X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סריקות MRI שנעשו לספורטאים שהתאמנו לאירועי ספורט כמו טריאתלון הראו פגיעה בשרירי הלב למרות שרבים מהם הצליחו להתאושש לגמרי חלק מהם סבלו מפגיעות תמידיות אין לפרש את הממצאים ולהסיק מהם שהתעמלות מאומצת אינה בריאה
▪  ▪  ▪
בריא או לא בריא [צילום: AP]

מחקר חדש מגלה כי פעילות גופנית מאומצת קיצונית, דוגמת אימון לקראת ריצת מרתון, עלולה להזיק ללב.
סריקות MRI שנעשו ל-40 ספורטאים שהתאמנו לאירועי ספורט מאתגרים, כ טריאתלון או מירוצי אופניים בהרי האלפים, הראו כי שרירי הלב של רובם היו מתוחים. למרות שרבים מהם הצליחו להתאושש לגמרי לאחר כשבוע, חמישה מהספורטאים סבלו מפגיעות תמידיות.
על-פי הדוח של החוקרים, שפורסם בכתב העת הרפואי European Heart Journal, שינויים אלו עלולים לגרום לבעיות לב כמו הפרעה בקצב הלב. עם זאת, אין לפרש את הממצאים ולהסיק מהם שהתעמלות מאומצת אינה בריאה.
אצל רוב הספורטאים, שילוב של אימון נבון והתאוששות הולמת יכולים להביא לשיפור בתפקוד שריר הלב. ולמרות זאת, החוקרים מאמינים כי יש צורך במחקרים נוספים מאחר שהמחקר שערכו קטן ולא נלקחו בחשבון גם גורמי סיכון בריאותיים אחרים.
לא לשכוח את היתרונות
מומחים מתחום הספורט אמרו כי פעילות גופנית מאומצת במידה קיצונית אכן עלולה לגרום לנזק ללב אצל ספורטאים מסוימים, בעיקר משום שגוף האדם אינו בנוי לפעילות כזו לאורך 11 שעות ביום ולכן הדבר מתקבל על הדעת. עם זאת, עדיין מוקדם לומר כי השתתפות בספורט מאומץ אכן גורמת לנזק בטווח הארוך.
חשוב לזכור כי היתרונות שיש לפעילות גופנית ידועים היטב, וכי הספורטאים המאומנים שלקחו חלק במחקר התחרו באירועי ספורט מאתגרים ביותר והתאמנו יותר מ-10 שעות בשבוע.
מחקרים ארוכי טווח נדרשים כדי לקבוע אם התעמלות מאומצת וקיצונית יכולה לגרום נזק לחדר הימני של הלב אצל ספורטאים מסויימים, והחוקרים ממליצים לאלו להתייעץ בנושא עם הרופא.
במסגרת המחקר, המדענים בדקו את הספורטאים שבועיים לפני המירוצים, מיד לאחר מכן ואז שבוע מאוחר יותר. מיד לאחר המירוץ, לבם של הרצים שינה את צורתו. החדר הימני - אחד מארבעת חדרי הלב המעורב בשאיבת דם בכל הגוף - נראה רחב יותר ולא פעל בצורה יעילה כפי שפעל בשבועות שקדמו למירוץ. כמו-כן, רמות כימיקל שנקרא BNP, המיוצר בלב כתגובה למתיחה קיצונית, עלו.
שבוע מאוחר יותר, רוב אזורי הלב חזרו למצבם טרם המירוץ, אך אצל חמישה ספורטאים, שהתאמנו והתחרו יותר מאחרים, היו סימנים להצלקות רקמת הלב ותפקוד החדר הימני נותר לקוי בהשוואה למצב לפני המירוץ.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  08/12/2011   |   עודכן:  08/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מניתוח שערך ארגון התיירות הבינלאומי רשמה אירופה במהלך שמונת החודשים של השנה גידול של 6%    במזרח התיכון נרשמה ירידה של 9% ובאפריקה - ירידה של 15%    התחזית ל-2012 - צמיחה של 3% בתיירות העולמית
איציק וולף
רוגל היה ממקימי הטלוויזיה הישראלית וניסח את הקוד האתי של רשות השידור    הלוויתו תתקיים מחר בכפר סבא
איתמר לוין
ח"כ זוארץ עתרה לבג"ץ נגד ההחלטה לפרק את היחידה שעסקה בסחר בבני אדם    דנינו הסביר לשופטים את תפיסתו הפיקודית והתחייב שהמאבק בסחר בבני אדם לא ייפגע
יפעת גדות
לרגל יום האיידס הבילאומי וחשיפת הנתונים הללו, דרש ח"כ ניצן הורוביץ משר הבריאות יעקב ליצמן, לפעול באופן מיידי לשינוי המצב
עופר וולפסון
נייר העמדה של בעלת השליטה בבזק קובע כי לדעתה החלה רטרואקטיבית של המונח "חברת פער" עליה חורג מהוראות חוק יסוד    "אף אם לאימוץ המלצות הוועדה יש משקל של 3% 'בלבד' על שווי החזקת גרעין השליטה, הרי שמדובר בנזק של כ-200 מיליון שקל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il