X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נגיד בנק ישראל טוען כי אם יתגלה צורך להגדיל את תקציב הביטחון, יש לעשות זאת באמצעות העלאת מיסים ולא בהגדלת הגירעון הזהיר כי השלכות המשבר באירופה ישפיעו על ישראל כי שיעורי הצמיחה יהיו נמוכים מהצפוי בגלל היצוא הרב ליבשת
▪  ▪  ▪
פישר. תלויים בהתנהלות תקציבית אחראית [צילום: דוברות הכנסת]

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אמר (יום ד', 7.12.11) בהופעתו בפני ועדת הכספים כי אם הממשלה תחליט שיש צורך להגדיל את תקציב הביטחון, אין לבצע זאת באמצעות הגדלת הגירעון, אלא באמצעות שינוי סדרי העדיפויות - בהן העלאת מס.
"בנק ישראל הראה השבוע שתקציב הביטחון כמעט ולא חרג ממתווה ברודט. ממשלה חייבת להגן על אזרחיה, ובמידה ובמסגרת ההחלטה על סדרי העדיפויות תידרש הגדלה של תקציב הביטחון, חשוב לבצע את ההרחבה מבלי להגדיל את הגירעון, כלומר על חשבון הוצאות אחרות או תוך העלאת שיעורי המס", אמר פישר.
פישר הצהיר שמצב המאקרו של המשק הישראלי טוב יחסית אך תלוי בהתנהלות תקציבית אחראית. "יש לנו הרבה יותר דרגות חופש ממדינות באירופה ומארה"ב בעקבות צעדים נכונים שעשו הממשלות בעבר. אם ננהג נכון, נוכל להתמודד בהצלחה עם הסיכונים שלפנינו". פישר הזהיר ש"השלכות המשבר באירופה ישפיעו על ישראל" וכי "שיעורי הצמיחה יהיו נמוכים מהצפוי, כיוון שלמעלה מ-40% מהייצוא שלנו הוא לאירופה".
שני תרחישים לגוש האירו
לדבריו, שני תרחישים אפשריים למשבר באירופה; "או שגוש האירו יתפרק ואז קשה לחזות את ההשלכות או שישרוד עקב החלטות נכונות של המדינות המובילות בראשות גרמניה וצרפת. המצב באירופה מדאיג; צמיחה שלילית צפויה ב-2012 ביוון, פורטוגל ואיטליה והמשמעות מיתון. ממוצע הצמיחה הצפוי בגוש האירו הינו 0.2%. שיעורי האבטלה גבוהים; בספרד - 22.8%, ביוון - 18.3%, באירלנד - 14.3%, בפורטוגל - 12.9% והממוצע בגוש האירו עומד על 10.3%. בחלק מהמדינות שיעורי הריבית גבוהים מאוד; ביוון 35% והדבר מקשה על ניהול התקציב. אם גוש היורו יתפרק, בנקים ביבשת יתמוטטו וקשה להפריז בהשלכות על המערכות הפיננסיות".
על המשק הישראלי אמר פישר כי הסימנים חיוביים. "האבטלה נמוכה ועומדת על 5.8%, ישנו גידול בהתחלות הבנייה, ההשקעות צומחות מהר. עם זאת, יש גם סימנים שליליים: ירידה בייצוא, (פיחות אפקטיבי של 4.7%), תקבולי המס נמוכים מהצפוי, הצריכה צומחת באיטיות. התמ"ג צמח בקצב שנתי של 3.4% ברביע השלישי. תחזית הצמיחה לפי ה-OECD הינה 2.9% ולפי בנק ישראל - 3.2%. חל פיחות של השקל ברביע השלישי של 2011 ושערו עומד על 3.73 לדולר והדבר מסייע ליצואנים. צריך לחזק את איתנות המשק, לשמור על מסגרת התקציב ולא להיכנע לפופוליזם. צפי הגירעון היה 3% אך כתוצאה מההאטה בצמיחה הוא צפוי לגדול ל-3.5% מהתמ"ג".
הנגיד הביע אופטימיות ביחס לארה"ב, יפן וסין: "יפן מתאוששת מהמשבר של השנה הנוכחית ובארה"ב יש צמיחה, אם כי נמוכה, ברמה של כ-1.8% בלבד. בסין הצמיחה פחתה מעט אך עודנה ברמה גבוהה של 8.4% לעומת 9% אשתקד".
פישר התייחס בסוף דבריו לנושא הסדרי החוב של הטייקונים ואמר ש"זו בעיה רצינית ויש לטפל בה ביסודיות, עקב השפעתה השלילית על עתיד חסכונות הפנסיה של הציבור".

תאריך:  07/12/2011   |   עודכן:  07/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  סטנלי פישר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הגדלת תקציב הביטחון - רק באמצעות מיסים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בשר אדום בגריל או בצלייה, במיוחד עד למצב של "עשוי היטב" מעלה את הסיכון לסרטן ערמונית מתקדם
יואב יצחק
רעייתו של דן שילון, שדבר הניסיון לאנוס אותה בידי בכיר במדינה פורסם בשידור חי, מסבירה ל-News1 כי לא התלוננה משום שלא רצתה לפגוע בבני משפחתו אך דאגה ליידע אותם
איציק וולף
בית המשפט העליון הוציא צו על תנאי המורה למדינה להסביר מדוע נמשך תשלום הבטחת הכנסה לאברכים למרות החלטת בית המשפט כי מדובר בצעד לא שיוויוני
עופר וולפסון
בעל השליטה באי.די.בי טוען במכתב לוועדת הריכוזיות כי אין כל קשר בין רמת ריכוזיות משקית רוחבית לבין תחרות    מוסיף כי עסקות שופרסל וכלל ביטוח בוטלו בין השאר בגלל המלצות הוועדה    "יש חשש לכלכלה, לתעסוקה ולרווחת תושבי ישראל אם המלצותיכם יאושרו"
מירב ארד
בשנים האחרונות כיהן תל-צור במגוון תפקידים ניהוליים במלונות "הרודס", "הנסיכה" ובמלונות "אלדן" ו"נובוטל" בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il