X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכונס מטרי, שהתנגד תחילה למינוי המפרק, הסכים לשתף פעולה ינסה למכור את הנכסים אולימפיה חייבת 246 מיליון שקל לבעלי אג"ח ו- 92 מיליון שקל לבנק לאומי עו"ד הירשמן מונה לכונס נכסים שני "החברה חדלת פרעון ומשותקת"
▪  ▪  ▪
[צילום: עידן יוסף]

בית המשפט המחוזי מרכז מינה (1.12.11) את עו"ד רון בר-ניר למפרק זמני לחברת הנדל"ן אולימפיה, שנקלעה לקשיים. הכונס הזמני לנכסי החברה, עו"ד רונן מטרי, התנגד תחילה בתוקף למינוי מפרק, אך היום הסיר את התנגדותו, וסוכם על שיתוף פעולה. אולימפיה חייבת לפחות 338 מיליון שקל.
בעלי האג"ח של החברה (סדרות ב' וג') ביקשו כבר לפני מספר ימים, באמצעות הנאמנים (שיף-הזנפרץ ורזניק-פז נבו) למנות מפרק .הכונס מטרי, שמונה על-ידי בית המשפט המחוזי בת"א, התנגד. לדבריו, הוא מייצג את בנק לאומי,שכל נכסי החברה משועבדים לו בשיעבוד צף, ולכן אין מקום למינוי מפרק. אולם היום סוכם בבית המשפט על שיתוף פעולה ביניהם.
אולימפיה חייבת 246 מיליון שקל לבעלי האג"ח, ועוד 92 מיליון שקל לבנק לאומי. נראה, שיש חובות גם לעובדי החברה, ואולי גם לאחרים.
במקביל, מינה בית המשפט לפני מספר ימים את עו"ד גיל הירשמן לכונס נכסים על אחד הנכסים הגדולים של אולימפיה - 50% ממגרש בקריית אריה, פתח תקוה, המיועד לבניית מגדל משרדים. 50% הנותרים מהמגרש נמצאים בבעלות ישראלום, ולפי בקשתה לא תפס הכונס לפי שעה את חלקה במגרש.
"אין ביטחון שהנכסים יספיקו לפרעון"
הדיון בבית המשפט היום עמד בצל מצבה העגום של אולימפיה, לשעבר חברת נדל"ן מובילה וכיום, לדברי הכונס, היא חדלת פרעון ומשותקת.
עו"ד מטרי אמר שאין ביטחון שנכסי אולימפיה יספיקו לפרעון חובותיה לחברה יש אומנם נכסים במזרח אירופה, אך הם משועבדים לבעלי אג"ח ב-70 מיליון אירו, שהם כ-350 מיליון שקל.
אולימפיה גם שותפה בשלושה פרויקטים לבניית 716 דירות, אך כרגע לא ברור מהו שווים של הנכסים, ואיזה חלק מהחובות אפשר יהיה לפרוע על-ידי מכירתם.
גם עובדי החברה, באמצעות עו"ד אופיר רונן, ביקשו למנות לה מפרק. לבסוף סוכם, כאמור, שלחברה יהיו כונס ומפרק, והם ישתפו פעולה. הכונס השני, עו"ד הירשמן, יפעל עצמאית לגבי המגרש בפתח תקוה. שלשום (29.11.11) אישר בית המשפט לעו"ד מטרי להוציא מכרז למכירת נכסי החברה. המכירה חייבת להעשות בתיאום עם המפרק והכונס השני, ולקבל את אישורו של בית המשפט.
עוד סוכם היום, שעו"ד מטרי יפנה לנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, ויבקש ממנה להעביר את תיק הפירוק לבית המשפט המחוזי בת"א, שבו נדונים תיקי הכינוס. הדבר יאפשר לאחד את הדיונים.

תאריך:  01/12/2011   |   עודכן:  01/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד בר-ניר מונה למפרק זמני לאולימפיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בכינוס התעשיה הקיבוצית, אמר שר התמ"ת כי עיקר המפוטרים יגיעו מהשכבות החלשות, ובעיקר מקרב עובדי רשתות השיווק    "אם סדר היום החברתי החדש יביא לפיטורי עובדים שמשתכרים מעט - כולנו נפסיד"    יו"ר האופוזיציה לבני: "המדיניות לא צריכה להיות בקיצון - הפרטה של הכל או לנופף בדגל האדום"
איציק וולף
נציבת זכויות האדם של האו"ם אמרה כי על-פי הערכה מחודשת נהרגו יותר מ-4,000 בני אדם בהתקוממות נגד שלטון אסד    "ניתן כעת לכנות את המתרחש בסוריה - מלחמת אזרחים"    האיחוד האירופי הטיל עיצומים נוספים על 180 אנשי מפתח וחברות באירן
איציק וולף
ראש הממשלה אישר את מינויו של הרב ד"ר אופיר כהן לראש המינהלת המטפלת בתביעות הכספיות של המפונים מרצועת עזה    משרד המשפטים ערך בירור וקבע כי אין חשש לניגוד עניינים
איתמר לוין
ביטל בחירת משרד עורכי דין שילווה את הרשות לפיתוח הנגב, לאחר שאחד מחברי ועדת המכרזים השתתף בדיון - אם כי לא הצביע - למרות היכרותו עם אחד המתמודדים
איתמר לוין
קובע כללים בסוגייה המעסיקה רבות את בתי המשפט    ריבלין: יש להבחין בין חיובים בתוך שנת המס לבין חיובים אחרים, ובין תיקון שומה לבין קביעת שומה לראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il