X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך העריך ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, בוועידת גלובס הדגיש כי הסיכונים בשוק הקונצרני ואי-הוודאות בענף הייבוא יעצימו את השפעתם על המשק קרא לממשלה לתת הקלות במיסוי על דירות לזוגות צעירים
▪  ▪  ▪
ציון קינן. הערבות ההדדית היא תנאי הכרחי לקיומנו [צילום: תמר מצפי/באדיבות גלובס]

"למרות שאני רואה את המשק הישראלי מתחיל את 2012 במצב לא פשוט, אני בטוח שאם ננהל מדיניות סבירה ומאוזנת, ישראל תוכל לצמוח בשיעור של לפחות כ-3% בשנה הקרובה" - כך העריך ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, בנאומו היום (א', 11.12.11) בוועידת העסקים של גלובס.
קינן התייחס למשבר העובר על הכלכלה הגלובלית, וציין כי בשונה מ-2007-2008, הפעם לצד הסיכונים הגלובליים יש גם סיכונים-מבית שעלולים להעצים את השפעת הגורמים החיצוניים על המשק. לדבריו, הסיכונים קיימים בין היתר בשוק הקונצרני, על-רקע קשיים אפשריים של חברות מסוימות להשיג מקורות מימון חוץ-בנקאיים ולפרוע חובות במקביל. לזה יש להוסיף סיכונים בתחום הנדל"ן, בו יש לקוות שהירידה בפעילות וירידות המחירים, אם יהיו כאלה, יתרחשו באופן הדרגתי ומדוד, ולא באופן חד ומהיר. "לאלה אני גם מוסיף את אי-הוודאות בענף הייצוא, הסובל מירידה בביקושים מחו"ל ומתנודות בשער החליפין של השקל, דבר הפוגע ברווחיות הענף", אמר.
גיבוש מדיניות כלכלית - במקביל לגיבוש מדיניות חברתית
בנאומו התייחס קינן לראשונה למחאה החברתית והבהיר כי מעתה כל ממשלה בישראל שתבוא לגבש את מדיניותה הכלכלית ואת תקציב המדינה, תצטרך לעשות זאת במקביל לגיבוש מדיניות חברתית. וכשיישקלו צעדים מסוימים של מדיניות כלכלית, הכרחי יהיה להתייחס להשפעתם על פרמטרים חברתיים.
שוק הנדל"ן: להמשיך ולהגדיל את היצע הקרקעות בשוק
באשר לשוק הדיור ציין קינן כי עד לפני חודשים אחדים היה מחסור אמיתי בדירות למגורים ובהתחלות בנייה; ובנוסף, חלק מעליית מחירי הדיור בשנים האחרונות נבעה מגורמים ספקולטיביים הפועלים בשוק.
לדבריו, מחירי הנדל"ן בישראל גבוהים יחסית לכוח הקנייה של האוכלוסיה בכלל, ושל מגזרים ספציפיים בפרט, כגון זוגות צעירים או משפחות חרדיות. "על הממשלה להמשיך ולהגדיל את משקל היצע הקרקעות בשוק, כאשר הגדלת ההיצע תביא בהכרח לירידת מחירים, ובנוסף יש לשקול גם הקלות מיסוי על דירות לזוגות צעירים, ובכלל, יש לגבש אסטרטגיה לאומית בתחום הנדל"ן, תוך הצבת יעדים רב-שנתיים וקביעת דרכי פעולה להשגתם", הבהיר.
במסגרת נאומו קרא קינן לממשלה לגבש ולהוביל תוכנית אסטרטגית רב-שנתית לחיזוק התעשיה בישראל ולשמירה על רמת התחרותיות שלה בעולם. "על הממשלה לתת תמריצים לתעשיה מסורתית מוטית ייצוא, ומנגד להמשיך ולתמוך בתעשיית ההיי-טק, אבל שלא על-מנת לייצר אקזיטים מהירים בלבד", הדגיש קינן.
קינן התייחס גם לאחריות המגזר העסקי וציין כי מגזר זה צריך להיות ער וקשוב ככל האפשר לרחשי ליבם של העובדים, הלקוחות, והציבור הישראלי כולו. "בתקופה של האטה כלכלית עלינו לסייע ללקוחות בייעוץ וחינוך פיננסי, ובניהול חשבונם לצריכה נכונה, ולסייע להם להעלות את רמת הידע בעיקר בתחום הפיננסי. היום, יותר מתמיד, הערבות ההדדית היא תנאי הכרחי לא רק לקיומנו, אלא גם ליכולת שלנו לעבור את התקופה הקרובה במינימום נזקים", הדגיש.

תאריך:  11/12/2011   |   עודכן:  11/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישראל תצמח ב-3% לפחות בשנה הקרובה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוענת שאחיה שיקר כאשר טען שיש לו קשר הדוק עם אולמרט: "לאולמרט אין אמון בו, אבל הוא צדק כי יורם עשה דברים שאי-אפשר לסלוח עליהם"
מירב ארד
הקנסות הוטלו במחצית הראשונה של 2011 בגין הפרת דיווח למכס על הכנסת כספים והוצאתם במעבר הגבול
איתמר לוין
מספרת בעדותה הראשונה: הייתי מעורבת בכל חייו כשם שהוא היה מעורב בכל חיי. האמנתי באיש ועשיתי כל מה שיכולתי לעשות כדי לעזור לו במילוי תפקידו, מתוך אמונה שלמה שאני עושה את הדברים הנכונים
איתמר לוין
אורן סרוסי ואורי בן-נפתלי הורשעו בעשרות מקרים של הרצת מניות ומניעת ירידת שעריהן    ביהמ"ש: האינטרס הציבורי קודם לנסיבות האישיות; אין זה משנה שלא הפיקו רווח
יפעת גדות
המחקר גילה סיכון נמוך ב-37% למוות בקרב נשים שקיבלו תרופה לעצמות - זומטה    5-4 נשים נוספות מכל 100 נשים עדיין היו בחיים שבע שנים מאוחר יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il