X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לא תתכנס בטרם ידון בג"ץ בעתירה נגד אי מינוי אישה לחברה בה רובינשטיין מציע שהיועץ המשפטי יבדוק את הסוגייה שתי הצעות חוק להבטחת ייצוג לנשים בוועדה
▪  ▪  ▪
יהדות התורה. עשו איתם "דיל"?[צילום: יח"צ]

ישיבת הוועדה לבחירת דיינים לבתי הדין הרבניים, שנועדה להתקיים השבוע (יום ו', 9.12.11) נדחתה. הישיבה לא תתקיים לפני הדיון בעתירתה של תנועת אמונה לבג"ץ, נגד העדר ייצוג לנשים בוועדה. כך הוסכם (יום ג', 6.12.11) בפני שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין.
בעקבות "דיל" שנעשה בלשכת עורכי הדין, נוצר מצב בו לראשונה מזה 12 שנים אין חברה בוועדה לבחירת דיינים. אמונה עתרה לבג"ץ נגד מצב זה, וטענה שמדובר ב"דיל" בין ראש האופוזיציה בלשכה, יורי גיא-רון, לבין חברי הכנסת של אגודת ישראל. עוד טענה אמונה, כי המצב שנוצר עומד בסתירה לערכי יסוד ולהחלטות של בג"ץ על ייצוג נשים, למשל בוועדת טירקל שחקרה את המשט הטורקי. בבקשה שהגישה לאחר מכן, טענה אמונה שהוועדה מתכננת לבצע מחטף ולהתכנס עוד לפני הדיון בעתירתה.
רובינשטיין קבע, כי הדיון בעתירה יתקיים שבוע לאחר חג החנוכה. הוא הוסיף: "כידוע, עד לא מכבר כיהנו נשים (שאינן מכהנות בבתי הדין הדתיים השונים) בוועדה לבחירת דיינים, והשאלה של ייצוג נשי מצד מי מהגופים הרלוונטיים (בין אם הם משיבים בעתירה ובין אם לאו) ראויה איפוא להידון בפני היועץ המשפטי לממשלה, בלא שאטע מסמרות".
במקביל הונחו על שולחן הכנסת שתי הצעות חוק פרטיות להבטחת ייצוג לנשים בוועדה. ח"כ רונית תירוש מציעה לקבוע שלפחות אחד מנציגי לשכת עורכי הדין יהיה אישה, ואילו קבוצה בראשות ח"כ אורית זוארץ מציעה לקבוע שהן הכנסת והן לשכת עורכי הדין יחוייבו לבחור לפחות אישה אחת מבין נציגיהם.

תאריך:  07/12/2011   |   עודכן:  08/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה ישיבת הוועדה למינוי דיינים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הוועדה לפניות הציבור תיפגש עם מועצת הביטוח הלאומי    הח"כים ידרשו להשוות תנאים של ילדים נכים לאלו של בוגרים נכים    המדינה חוסכת עלויות בזכות הורי ילדי נכים שאינם שולחים אותם למוסד    יו"ר הוועדה: "הגורל כבר התאכזר לילדים הנכים והביטוח הלאומי מוסיף משלו"
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה את ערעוריהם של מרואן נאצר, שאדי נאצר ואבי אלון על הרשעתם בשורה של עבירות במסגרת ארגון פשיעה - אך קיצר במידה מסויימת את מאסריהם משום שהיו הראשונים שהועמדו לדין על-פי החוק למאבק בארגוני פשיעה
אביתר בן-צדף
פקיסטן החריפה את העימות עם ארצות-הברית ועם נאט"ו    החיילים הפקיסטניים נקראו ביום שלישי לחזור ל"התייעצויות" בבסיסיהם, ויחזרו ליחידות הקישור בעוד כמה ימים    לפחות שניים משלושת מרכזי הקישור עם צבא פקיסטן ניטשו    ראש ממשלת פקיסטן, אמר, שארצו מעוניינת לתקן את יחסיה המעורערים עם ארצות-הברית, אך יש לה דרישות, ומטען גדול של כעס מפריע ליישור ההדורים בין שתי המדינות
עידן יוסף
במהלך הגשת תוכנית הבוקר של ערוץ 2 שעסקה בכניסת קצב לכלא גילה שילון כי גם אשתו נפלה קורבן לתקיפה מינית ואחר כך התנצל בפני רעייתו: "עשיתי מעשה שלא ייעשה"
איתמר לוין
העליון מזהיר בצורה חריפה את גורמי החקירה מהפרת עיקרון הסוביודיצה    "מעשי ידיה להתפאר של המשטרה עלולים לטבוע בים אך ורק מאחר שלקצין משטרה פלוני אצה הדרך להתראיין בנושא בעוד ההליך תלוי ועומד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il