X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות המיסים מגבירה את המאבק בהונאות מס

בשבועיים: 35 מיליון שקל נגבו מחייבי מס

רשות המיסים מאיצה פעילות לקראת סוף השנה האזרחית, ובפעילות גביה וביקורת מוגברת שנערכה בשבועיים האחרונים בלבד, בוקרו כ-2,500 עסקים, נתפסו כ-130 כלי רכב ונגבו מחייבים עשרות מיליונים הפעילות תגיע לשיאה במהלך חודש דצמבר הרשות מקדמת הצעת חוק להגברת המאבק בנגע החשבוניות הפיקטיביות
▪  ▪  ▪
שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בניהול מערכת המס [צילום: איתמר לוין]

רשות המיסים, המנסה בימים אלה להגביר את מאבקה בהונאות המס, החלה אמש (יום ג', 6.12.11) לקדם את הצעת חוק המע"מ בוועדת הכספים. מטרת ההצעה: להגביר את המאבק בחשבוניות הפיקטיביות ולהכניס יותר עוסקים במשק לחיוב הדיווח המפורט של חשבוניות על עסקות ותשומות. בנוסף, ההצעה מיועדת להעניק סמכויות של אכיפה מנהלית לרשות המיסים נגד מעלימי מס ומוסרי דיווחי כזב וכן להחיל חובת דיווח מקוון.
הצעת החוק באה כמענה לדוח מבקר המדינה, שקבע ש"השימוש והסחר בחשבוניות פיקטיביות גורם נזק למדינה בהיקף של מיליארדי שקלים בשנה" וכי "המאבק של רשות המיסים בתופעה דל". עוד דרש מבקר המדינה להגביר את השימוש בטכנולוגיות מתקדמות בניהול מערכת המס ובראש וראשונה דיווח מקוון וכן להגביר את הענישה נגד עברייני מס ואת התיאום בין אגפי רשות המיסים ובין הרשות למשטרה ולרשות להלבנת הון. בעקבות דוח המבקר הוקמה ועדת שרים שהמליצה אף היא, באמצעות צוות בין-משרדי, לבחון ולפעול למיגור תופעת הונאות המס.
30% קנס למעלימי תשומות או על מי שלא מנהל ספרים וחשבוניות
סגנית בכירה ליועץ המשפטי ברשות המיסים, איריס ויינברגר, הסבירה את מהות ההצעה: "להרחיב את הדיווח על התשומות של בעלי עסקים ולהלחם בחשבוניות הפיקטיביות. בהצעת החוק קיים תיקון בנושא מועד הדיווח, לפיו מועד החבות במס הינו מועד קבלת התמורה בגינו. כשלא ברור מתי ניתנה התמורה בגין השירות, כגון בעסקות הנובעות מיחסים מיוחדים, מועד נתינת השירות ייחשב כמועד החבות במס ולא על בסיס מזומן".
ויינברגר הוסיפה כי עם כניסת החוק לתוקף חובת הדיווח על עוסקים יחידים תהיה החל ממחזור של מיליון שקל בשנה ואילו על חברות - החל ממחזור של חצי מיליון שקל בשנה". לדבריה, "הכוונה היא להכניס למתווה החדש של הדיווח את כל העוסקים במשק החל מה-1 בינואר 2014".
הפקידה הבכירה ברשות המיסים ציינה כי הרשות נתקלה בתופעה של העלמת תשומות במטרה להעלים עסקות ודיווחים חסרים, ועל-כן החליטה להטיל קנס של 30% על העלמת תשומות או על מי שלא מנהל ספרים וחשבוניות. "אנחנו בונים להם את ספרי החשבונות ואף פונים לספקים וכך עולים על התשומות האמיתיות. בפועל, אנחנו מנהלים להם את החשבונות", אמרה.
הונאות במיליארדי שקלים מחשבוניות פיקטיביות
סמנכ"ל בכיר לתכנון וכלכלה ברשות המיסים, ערן יעקב, אמר כי "מערכת שאינה מרתיעה מכניסה הרבה פחות כסף לקופת המדינה. החוק נובע מדרישות מבקר המדינה להגברת אפקטיביות מערכת המס ואת השימוש בדיווח מקוון". לדבריו, המטרה בדוח שנתי מפורט של כל העוסקים וכן של הדיווח המקוון, נובע מהצורך ביצירת "שרשור עסקות והעברת תשומות", כך שמי שלא נמצאים בדיווח או שמדווחים דיווח חסר, אנחנו נחשוף אותם באמצעות בחינת כלל העסקות סביבם. יש עסקים שאינם מדווחים, אך עלינו עליהם דרך הספקים שלהם. היו הונאות במיליארדי שקלים שנבעו מהיעדר דיווח ומחשבוניות פיקטיביות, החסרת תשומות או ניפוח תשומות כוזב. ללא הדיווח המפורט השרשור הזה לא יתקיים".
העסקים הקטנים מוחים: "הכבדה נוראית"
נשיא לשכת העצמאים בישראל (לה"ב), יהודה טלמון, התנגד להצעות: "יש גבול לנטל הביורוקרטי שניתן להטיל עלינו. החקיקה לא מגשימה את המטרה שלה. למשל, כשבנק הפועלים יוציא לי את החשבונית לפני שאני משלם לך אחרת אני לא אעסיק אותך ואנחנו העסקים הקטנים לא ברי מיקוח מול העסקים הגדולים".
בעניין הדיווח המקוון הוא אמר כי הוא מוערך בכ-1,500 שקל בחודש לעסק, כיוון שהעסקים הקטנים הפכו ללבלרים של רשות המיסים. "מפעל המייצר במבה לוקח מנהלת חשבונות ומשלם לה לכל היותר 7,500 שקל בחודש ואז מעלה את מחיר הבמבה באגורה וכל עם ישראל משלם לו על הדיווח המקוון", ציין. "הבעיה בעסקים קטנים איננה חשבוניות פיקטיביות אלא אי דיווח - הון שחור. מפלטו של העסק הקטן מהדיווח המקוון יהיה אי דיווח על עסקות כי על מה שאתה לא מדווח אתה לא משלם והחוק הנוכחי רק יגביר את ההון השחור ודווקא יפגע בהכנסות המדינה ממיסים".
נשיא לשכת רואי החשבון, דורון קופמן, אמר: "אנו נכנסים למהלך של האח הגדול - לדווח יותר ויותר ולבצע עבודות הנהלת חשבונות מקיפה הרבה יותר מהיום. רוצים דיווח על כל חשבונית באופן מפורט מאוד ואין לזה אח ורע בעולם. זו הכבדה נוראית והתועלת ממנה שולית".
יו"ר ועדת חקיקה בלשכת יועצי המס, חנה ג'ינו, אמרה כי אין ספק שחלק מהעלויות החדשות של הדיווח המקוון יפלו על הלשכה מבחינת השכר. "נאלץ לספוג את העלות בכך שנשתכר פחות מתשלומי העוסקים"" אמרה.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), קרא לאנשי רשות המיסים להיפגש עם כל נציגי הארגונים על-מנת להגיע להסכמות עד הדיון הבא בהצעת החוק. "נדרש איזון בין אפקטיביות גביית המס ומניעת הכבדה על בעלי עסקים", אמר.

תאריך:  07/12/2011   |   עודכן:  08/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשבועיים: 35 מיליון שקל נגבו מחייבי מס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סיעתם של תשעה מפורשי שינוי כשלה בבחירות בשנת 2006 אך סירבה להחזיר את מקדמות מימון המפלגות    ייתכן שחלק מהחוב ייגבה כעת מפורז אישית, אם חתם על ערבות עבור המפלגה    News1 חשף, כי יאיר לפיד עשוי להיכנס לפוליטיקה על הפלטפורמה של חץ וליהנות מקופתה
איציק וולף
ליברמן אמר לפוטין כי תמיכת סוריה בצעדים חד-צדדיים של הפלשתינים אינה תורמת לשיפור המצב באזור וכי משלוח הטילים לסוריה עלול להוביל לתוצאות שליליות
עופר וולפסון
רשת הדיינים הגדולה מציינת כי במקרה והריבית הנגבית הינה בשיעור גבוה מההסתברות לרווח מבחינה עסקית, הדבר יכול להוות עילה לביטול היתר עיסקא וביטול החוזה   
מערכת אתר ערוץ הספורט
קשר ברצלונה לפני ריאל: אני מקווה שיהיה משחק פתוח. הם ינסו ללחוץ
מערכת אתר ערוץ הספורט
קשר ארסנל שכבש: "אולי ציפו לשמות גדולים שיגיעו. אוכיח את עצמי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il