X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה הביע ביקורת על הקריאות להצר את צעדיהם של בעלי האינטרסים המובילים במגזר הפרטי: "הם האחראים לצמיחה העיקרית שלנו" הוסיף כי "עם יותר מדי רגולציה נגיע להיעדר תחרות"
▪  ▪  ▪
נתניהו. "שלא נגיע למזרח גרמניה או צפון קוריאה" [צילום: AP]
"הסקטור הפרטי - סוס המרוץ שדוחף העגלה"
בנימין נתניהו
נאום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכינוס "ועידת ישראל לעסקים" של העיתון גלובס [12.12.2011, ט"ז בכסלו תשע"ב]
לרשימה המלאה

"אי-אפשר לדבר על כלכלה ועל צמיחה כלכלית ועל צרכים חברתיים, ועל צדק חברתי, בלי שיהיה מישהו שייצר את עיקר הערך המוסף בכלכלה ומי שעושה את זה - הסקטור הפרטי, אלו סוסי המרוץ שדוחפים את העגלה קדימה" - כך אמר (יום ב', 12.12.11) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנאום שנשא בכינוס "ועידת ישראל לעסקים" שערך העיתון גלובס.
בדבריו, הביע ראש הממשלה ביקורת מרומזת על גל הקריאות הקורא להטיל רגולציה נוספת על הסקטור הפרטי, ולהצר את צעדיו, בדגש על פעילות הטייקונים למיניהם.
"הכלכלה לא מתבצעת מאליה"
"לאנשים נדמה שיש איזו מחשבה שהכלכלה מתבצעת מאליה. אני לא יודע איך אנשים חושבים שהיא מתבצעת, קוטפים את הפירות מהעצים, אפשר להמשיך לקטוף ולקטוף ולא צריך להשקות, ולא צריך לדשן, ולא צריך לעדור, ולא צריך לגזום מעת לעת את הענפים, כדי לאפשר לשמש לבוא? אבל זו הפעולה העיקרית, הפעולה העיקרית היא הצמחת העץ והצמיחה העיקרית נעשית על-ידי הסקטור הפרטי", הוסיף נתניהו.
נתניהו הזהיר כי מי שישכח שהכלכלה מונעת על-ידי המגזר הפרטי, "יגיע למזרח גרמניה, או צפון קוריאה, או לתוכניות חומש, שבאים כולם ומנהלים מפעלים ממשלתיים ועושים חלוקה ממשלתית צודקת, שכמובן מביאה לעוני נורא".
"דרכים חדשות להגדלת העוגה"
לדברי ראש הממשלה, הרוב המוחץ של השיח הציבורי בנושא כלכלה הוא שיח חלוקתי. "מדברים על איך לחלק את העוגה, לא איך מגדילים את העוגה. הסיבה שאנחנו במצב טוב יחסית למדינות אחרות, היא משום שאנחנו פעלנו להגדיל את העוגה ולא רק לעסוק בחלוקתה. כי אם אתה עוסק רק בחלוקה, אתה מהר מאוד תגיע לפירורים, תישאר עם פירורים, וגם זה לא יישאר לך".
נתניהו אמר כי היכולת של המשק הישראלי "להגדיל את העוגה" באופן אורגני, מוטלת בספק לאור המשבר הכלכלי, אלא אם כן המדינה תנקוט בכמה דברי פעולה חדשות. אלו כוללות פנייה לשווקים החדשים במזרח, שווקים חדשים בתוך המדינה, בעיקר בתחום התשתיות ופיתוח תעשיות חדשות, בתחומים כגון מים, חקלאות, חלל וסייבר.
ראש הממשלה הבהיר כי אינו מעוניין שיתפתחו בישראל מונופולים וקרטלים, וכי צריך למצוא את "דרך המלך" המאוזנת בעניין. "לפעמים יש דבר של מונופול טבעי אבל זה לעיתים רחוקות, ואנחנו צריכים למצוא את שביל הזהב בין תחרות חופשית לבין רגולציה. בהיעדר רגולציה אתה יכול להגיע למונופולים, אבל עם יותר מדי רגולציה אתה תגיע להיעדר תחרות", אמר.
"נוהגים באחראיות כדי לצאת מהמשבר"
נתניהו התייחס לסיבה שבגינה פרץ המשבר העולמי, ואמר כי הוא נובע מפזרנות בלי חשבון של כסף ומהלוואה בלי חשבון של כסף. "אנחנו לעומת זאת נהגנו באחריות. אני אנהג באחריות כדי לצאת מהמשבר הזה", ציין ראש הממשלה. "כשנוהגים באחריות צריכים להבין שהיעד הראשון שלנו זה להמשיך את הצמיחה כפי שתיארתי אותה, כדי שיהיו לנו משאבים, אבל היעד השני הוא לשלוט בהוצאות וזה קשה. למה? כי יש הפגנות, יש דרישות, יש תקשורת, יש פוליטיקאים ויש חברי כנסת, ואגב כולם מפחדים להגיד את מה שהם חושבים להגיד על ראש הממשלה. אתם יודעים, זה משטר, כן. כל אחד אומר את מה שהוא רוצה וזכותו לומר והם אומרים ועוד איך אומרים".
"אנחנו נעודד את התחרות, נעשה רגולציה אחראית, נמשיך לפתח את הצפון ואת הדרום וגם את המרכז, אבל עם מערכת של כבישים ותשתיות, נפנה לשווקים במזרח, נפתח תחומי מדע ועסקים חדשים בתחום המדע והמים, החלב, הסייבר והחקלאות, ואנחנו נשמור על מסגרת אחראית, נשמור על התקציב. את ההחלטות האלה אני אביא לממשלה בשבועות הקרובים תוך כדי דיון רציני והכנה רצינית", סיכם נתניהו.

תאריך:  12/12/2011   |   עודכן:  12/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אין צמיחה כלכלית בלי סקטור פרטי חופשי"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רוצים " צמיחה"? תתנו יותר
ל...טייקונים!!!!!  |  12/12/11 19:57
 
- קלעת בול
אהרון שחר  |  12/12/11 21:00
2
ביבי עוזר לעשירים עובדים עבדים
מוטי דהן  |  14/12/11 08:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
למרות התנגדות הגורמים המקצועיים ולמרות ניסיונו של השר להגנת הסביבה לבטל את ההצעה הוחלט לאשר את הקמת פרויקט המלונאות של יואב איגרא בעמק ססגון    ועד הפעולה: המאבק לא נגמר עד שהדחפורים יעלו על הקרקע ונעשה הכל שזה לא יקרה
אלעזר לוין
"יזמים קנו מגרשים לכ-300 דירות ב-510 אלף שקל לדירה, לעומת שומה של 900 אלף"    "המחירים בירידה, אך אינני צופה נפילה"    משרד השיכון יעודד דיור ציבורי ובנייה להשכרה
עופר וולפסון
הכונסת, עו"ד דורית לוי טילר, תדאג לניהול השוטף של המפעל כעסק חי ולאיתור רוכש עבורו    בעל החוב העיקרי, בנק הפועלים, יקצה לטובת הליכי הכינוס כ-1.5 מיליון שקל    העובדים המוחים הסכימו לשוב בינתיים לעבודה סדירה
איציק וולף
מבקר המדינה מותח ביקורת חריפה על המשרד להגנת הסביבה שאינו פועל על-מנת לממש את יעדיו בנושא שיקום נחלים ומתמקד במקום בהסדרה אקולוגית של הנחלים בהסדרה הנדסית שעלולה לפגוע בבית הגידול    "למשרד אין תוכנית רב שנתית, סדרי עדיפויות, אבני דרך ומדדים לבדיקת ההצלחה ביעדי שיקום הנחלים"    אין מימון לתחזוק קטעי נחל ששוקמו    "בהיעדר תחזוקה נאותה - הוצאות שהוצאו עלולות לרדת לטמיון"
עופר וולפסון
בדוח מקיף על כלכלת ישראל, הראשון שלה כחברה מלאה בארגון ה-OECD, טוען הארגון לפיתוח כלכלי כי יהיה צורך לנקוט בצעדים מתאימים נוספים כדי לייצב את שוק הנדל"ן ולמנוע קריסה    הדוח ממליץ על העלאת מע"מ, הרחבת מס ההכנסה השלילי ומחמיא למסקנות דוח ששינסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il