X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעיות שונות - במערכת העיכול ובמערכת החיסון - יכולות להתבטא דווקא על פני העור מה מלמדים אותנו הכתמים והפצעונים שמופיעים פתאום על פנינו?
▪  ▪  ▪
הסתכלות בונה [צילום אילוסטרציה]

היופי רחוק מלהיות שטחי והכוונה אינה לאישיות עמוקה, אלא דווקא לעובדה שהעור שלנו יכול לשקף מה שמתרחש בתוך גופנו. כחלק מהמערכת החיסונית, העור מגן מפני גורמים סביבתיים. אך כשהגוף נלחם במחלה כלשהי, הוא עלול לכרוע תחת העומס ותופעות כמו אקנה ואדמומיות יכולות להתעורר.
כיצד נזהה את הסימנים במראה?
הבעיה: אקנה בסנטר תחת הפה
הגורם: חוסר איזון הורמונלי
ישנה סיבה לכך שאצל נשים רבות ישנה התפרצות של אקנה על הסנטר קצת לפני הופעת המחזור: חלק זה בפנים רגיש במיוחד לעלייה ברמות הפרוגסטרון והטסטוסטרון. למרות שנשים רבות סובלות מאקנה קלה, במקרים בהם אם ההתפרצות נוטה להיות חמורה או מכאיבה יותר ואינה חולפת בעזרת טיפולים שאינם תחת מרשם, הגיע הזמן לגשת לגניקולוג.
אקנה עמוק וציסטי על הסנטר או לאורך קו הלסת עשוי להיות סימן לתסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOS) ולסוגים אחרים של חריגויות הורמונליות. במידה שאלו לא מטופלים, המצב עלול להעלות את הסיכון לסוכרת ולבעיות פוריות.
הפתרון: טיפול בגלולות למניעת הריון יכול להיות דרך יעילה לאזן את רמות ההורמונים ולנקות את העור (הגלולה יעילה מאוד גם בטיפול בתסמיני PCOS). אם ישנה העדפה לאופציה לא הורמונלית, כדאי לשאול את הרופא על ספיירונולקטון (spironolactone), תרופה תחת מרשם החוסמת את הרצפטורים של הטסטוסטרון, וכך מונעת מבלוטות השומן של העור להיכנס למצב של ייצור יתר. ויתור על הקינוח יכול לעזור גם כן, מאחר שעודף באינסולין מעורר ייצור הורמונים הקשורים להתפרצות האקנה. מספר מחקרים הראו כי הגבלת סוכרים מעובדים והקפדה על דגנים מלאים, פירות וירקות יכולה להפחית את הגירוי ההורמונלי הגורם לאקנה.
להיראות טוב יותר - אחד הפתרונות הוא שימוש במוצר המכיל חומצה סליצילית וגופרית. רצוי למרוח את החומר על הפצעונים ועל האזור מסביב כך שהחומצה הסליצילית תפתח ותנקה את הפצע והגופרית תשכך את הדלקתיות.
הבעיה: עיגולים שחורים ונפיחות תחת העיניים
הגורם: אלרגיות
אלרגיות כרוניות מרחיבות את כלי הדם ויכולות לגרום להם לדלוף, מצב היוצר את הנפיחות ואת העיגולים השחורים סביב העיניים. אנשים רבים אינם מבינים כי הם סובלים מאלרגיות, בין אם הם סבורים שעונת האלרגיות עדיין לא הגיעה ובין אם מעולם לא סבלו מהבעיה קודם לכן.
מאחר שאלרגנים מעוררים גם את שחרור ההיסטמין, כימיקל התורם לנפיחות ועלול לגרום לעיניים מגורות ודומעות, הרי שאנו נוטים לשפשף את העיניים והרבה, פעולה שרק מחריפה את הנפיחות. בעקבות גירוי העור הדק שסביב העיניים, נוצרת לעתים גם דליפה מנימים.
הפתרון: אם התסמינים חדשים ואתם לא מבלים עד השעות הקטנות של הלילה, נסו להשתמש באנטיהיסטמינים ללא מרשם. שימוש נכון בתרופה יכול להקל על הגירוי בתוך מספר שבועות. במידה שהטיפול אינו עוזר ואינכם בטוחים בסיבה למצב, גשו לרופא שיוכל לזהות מה הגורם ולטפל בו בצורה הטובה ביותר.
הבעיה: אדמומיות וכתמים
הגורם: לחץ, הפרעות עיכול, או לופוס (זאבת)
כתמים אדומים המופיעים ונעלמים על הפנים והצוואר יכולים להיות קשורים ללחץ. הם עשויים להופיע בעקבות אי-יציבות בהורמוני הלחץ. קבוצות של בליטות אדומות דמויות פצעונים יכולות להיות גם סימן לבעיות עיכול.
העור ומערכת העיכול שניהם מתוכננים להגן על הגוף על-ידי סילוק גורמים מזיקים החוצה. זוהי הסיבה לכך שבעיות עיכול יכולות להתבטא בעור. כאשר אנשים שסבלו מחזזית ורודה (מחלת עור, סוג של אקנה) השתמשו באנטיביוטיקה כדי להוריד רמות גבוהות של חיידק במעי הדק, גם מצב העור שלהם השתפר. כך הראה מחקר משנת 2008 שפורסם בכתב העת Clinical Gastroenterology and Hepatology.
הרצינית ביותר היא פריחה בעור עצם הלחי, בצורת פרפר סימטרי המכסה בדרך כלל את שתי הלחיים. זהו תסמין קלאסי של לופוס, מחלה התוקפת את מערכת החיסון. אם אתם מרגישים עייפים יותר מתמיד, נפצעים בקלות ויורדים במשקל, גשו לרופא בהקדם האפשרי.
הפתרון: התרחקו מהשמש וממאכלים חריפים - שניהם יכולים להחריף מצב של אדמומיות. פעילויות להורדת לחצים (כמו יוגה או מדיטציה) יכולות לעזור גם הן. כמו-כן, נסו להעלות את צריכת הפרוביוטיקה - החיידקים הבריאים המסייעים בוויסות העיכול ומרגיעים מצב של דלקתיות. יוגורט עם תרביות, כפיר (משקה יוגורט) ומיסו (ממרח פולי סויה) יכולים כולם להיות מקורות טובים לכך.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  05/12/2011   |   עודכן:  05/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מראה מראה שעל הקיר - מי הכי בריא בעיר?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שרי הליכוד וחברי-כנסת רבים מיישרים קו עם ראש הממשלה ומביעים תמיכה בהקדמת הפריימריז ל-31 בינואר    שאמה-הכהן תקף את סילבן שלום: מנסה לטשטש את חוסר הפופולריות שלו בטקטיקה של חתרנות ובכיינות
יפעת גדות
צעד עם חבר כשלפתע החל לדמם מהאף    הדימום היה חמור ולכן פנה לטיפול רפואי    נשלח לביתו עם המלצה להניח קרח על האף    שעות ספורות מאוחר יותר, נמצא מת בביתו
איתמר לוין
ועדת השחרורים ציינה לחיוב את העובדה שוורוד קאסם סירבה להשתחרר במסגרת עסקת שליט - אך בית המשפט קבע: היא עדיין מסוכנת; הוועדה התעלמה מעבירות המשמעת הרבות שביצעה
מירב ארד
כך קובעות תקנות חדשות עליהן חתם שר התיירות, אשר מחליפות את צו הפיקוח על מצרכים ושירותים לתיירים משנת 1967    רכישות תיירים שהוכרו במס, עד לחודש נובמבר, נאמדות בקרוב לחצי מיליארד שקלים
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אנשים שנושאים גן מסוים זקוקים לשעות שינה נוספות, מעל הממוצע, בהשוואה לאלו שאינם נושאים אותו    ומקווים כי מחקרים עתידיים יוכלו לקבוע כיצד בדיוק גן זה מווסת את שעות השינה שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il