X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גדעון סער. מתחמק מטיפול [צילום: פלאש 90]
לינדנשטראוס. הצביע על מעשים חמורים
חשיפה: כיצד מגונן משרד החינוך על מי שסרח

המבקר קבע: חריגות חמורות; השר גדעון סער נמנע מפעולה

המבקר גילה כי פרופ' ברוך נבו מסר מידע כוזב כשהסתיר שהוא יועץ אקדמי למכללת צפת בה-בעת כיהן כחבר המועצה להשכלה גבוהה והשתתף בדיונים בעניינה השר סער מסרב לנקוט בפעולה ואף להשיב עניינית כיצד בדעתו לפעול המועצה מסרבת אף-היא לפעול וטוענת כי פרופ' נבו כשיר לכהן כחבר מל"ג ובמילים פשוטות: מצפצפים על המבקר ועל ממצאיו
▪  ▪  ▪
פרופ' ברוך נבו. ניגוד עניינים [צילום: מן הטלוויזיה]

מבקר המדינה השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס קבע כי פרופ' ברוך נבו, החבר במועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), פעל תוך ניגודי עניינים חמורים העולים כדי פגיעה במינהל תקין. כמו-כן קבע המבקר, כי פרופ' נבו מסר מידע כוזב והצליח בדרך-זו להתמנות לחבר מל"ג. למרות זאת, שר החינוך, גדעון סער, העומד בראש המועצה בתוקף כהונתו כשר החינוך, נמנע מביצוע חובתו ומהפסקת כהונתו של פרופ' נבו כחבר במועצה להשכלה גבוהה.
בדוח שהגיש המבקר על מערכת ההשכלה הגבוהה וכן על מכללת צפת, התריע המבקר על "חשש לניגוד עניינים של חברי מל"ג שהייתה להם זיקה למכללה". המבקר הצביע מפורשות במיוחד על פרופ' ברוך נבו, ששימש במקביל הן כחבר במל"ג והן כיועץ למכללת צפת, ומתח עליו ביקורת נוקבת.
השתתף בישיבות באין-מפריע
המבקר גילה כי פרופ' נבו השתתף בישיבות במל"ג שעסקו במכללת צפת, וקידם באופן פסול ואסור אינטרסים של מכללה זו. העובדה ששימש כיועץ של מכללת צפת לאחר שחדל לכהן כנשיא המכללה לא הובהרה לכחברי המל"ג - כך שאלה לא מנעו את השתתפותו בישיבות המל"ג, באין מפריע.
כך, לדוגמה, קובע המבקר לגבי פרופ' נבו: "...הוא השתתף כנציג המכללה בישיבה שהתקיימה במשרדי מל"ג הנוגעת למכללה וכן נרשם כמשתתף בתחילת ישיבה שקיימה מל"ג הנוגעת, בין היתר, למכללה".
בדוח שכתב המבקר, הוא מגלה כי פרופ' נבו מסר פרטים בלתי נכונים, קרי: כוזבים, שהטעו את משרד החינוך וגרמו לאישור מועמדותו כחבר מל"ג. הבדיקה לגביו נעשתה בפברואר 2007 כפי שנעשתה לגבי מועמדים אחרים כדי לוודא הימנעות מניגוד עניינים. או-אז פנתה אליו היועצת המשפטית בשאלות הבהרה. לפי גירסתה, פרופ' נבו נשאל על היותו יועץ למכללת צפת, אך פרופ' נבו הטעה והצהיר כי "אינו משמש יועץ למכללה אלא חבר המועצה האקדמית והוועדה המתמדת של המכללה".
היועצת המשפטית הוטעתה
בעקבות השיחות עם המועמדים חיוותה היועצת המשפטית במכתב האמור את דעתה לפני הוועדה לבדיקת מינויים: "לא נראה כי עולה חשש לניגוד עניינים" לגבי כלל המועמדים, ובכללם פרופ' נבו. קביעתה סללה את הדרך לאישור מועמדותו ולמינויו של פרופ' נבו כחבר מל"ג.
המבקר בדק ומצא, כי פרופ' נבו אף מסר, במסגרת הבדיקה, הצהרות כוזבות באשר לאופן התנהלותו. פרופ' נבו טען, ובתוקף, כי הוא הקפיד שלא להשתתף בדיונים הנוגעים למכללת צפת. אלא שהמבקר מצא כמה וכמה עניינים בהם כן השתתף.
פרופ' נבו טען בפני המבקר, כי לא הסתיר את עיסוקיו. המבקר דוחה טיעון זה, תוך הסתמכותו על גירסתו של יו"ר ות"ת ממרס 2008, שבה מסר יו"ר ות"ת כי המידע בדבר תפקידו של פרופ' נבו כיועץ אקדמי למכללה "לא היה ידוע לנו עד לקריאת טיוטת דוח זה ולמותר לציין כי מידע זה מעלה בעיות בכל הנוגע לחשש לניגוד עניינים ולמיטב ידיעתנו, אינו עולה בקנה אחד עם המגבלות המוטלות על חברי מל"ג על-ידי הוועדה לבחיקת מינויים שליד רשות החברות הממשלתיות".
גדעון סער מסרב להגיב
כאמור, שר החינוך גדעון סער מסרב לפעול. השר דחה את פנייתנו למתן תשובה עניינית, וביקש שנפנה למל"ג. מל"ג מסרה את התשובה שלהלן [הערותיי בסוגריים]:
מינויו של פרופ' נבו אושר על-ידי הגורמים הרלוונטיים בשרות המדינה כמתחייב מהוראות החוג [המינוי נעשה לאחר שפרופ' נבו מסר מידע מטעה, י.י.].
פרופ' נבו שימש כיועץ לנשיא מכללת צפת למשך חודשים ספורים, זאת לאחר שסיים את תפקידו כנשיא המכללה קודם לכן [באותם חודשים שכן שימש יועץ, הוא פעל תוך ניגוד עניינים, י.י.].
יודגש כי בישיבות המועצה להשכלה גבוהה בהן עלו נושאים הקשורים למכללת צפת לא השתתף פרופ' נבו בדיונים והצבעות [לא נכון. המבקר בדק ומצא כי פרופ' נבו כן השתתף בדיונים, י.י.].
דוח מבקר המדינה התקבל כשנתיים לאחר שפרופ' נבו סיים את תפקידו במכללת צפת [לא רלוונטי. משנפל פגם כל-כך חמור בדיווחיו ובתצהירו של פרופ' נבו, יש ליתן לזאת משקל מכריע באשר לכשרותו להמשיך ולכהן בתפקיד חבר מל"ג, י.י.].
מכל מקום, פרופ' נבו אינו מכהן כיום בתפקיד כלשהו המונע ממנו את כהונתו כחבר מל"ג [אדם שמסר דיווחים כוזבים וניצל לרעה את מעמדו ואת האמון בו אינו ראוי לכהן בתפקיד חבר מל"ג, י.י.].

תאריך:  05/12/2011   |   עודכן:  06/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבקר קבע: חריגות חמורות; השר גדעון סער נמנע מפעולה
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
ומה בקשר לסיפור האחר על סער
פנחס  |  5/12/11 12:13
 
- אתה לא מבין שאין כזאת? המצאה
ליאור233  |  5/12/11 13:41
2
סער מושתל הקרן לחורבן ישראל
פרופ' נבו שמאלני  |  5/12/11 12:15
 
- התגובה הקבועה שלך
נמאסת  |  5/12/11 13:21
 
- הקרן החדשה לחורבן ישראל גדודי ל"ת
חללי נעמי .חזן  |  5/12/11 14:13
3
סער מצפצף על הליכוד ועל הימין
ותומך בשמאל   |  5/12/11 12:20
4
זה חבר בהכשלה גבוהה
מבוהל  |  5/12/11 12:31
5
הגיע הזמן להפסיק עם שירקעס
גדעון לוין  |  5/12/11 12:45
6
מייעץ למל"ג ולמכללת צפת ביחד..
ד "ר רפי בן -ארי  |  5/12/11 12:50
7
פרופ' נבו עדיין במל"ג???
ד"ר שירה מלמד  |  5/12/11 12:58
8
וטוב שסער מצפצף על אגו מבקר... ל"ת
הוא רק מבקר....  |  5/12/11 13:19
9
נמאס מהטרחנות של המבקר
שיייקה  |  5/12/11 14:46
10
הגם מכללת צפת במושחתות? ל"ת
בן סרוק  |  5/12/11 15:18
11
ואני לתומי חשבתי שסער הוא
פישלזון  |  5/12/11 16:47
12
ניגוד אינטרסים בוטה!סער תתעורר
ד"ר ניב מוטי  |  5/12/11 16:58
 
- סער ער, הוא פשוט קם על צד שמאל ל"ת
אני רק הערה  |  6/12/11 00:19
13
יש לו בטחון מהכל הקודש ל"ת
tjssssssss  |  5/12/11 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בעיות שונות - במערכת העיכול ובמערכת החיסון - יכולות להתבטא דווקא על פני העור    מה מלמדים אותנו הכתמים והפצעונים שמופיעים פתאום על פנינו?
איציק וולף
שרי הליכוד וחברי-כנסת רבים מיישרים קו עם ראש הממשלה ומביעים תמיכה בהקדמת הפריימריז ל-31 בינואר    שאמה-הכהן תקף את סילבן שלום: מנסה לטשטש את חוסר הפופולריות שלו בטקטיקה של חתרנות ובכיינות
יפעת גדות
צעד עם חבר כשלפתע החל לדמם מהאף    הדימום היה חמור ולכן פנה לטיפול רפואי    נשלח לביתו עם המלצה להניח קרח על האף    שעות ספורות מאוחר יותר, נמצא מת בביתו
איתמר לוין
ועדת השחרורים ציינה לחיוב את העובדה שוורוד קאסם סירבה להשתחרר במסגרת עסקת שליט - אך בית המשפט קבע: היא עדיין מסוכנת; הוועדה התעלמה מעבירות המשמעת הרבות שביצעה
מירב ארד
כך קובעות תקנות חדשות עליהן חתם שר התיירות, אשר מחליפות את צו הפיקוח על מצרכים ושירותים לתיירים משנת 1967    רכישות תיירים שהוכרו במס, עד לחודש נובמבר, נאמדות בקרוב לחצי מיליארד שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il