הוסיף, כי לא ניתן לדחות תביעה להשוואת תנאים רק נוכח העדרה של קבוצת עובדים דומה אצל המעסיק בפועל. במקום זאת, על בית הדין לבדוק את כלל ההסכמים וההסדרים הנוגעים לדרך קביעת השכר ותנאי העבודה אצל המעסיק בפועל, ולקבוע מה הם תנאי העבודה אשר היו מוענקים לעובדי קבלן כוח האדם אם היו נקלטים היו כעובדי המעסיק בפועל באותו זמן. גם אם בית הדין אינו מאתר סקטור דומה או קרוב לו הוענקו תנאי עבודה ייחודיים - עליו לקבוע לכל הפחות אלו תנאי עבודה כלליים היו מוענקים לעובדי קבלן כוח האדם, על סמך המקובל אצל המעסיק בפועל, ובהתחשב בוותק עבודתם.
בעת יישום הליך זה, הוסיף הארצי, יש לזכור, כי כל המידע הרלוונטי בהתייחס לתנאי העבודה מצוי אצל המעסיק בפועל, וברמה פחותה אצל קבלן כוח האדם, ולא אצל העובד. עוד יש לזכור, כי החבות החוקית לביצוע השוואת התנאים מוטלת על קבלן כוח האדם כמעסיק, והוא שאמור היה - מבלי שהעובד יגיש תביעה לצורך כך - לאתר את קבוצת ההשוואה הרלוונטית ולבצע את החישובים הנדרשים. בהתאם, יש לחשוף בפני העובד התובע את המסמכים הרלוונטיים.
במקרה הנדון, הוחזר עניינם של המאבטחים לבית הדין האזורי, לצורך ביצוע הבדיקה הנדרשת ואיתור תנאי העבודה שהיו מוענקים להם לו מוגדרים היו מלכתחילה כעובדי התעשיה האוירית.

תאריך:  30/11/2011   |   עודכן:  30/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד הארצי מרחיב את ההגנה על עובדי קבלן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
גנרל לויד אוסטין, מפקד זירת עירק, אמר, שכוחות הביטחון העירקיים גילו יכולת רבה בשמירה על ביטחון הפנים בארצם, אך עליהם להוכיח את עצמם בענייני ביטחון    חושש, שתתהווה בדרום עירק מדינה בתוך מדינה כאשר מיליציות פרו-אירניות ישתלטו על האזור
איציק וולף
הודיעה על סגירה זמנית של הנציגות הדיפלומטית שלה באירן    מזכירת המדינה האמריקנית אמרה כי מתקפת ההמון על השגרירות הבריטית בטהרן הייתה עלבון לקהילה הבינלאומית כולה
יפעת גדות
מעתה - העברה ישירה של התחייבויות כספיות מקופות החולים אל נותני השירות הרפואי ("טופס 17 ממוחשב")
אלעזר לוין
המפקח על הביטוח מבקש לפרסם הבהרה בעניין ביטוחים אלו
אלעזר לוין
ההוראות המחמירות של חוק האכיפה נחשפו בוועידת הביטוח    המפקח יכול להיכנס לדירות, להחרים ציוד ומסמכים ולבקש מידע מכל אדם    איך יתגוננו סוכני הביטוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il