X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחלקת המחקר בבנק ישראל מזהירה כי על-אף ביטול מתווה הפחתות שיעורי המס תידרש הממשלה בשנים 2013 ואילך להעלאות נוספות של המיסים ולהפחתה של ההוצאות, כדי לא לחרוג מיעדי הגירעון כבר בשנה הבאה יעלה הגירעון מעל ליעד הממשלתי
▪  ▪  ▪
נתניהו ושטייניץ. יישום הבטחות הממשלה יגרום לחריגה גרעונית [צילום: פלאש 90]

הגירעון בתקציב המדינה בשנת 2012 צפוי להיות נמוך במקצת מהגירעון ב-2011, אך גבוה ביותר מנקודת אחוז תוצר מתקרת הגירעון שנקבעה בעת אישורו. כלומר, גבוה מ-3%, לעומת יעד הגירעון שנקבע על 2%. כך עולה (יום ד', 7.12.11) מניתוח שנערך בחטיבת המחקר של בנק ישראל.
הפער מהתקרה נובע ברובו המכריע משינויים בתחזית המקרו-כלכלית מאז אישור התקציב בסוף 2010, הצפויים להקטין את ההכנסות ממיסים בהשוואה לתחזית המקורית, ולא משינויים בשיעורי המס או במסגרת ההוצאות של הממשלה.
הניתוח גורס שמכיוון שהגירעון הגבוה מהיעד נובע משינויים בסביבה המקרו-כלכלית, ובהינתן ההתמתנות הצפויה בפעילות, נראה כי אין הכרח בשלב זה שהממשלה תנקוט בצעדי מדיניות כדי להקטין את הגירעון כבר ב-2012.
בנק ישראל מזהיר בניתוחו כי הגירעונות אחרי 2012 צפויים להיות גדולים בהרבה מהיעדים הקבועים בחוק. לביטול הפחתות שיעורי המס שהיו מתוכננות לשנים הקרובות, בהתאם להחלטות הממשלה והכנסת ועל-פי המלצות דוח טרכטנברג, חשיבות רבה לדעת בנק ישראל, בכך שהמחיש את מחויבות הרשות המבצעת ולהפחתת יחס החוב לתוצר, בפרט לאור הגירעון הגבוה מהיעד שצפוי ב-2012.
לדברי הבנק, למרות ביטול הפחתות שיעורי המס תידרש הממשלה בשנים 2013 ואילך להעלאות נוספות של שיעורי המס, להפחתה של ההוצאות אל מתחת לתקרה, או לשילוב של שניהם כדי לא לחרוג מתקרת הגירעון ולהפחית משמעותית את יחס החוב לתוצר, אלא אם הפעילות במשק תגדל בקצב מהיר במיוחד.
"סגירת הפער מחייבת בחינה מחדש של סדרי העדיפויות"
עוד מסתבר מהניתוח כי עלות יישום החלטות הממשלה על תוכניות ספציפיות בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה, התשתיות והביטחון גבוהה משמעותית מתקרת ההוצאות הקבועה בחוק ל-2013 ואילך. "סגירת פער זה מחייבת בחינה מחדש של סדרי העדיפויות והקצאה בהתאם של התקציב. קיום הפער גם יקשה על ריסון קצב גידול ההוצאות לשיעור נמוך מזה של התקרה כדי לסייע בהפחתת הגירעון", נאמר בניתוח.
לפיכך, מסכם בנק ישראל, אימוץ תוכניות ההוצאה עליהן המליצה הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי לשנים 2013 ואילך יחייב את הממשלה להחלטות משמעותיות נוספות בנוגע לסדרי העדיפויות בתקציב כדי לא לחרוג מתקרת ההוצאות.

תאריך:  07/12/2011   |   עודכן:  07/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יישום החלטות הממשלה יחרוג מתקרת ההוצאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הנה ההסבר
יוסי מ  |  7/12/11 17:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הניחו תמיד את התינוק על גבו
יפעת גדות
זמן קצר לאחר יציאת אלבומו האחרון נרצח לנון בפתח ביתו על-ידי אדם בשם מרק דייויד צ'פמן    כשלנון עמד מחוץ לבניין ירה בו צ'פמן מטווח קצר ורצח אותו
עופר וולפסון
לדברי נציגי החברה, מדובר בחברות שהופרטו במטרה שהרוכש ישלוט בהן ולא הציבור הרחב    עוד נטען כי ההמלצות פוגעות בעקרונות יסוד במשפט הישראלי - בהן זכות הקניין ועיקרון המידתיות    החברה תוקפת המלצות פרופ' בבצ'וק: "עמדותיו נדחו בארה"ב"
שירלי בר דיין
יש במועדון מי שמנסה לשפר את המצב. "אין יותר את מוטי איוניר כתירוץ"
עופר וולפסון
בעלי השליטה בפיבי אחזקות ופז טוענים כי מסקנת הביניים בדבר הפרדת נכסים ריאליים מפיננסיים לא צריכה לחול עליהם    "אין קשרים עסקיים משמעותיים בין הקבוצות ובעלי השליטה מחזיקים בהן בנפרד, תוך הקפדה על הון עצמי גבוה ומינוף פיננסי נמוך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il