X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המועצה להשכלה גבוהה אימצה את המלצות הוועדה הבינלאומית אשר קבעה כי המחלקה לפוליטיקה ולממשל באוניברסיטת בן-גוריון מוטה פוליטית ואינה מקצועית המחלקה תיסגר אלא אם יוגש עד ל-1 באפריל דוח הכולל לוחות זמנים לתיקון המעוות
▪  ▪  ▪
סער. המתקפה מעידה על הבעייתיות [צילום: מוקי שוורץ]

המועצה להשכלה גבוהה אימצה את המלצות ועדת ההערכה הבינלאומית אשר ציינה כי יש לסגור את המחלקה לפוליטיקה ולממשל באוניברסיטת בן-גוריון בשל ההטיה הפוליטית שלה.
"המועצה להשכלה גבוהה רואה בחומרה רבה את הממצאים האקדמיים שעליהם מצביעה הוועדה, והיעדר טיפול בהם מעלה ספקות לגבי המשך התוכנית", נכתב בהודעת המל"ג.
על-פי ההמלצות, תיסגר המחלקה אם לא יבוצעו שינויים בתוכן המחקר האקדמי ושינויים פרסונליים בסגל המרצים עד לתחילת אפריל 2012. השינויים צריכים להתבטא בדוח שיוגש עד ל-1 באפריל הקרוב ואשר יכלול לוחות זמנים שיעידו כי כבר בשנת הלימודים הבאה יתוקן המעוות.
בין מסקנות הוועדה נכתב כי קיים חשש שגיוס סגל וקידומם במחלקות למדע המדינה בישראל, ובייחוד במחלקה המדוברת באוניברסיטת בן-גוריון, מושפע לעתים משיקולים פוליטיים ולא אקדמיים טהורים, ולכן יש לפעול שתהליכי גיוס סגל, קידום וקביעות צריכים להיעשות אך ורק על-פי סטנדרטים מקצועיים, ללא התייחסות לדעות פוליטיות.

סער: הוועדה עשתה עבודה מקצועית

יו"ר המועצה להשכלה גבוהה, שר החינוך גדעון סער, דחה את המתקפות על מסקנות הוועדה. "הוועדה עשתה עבודה מקצועית, מצוינת, וההתקפות על דוח הוועדה מצד מי שהיה מושא לביקורתה מלמדים על הלך רוח בעייתי", הדגיש אמש.
בנוסף לסנקציה שתינקט כלפי אוניברסיטת בן-גוריון אם לא יתקיימו שינויים בהרכב המחלקה לפוליטיקה ולממשל דורשת המועצה להשכלה גבוהה מכל המחלקות למדעי המדינה בישראל להגיש עד לחודש יוני דוח שיכיל תוכנית פעולה לתיקון הליקויים.
מאוניברסיטת בן-גוריון נמסר בתגובה כי האוניברסיטה עוסקת אך ורק בסטנדרטים אקדמיים וסטנדרטים של מחקר והוראה.
"כל ניסיון להציג דוח אקדמי כדוח הכולל המלצה לסגירת המחלקה על שום נטיותיה הפוליטיות, הינו חסר בסיס ומטעה. האוניברסיטה לומדת את דוח הוועדה באמצעות צוות מיוחד שהוקם לצורך כך לשם יישום המלצותיה האקדמיות בכובד ראש. תהליך הטיפול בסוגיה המרכזית שהעלתה הוועדה - חיזוק מקצועות הליבה במדעי המדינה - החל בטרם הוצג דוח הוועדה", לשון הודעת אוניברסיטת בן-גוריון.

ח"כ שנלר: לשמר את המחלקה, לפטר מרצים

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר בתגובה לביקורת שהטיחו אנשי אוניברסיטת בן-גוריון בוועדה כי אין לחשוד בוועדה אקדמית בינ"ל שהיא בעלת נטיות פוליטיות.
"המאבק הוא על שימור המחקר והעצמאות האקדמית כנגד בולשביזם רעיוני של השמאל הרדיקאלי האנטי דמוקרטי, הפועל כנגד האינטרסים של מדינת ישראל במחלקה לפוליטיקה וממשל כפי שהתגלה בדוח האקדמי הבינלאומי. ראוי לשמר את המחלקה ולהפסיק את העבודה החתרנית, במסווה אקדמי, של חלק ממרצה", אמר.

תאריך:  30/11/2011   |   עודכן:  30/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיסגר המחלקה לממשל המוטה פוליטית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אז מה,אם תרצו צדקו בכל הטענות
בני בנקר  |  30/11/11 10:27
2
לפטר את המרצים להרס המדינה
במסווה אקדמי  |  30/11/11 10:35
3
לפטר את נשיאת האוניברסיטה ומיד
כתומית  |  30/11/11 11:03
4
ראש הדג
הבלן מחברה קדישא  |  30/11/11 14:27
5
זהו צעד ראשון בכיוון הנכון.
פלא יועץ  |  30/11/11 19:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט בדימוס דן ביין ביקש לתקן טעות קולמוס שנפלה בפסק שנתן, לאחר שכבר אושר בידי בית המשפט    השופט גרשון קבע: הבורר סיים את תפקידו ואינו יכול להכניס תיקונים
איתמר לוין
קובע: על המשטרה לחלץ ממחשב, מסמארטפון ומאייפוד נתונים שיצביעו על זהות בעליהם. רק אם יש אפשרות לעשות זאת, תוכל להיעזר בסימנים חיצוניים להוכחת היותו של החפץ גנוב
איתמר לוין
קובע: מעביד חייב להשוות את תנאי עבודתם של עובדי קבלן לאלו של עובדיו הקבועים, גם אם בין הקבועים אין מי שעבודתם דומה לזו של עובדי הקבלן
אביתר בן-צדף
גנרל לויד אוסטין, מפקד זירת עירק, אמר, שכוחות הביטחון העירקיים גילו יכולת רבה בשמירה על ביטחון הפנים בארצם, אך עליהם להוכיח את עצמם בענייני ביטחון    חושש, שתתהווה בדרום עירק מדינה בתוך מדינה כאשר מיליציות פרו-אירניות ישתלטו על האזור
איציק וולף
הודיעה על סגירה זמנית של הנציגות הדיפלומטית שלה באירן    מזכירת המדינה האמריקנית אמרה כי מתקפת ההמון על השגרירות הבריטית בטהרן הייתה עלבון לקהילה הבינלאומית כולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il