X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים מאמינים כי התערבויות באורח החיים יכולות להיות בעלות השפעות קרדיאליות מועילות ביותר, לעתים אפילו יותר מתרופות
▪  ▪  ▪
500 קלוריות ליום [צילום: פלאש 90]
צפיפות קלוריות - המפתח לירידה במשקל
יפעת גדות
מחקר חדש מכלה כי דיאטות המתמקדות במזונות דלים בקלוריות אך עשירים בנפח יעילים בדיוק כמו דיאטה דלת קלוריות
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
צמצום קלוריות לחיים ארוכים

   יפעת גדות
פחות שעות שינה - יותר קלוריות

שינויים בסגנון החיים יכולים לרפא סוכרת מסוג 2. סוכרת פוגעת במיליוני בני אדם בעולם, וסוכרת מסוג 2 היא הסוג השכיח ביותר. מחקר חדש שהוצג בכינוס השנתי של האגודה הרדיולוגית של צפון אמריקה גילה כי תזונה דלת קלוריות מגבילה את התלות באינסולין ומביאה לשיפור תפקוד הלב אצל אנשים שמנים הסובלים מסוכרת מסוג 2.
החוקרים, מהמרכז הרפואי באוניברסיטת ליידן שבהולנד, דיווחו כי תוצאות המחקר מראות כי 16 שבועות של הגבלת קלוריות שיפרו את תפקוד הלב אצל חולים אלו. ממצא חשוב עוד יותר היה שלמרות העלייה החוזרת במשקל, השפעות קרדיולוגיות מועילות אלו נותרו לאורך תקופה ארוכה.
החוקרים מאמינים, כי התערבויות באורח החיים יכולות להיות בעלות השפעות קרדיאליות מועילות ביותר, לעתים אפילו יותר מתרופות, אצל חולים אלו.
החוקרים ניסו לקבוע מה הן ההשפעות ארוכות הטווח של איבוד משקל התחלתי שנבע מצמצום קלוריות על השומן של מסב הלב ועל תפקוד קרדיאלי אצל חולים הסובלים מהשמנה ומסוכרת מסוג 2.
השפעות ממושכות
שומן של מסב הלב הוא שומן של הקרביים המפוזר סביב הלב, והוא קריטי בהיבט של תפקוד הלב, במיוחד אצל אנשים עם מחלה מטבולית.
בעזרת שימוש ב-MRI קרדיאלי, החוקרים ניתחו את התפקוד הקרדיאלי ואת רמות השומן של מסב הלב אצל 15 חולים - שבעה גברים ושמונה נשים - עם סוכרת מסוג 2, לפני ואחרי ארבעה חודשים של דיאטה שהייתה מורכבת מ-500 קלוריות יומיות. שינויים באינדקס מסת הגוף גם הם נמדדו.
תוצאות המחקר הראו כי הגבלת קלוריות הביאה לירידה ב-BMI מ-35.3 ל-27.5 לאורך ארבעה חודשים, לירידה מ-39 מ"ל ל-31 מ"ל בשומן של מסב הלב ולשיפור בתפקוד הלב מ-0.96 ל-1.2.
לאחר 14 חודשים נוספים של מעקב על בסיס תזונה רגילה ה-BMI עלה ל-31.7 אך רמות שומן מסב הלב עלו רק במעט, ל-32 מ"ל. מצב תפקוד הלב ירד גם הוא רק במעט.
לדברי החוקרים, מפתיע מאוד כיצד התערבויות קטנות יחסית כמו דיאטה דלת קלוריות יכולות לרפא בצורה יעילה סוכרת מסוג 2. יתרה מכך, השפעות אלו הן השפעות ממושכות והן מצביעות על הפוטנציאל של שיטת דיאטה זו.
הממצאים מדגישים גם את החשיבות של אסטרטגיות הדמיה בסוגים אלו של טיפול. MRI מראה בבירור את כל השינויים במבנה תאי השומן, את השינויים המבניים בלב ואת השיפור בתפקוד הדיאסטולי (התרחבות שרירי הלב) ולכן הופך אותה לשיטה יעילה ביותר לכמת את ההשפעות של ההתערבויות המטבוליות.
התוצאות עושות רושם מבטיח, אך לא כל החולים התאימו לטיפול. החוקרים ממליצים לחולים להתייעץ עם הרופא לפני שהם בוחרים בדיאטה מסוג כלשהו.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  01/12/2011   |   עודכן:  01/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
משרד הפנים מודיע רשמית: נייבא עד 8,000 עובדים מבולגריה ומרומניה, כדי לשים קץ למצוקת כוח האדם בענף הבניין ולמחסור בדירות    הסכם עם ממשלת בולגריה נחתם אתמול, ומאות פועלים ראשונים יגיעו בקרוב לארץ    פועלים זרים שילמו עמלות ב-500 מיליון דולר לחברות כוח אדם - והדבר ייפסק
איתמר לוין
מוצג כ"מועמד מזרחי", למרות שעלה ארצה מתוניסיה בגיל שנה    המועמדות באה לאחר שבית המשפט העליון עצמו מתח ביקורת קשה על דבריו של מזוז בפרשת קצב    מזוז התעמת בחריפות עם ארבל - כיום שופטת בעליון
אלעזר לוין
רכשו חברת נדל"ן "ריקה" שהייתה בשליטת גיל אלדר וגיל ליברמן
יפעת גדות
חוקרים מדווחים על אפשרות לטיפול חדש באמצעות חלבון לעיכוב או מניעה של החזרה של סרטן הערמונית אחרי טיפול    המחקר מצביע על כך שלחלבון יש פוטנציאל להרדים את התאים הנותרים של הגידול הסרטני בערמונית לחוסר פעילות ובכך למנוע מהם להמשיך לגדול ולהתפשט
יפעת גדות
בכינוס "אלימות בדיאלוג: בין מטפלים לאנשי תקשורת" שהתקיים בבר-אילן דיברו עיתונאים בכירים ועובדים סוציאליים על סוגיית הסיקור התקשורתי של התחום, והוצג הנתון המזעזע שלפיו בשש השנים האחרונות נרצחו 36 ילדים על-ידי הוריהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il