X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה אישר את מינויו של הרב ד"ר אופיר כהן לראש המינהלת המטפלת בתביעות הכספיות של המפונים מרצועת עזה משרד המשפטים ערך בירור וקבע כי אין חשש לניגוד עניינים
▪  ▪  ▪
כהן. אין ניגוד עניינים [צילום: יח"צ]

ראש הממשלה מינה (יום ה', 1.12.11) את ד"ר אופיר כהן לראש מינהלת תנופה (מינהלת סלע לשעבר) המטפלת בתביעות המפונים מגוש קטיף. כהן ייכנס מיידית לתפקיד לאחר שבחודש שעבר נכנס היו"ר הקודם, בנצי ליברמן, לתפקידו כמנהל מינהל מקרקעי ישראל.
כהן, בן 43, הוא בעל דוקטורט בחינוך והוסמך לרבנות על-ידי הרבנות הראשית. הוא עומד בראש הגרעין התורני ומוסדות "אורות אשקלון" באשקלון. במשך חמש שנים שימש כמנהל התיכון הדתי אמי"ת קריית מלאכי, עמד בראש האולפנא באבן שמואל וניהל את המדרשה ליהדות וידיעת הארץ בגוש קטיף.
בתקופה האחרונה היה כהן עוזרו של השר דניאל הרשקוביץ לענייני הטיפול במפונים מרצועת עזה וריכז את פעולות ועדת השרים לטיפול במפונים.
כהן אמר הערב עם ההודעה על מינויו כי בכוונתו לדאוג להגעת משפחות מתיישבי גוש קטיף לשעבר לבתי הקבע שלהן במהרה ולממש את החלטת הממשלה לסגור את מינהלת תנופה בתוך כשנתיים. "אפעל במגמת עזרה וסיוע לכל משפחה בשיתוף הגורמים הממשלתיים עד שאחרונת המשפחות תגיע למנוחה ולנחלה", אמר.

בכירים במינהלת: המינוי אינו ראוי

גורמים בכירים במינהלת תנופה טענו בפני News1 כי המינוי הצפוי של כהן לתפקיד עלול להיות בעייתי בשל חוסר ניסיון שלו בניהול מערכות גדולות כמו המינהלת. עוד ציינו כי ניגוד העניינים של כהן עלול להיות גדול בשל קשריו החברתיים עם מפונים רבים, הנמצאים בהליכים אל מול מינהלת תנופה לקבלת פיצויים. לדברי אותם גורמים במינהלת, ישנו ספק רב כיצד יוכל כהן למלא את תפקידו בראש הוועדה שאמורה לדון בבקשות לפנים משורת הדין. "זה לתת לחתול לשמור על השמנת", אמרו.
השר הרשקוביץ, אשר עומד בראש ועדת השרים לטיפול במפונים, דחה את הטענות לחלוטין ואמר ל-News1 כי מינויו של כהן נידון בחודש האחרון במשרד המשפטים ובפרקליטות. זאת, על-מנת לנטרל חשש לניגוד עניינים שבו הוא עלול להימצא. לדבריו, הגורמים המקצועיים במשרד המשפטים הגיעו למסקנה כי אין ניגוד עניינים ועל כן יכול המינוי לצאת אל הדרך.
כאמור, ביקורת נוספת נוגעת לניסיונו של כהן, אשר אינו כולל ניהול מערכות גדולות כקודמיו בראש המינהלת. "את הרקורד של יונתן בשיא שהקים את מינהלת סלע כולם מכירים, צביה שמעוני הייתה סמנכ"ל במשרד ראש הממשלה ובנצי ליברמן הוא עורך דין והיה ראש רשות אזורית. עם כל הכבוד, כהן הוא מנהל בית ספר בלבד", אמרו אותם גורמים במינהלת שביכרו להישאר בעילום שם.
השר הרשקוביץ דוחה גם את הביקורת הזאת ואומר כי האדם שמצוי יותר מכל אדם אחר בפרטים של הטיפול במפונים הוא כהן.
"בשנתיים וחצי האחרונות ניהלו שלושה אנשים את הטיפול במפונים - מטעם הממשלה היה זה אייל גבאי, מטעם מינהלת תנופה בנצי ליברמן ומטעם ועדת השרים הרב אופיר כהן. הוא היה שותף מלא בכל הדיונים ובטיפול ועכשיו, ששני הראשונים נמצאים מחוץ למערכת, הוא היחיד שממש בעניינים", אמר.
משרד ראש הממשלה סירב להגיב על הטענות בדבר המינוי. גם שאלות עקרוניות אודות הגדרת הקריטריונים הנדרשים לאיוש תפקיד ראש המינהלת נותרו ללא מענה.

תאריך:  01/12/2011   |   עודכן:  01/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוזר השר הרשקוביץ מונה לראש מינהלת תנופה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביטל בחירת משרד עורכי דין שילווה את הרשות לפיתוח הנגב, לאחר שאחד מחברי ועדת המכרזים השתתף בדיון - אם כי לא הצביע - למרות היכרותו עם אחד המתמודדים
איתמר לוין
קובע כללים בסוגייה המעסיקה רבות את בתי המשפט    ריבלין: יש להבחין בין חיובים בתוך שנת המס לבין חיובים אחרים, ובין תיקון שומה לבין קביעת שומה לראשונה
איציק וולף
המשטרה סיימה את החקירה של גניבת המים והחשמל על-ידי המכינה הקדם צבאית בבית אל    ממצאי החקירה הועברו לפרקליטות מחוז ירושלים אשר תקבע האם יינקטו הליכים משפטיים
איציק וולף
המועצה המקומית בית אל מפעילה הליך לא חוקי של סינון תושבים    משדלת את תושבי המועצה לפנות אליה לשם קבלת המלצה על מועמדים לקניית דירה או לשכירתה    "פנייתנו אליך, תושב יקר, היא: להפנות למחלקת קליטה כל מועמד ולבקש המלצה בכתב של ועדת הקליטה וזאת בטרם התקשרות חוזית להשכרה או מכירת דירה"    מבקר המדינה עורך בדיקה בנושא
יפעת גדות
אחרי השתלת הלב המלאכותי הראשון, שהתרחשה 15 שנים אחרי ניתוח השתלת הלב האנושי הראשון, החולה חי 112 ימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il