X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון דחה את בקשת אלרוב נדל"ן ומלונאות לערער על פסק הדין, בו נדחתה בקשתה לפסול את הבורר בסכסוך הממושך סביב ניהול המלון בפרויקט ממילא בירושלים
▪  ▪  ▪
אקירוב. נדחתה הטענה לניגוד עניינים [צילום: בוצ´צ´ו]

עכשיו זה סופי: חברת אלרוב נדל"ן מלונאות, בשליטתו של אלפרד אקירוב, תשלם 100 מיליון שקל לרשת הילטון העולמית, בעקבות הסכסוך על ניהול מלון הילטון בפרויקט ממילא שבבעלות אקירוב. שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, דחה (יום ג', 13.12.11) את בקשת אלרוב לערער על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בנושא.
הילטון טענה, כי אלרוב ביטלה שלא כדין בשנת 2001 את ההסכם לניהול המלון (כיום - מלון מצודת דוד) ולניהולו של מלון נוסף בירושלים, ותבעה לאכוף את ביצוע ההסכם או קבלת פיצוי. אלרוב מצידה טענה שהילטון גרמה לה נזקים כבדים ותבעה פיצוי בסך 60 מיליון דולר.
הסכסוך הועבר לבוררות בפני ד"ר ישראל לשם, שותף בכיר במשרד עורכי הדין מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-ברנדויין. ההליך נמשך שבע שנים (2008-2001) ונוהל באווירה עוינת, תוך הגשת אלפי עמודים ומסמכים משני הצדדים. בסופו קבע לשם, בפסק בן 122 עמודים, כי אלרוב אכן הפרה את ההסכם. הוא נמנע מלאכוף את ביצועו, וחייב כאמור את אלרוב בתשלום של 20 מיליון דולר.
אלרוב ערערה על פסק הבורר בטענה לניגוד עניינים של לשם, שכן עו"ד קליף פליג, שותף במשרדו, טיפל בשנת 2007, בעוד הבוררות בעיצומה, ברישום שעבודים על נכסים וזכויות של הילטון בישראל לטובתו של בנק ההשקעות בר-סטרנס, במסגרת רכישת הרשת בידי קרן בלקסטון. ואולם, השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן פסקה שלא היה בכך ניגוד עניינים, הדגישה את תום ליבו של לשם לאורך הבוררות וקבעה שאלרוב איבדה את האמון בו רק לאחר שהפסידה בבוררות.
ערעורה של אלרוב לעליון השתרע על פני 60 עמודים וכלל 2,400 עמודי נספחים, והתמקד גם הוא בדרישה לפסול את לשם. רובינשטיין אומר: "במקרה דנן, אין בשפע החומר שבתיק כדי לשנות את העובדה, שהמבקשים פוסעים בשדה משפטי חרוש, שכן הבקשה עוסקת כל כולה ביישום הדין הקיים בנושא ניגוד עניינים של בוררים". לפיכך, הוא קובע, אין מקום להעניק רשות ערעור - שכן אחרי הבוררות והמחוזי, מדובר בגלגול שלישי של התיק.
רובינשטיין ממשיך ואומר, כי גם לגופם של דברים אין מקום להיענות לבקשתה של אלרוב. "הקשר בין הבורר להילטון היה עקיף ביותר", הוא קובע, ואינו מקים חשש למשוא פנים. כדי לקשר בין שני אנשים דרושים אנשי ביניים, שמספרם יורד ככל שהעולם הופך להיות גלובלי יותר. "דברים אלה נכונים במיוחד במדינה קטנה כמו ישראל בה ייתכנו היכרויות רבות בין אישיות ובין עסקיות", ובמיוחד כאשר מדובר במשרדי עורכי דין גדולים ובחברות גדולות - מוסיף רובינשטיין.
עוד אומר רובינשטיין, כי אכן מוטב שבורר יגלה לצדדים את כל קשריו וכל המרבה הרי זה משובח. ואולם, אין בהפרת חובת הגילוי כשלעצמה משום סיבה לפסול את הבורר, ודאי לאחר שניתן פסק הבוררות, אלא במקרים נדירים של חשש ממשי או למשוא פנים או פגישה קשה במיוחד במראית פני הצדק. לא זה המצב במקרה הנוכחי. הילטון יוצגה על-ידי עוה"ד אלקס הרטמן, חגי דורון, אוריאל פרינץ וגיתית לוין גרינברג ממשרד ש. הורוביץ ושות'.

תאריך:  13/12/2011   |   עודכן:  13/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופית: אקירוב ישלם להילטון 100 מיליון שקל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בעירק נפוצה בגידה בשותפים ל"ת
רחב מיריחו  |  13/12/11 18:52
2
שמי שהוא יסביר
urixo  |  14/12/11 20:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
שיווין זמני של שטיין לא הספיק לאלי אוחנה וחניכיו. המבחן הבא: מול יפן
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה הגדלת תקציב הנסיעות של ראש הממשלה מ-14 מיליון שקל ל-27 מיליון שקל, עקב כמות הנסיעות הרבה שנרשמה בפועל    אושר גם מימון נסיעת פרס לוייטנאם ב-3 מיליון שקל    לשכות רה"מ לשעבר אולמרט ושרון ייהנו מגידול תקציבי
עופר וולפסון
חברת הייעוץ אנטרופי, העוסקת במתן שירות לגופים המוסדיים בישראל, מציינת בנייר עמדה לוועדת הריכוזיות כי חלק מההמלצות לחיזוק המיעוט בחברות פער עלולות לפגוע בהתנהלות השוטפת של החברות, לאור היעדר מקצועיות וכישורים מספקים
אלעזר לוין
קנתה דירת 5 חדרים ב-1.2 מיליון שקל בפרויקט חדש של חברת "שדות"
אלעזר לוין
"נפעל למען הדיור הציבורי גם נגד האוצר"    37.5% מכספי מכירת הדירות הועברו לסוכנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il