X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוצחים שכירים, פדופילים, סוחרי סמים ונשק ושאר פושעים פועלים ברשת סודית באינטרנט שנכנסה גם לישראל ועדת המדע והטכנולוגיה דורשת הסברים ממשטרת ישראל
▪  ▪  ▪
רשת אפלה מסוכנת חובקת עולם [צילום: AP]
ח"כ תירוש. מזועזעת [צילום: יואב פרידלנדר]

תת-רשת עולמית באינטרנט, בשם "דארק.נט" (רשת אפלה/רשת צללים), שולחת זרועותיה וקונה אחיזה בעולם התחתון בישראל, המוצא בה מצע נוח לפעולה. כך עולה מתחקיר ששודר (יום ד', 14.12.11) במשדר "צינור לילה" בערוץ 10.
מדובר ברשת אינטרנט שפועלת בחשאי, אינה גלויה למשתמשים ואינה ניתנת לאיתור באמצעות חיפוש במנועי החיפוש השונים. היא משמשת להפצת חומרי פדופיליה וסוסים טרויאניים, לסחר בסמים, בבני אדם, באיברים ובנשק, להלבנת הון ואפילו להזמנת רוצחים שכירים.
כדי להגיע לרשת הצללים הסודית, נדרש המשתמש להכיר מראש את כתובת האינטרנט הייחודית אליה היא משתייכת או לחלופין לרכוש אותה תמורת תשלום גבוה. יתרונה בכך שהיא מאפשרת למשתמש לבצע פשעים מבלי שרשויות אכיפת החוק יצליחו להתחקות אחר עקבותיו. המשתמשים ברשת אינם מזדהים בשמותיהם, בפרצופיהם, בכתובת IP או בכל אמצעי אחר, ולמעשה הם חסרי זהות.
לא רוצחים נשים בהריון
מומחים מזהירים כי הרשת, שהייתה נסתרת והתנהלה עד היום במחשכים, הולכת וצוברת תאוצה וכי ניתנת לה דריסת רגל גם בישראל, באופן מדאיג ההולך ומתפשט, והכל בדיסקרטיות מלאה.
היא פועלת באמצעות רשת תוכנה חופשית הנקראת "תור" (Tor), ומאפשרת גלישה אנונימית באינטרנט. הדומיין שלה נפתח במילה "בצל" (onion). בין היתר היא מציעה תמונות וסרטוני פדופיליה של תינוקות, ילדים ונוער מגיל 0 ועד 17, היא מאפשרת הזמנת רוצחים שכירים בעלות של 20 אלף דולרים - מחצית הסכום לפני ביצוע הרצח ומחציתו האחרת לאחר מעשה. מתברר כי גם לרוצחים שכירים יש קו אדום, והם אינם פוגעים בנשים בהריון.
בנק וירטואלי
מאחר שמדובר ברשת מוצפנת, היא אינה יכולה להרשות לעצמה שימוש באמצעי התשלום הרגילים. לכן היא מפעילה בנק וירטואלי הקרוי "ליברטי ריזרב". ה"מטבע" שלו - ביט-קוין, ששוויו כ-12 שקלים.
עוד נחשף ב"צינור לילה" מסמך ממשלתי מסווג שדלף לרשת זו, ונאמר כי גם ארגון הטרור אל-קאעידה משתמש בה להעברת מסרים למחבלים אותם הוא מפעיל ברחבי העולם.
רשויות החוק יודעות ומתעלמות
ד"ר נמרוד קוזלבסקי, מומחה בתחום, אמר כי למעשה מדובר ברשת מסוכנת ביותר לניהול פשעים ולביצועם בתנאים מיטביים, שרשויות החוק אינן עושות די כדי לתפוס את העומדים מאחוריה. הוא ציין כי במשטרה קיימים רק 50 איש במשטרת ישראל מועסקים במחלק עבירות המחשב, וכי כדי למגר את התופעה יש צורך בכוח אדם מיומן וגדול יותר. לדבריו, המשטרה מודעת להתחזקות הפשיעה
קוזלבסקי סיפר כי חברות הזנק ישראליות שהמציאו תוכנות לניטור הרשת נסוגו מהר מכוונותיהן, בעקבות שורת איומים ממשיים על חייהם אותם קיבלו המפתחים. הוא ציין מאבק שמנהלת משטרת ניו-ג'רזי בתחום, כדי לאתר את מקורה של הרשת. המשטרה המקומית שם תופסת את אחד המעורבים, ובאמצעות הסדר טיעון עימו מאפשרת לו להמשיך את פעילותו הלא-חוקית בתחום הפדופיליה בתנאי שיעקוב ויתחקה אחר שאר המשתמשים, ואת המידע ימסור למשטרה, שמצידה מתעדת את הפעילות ופועלת כדי להגיע אל העבריינים.
דובר המשטרה לא נידב פרטים והסתפק בתשובה קצרה, שבה נאמר כי "הנושא נבדק ומטופל במחלק עבירות מחשב במחוז תל אביב".
תירוש: נדרוש הסברים מהמשטרה
יושב-ראש ועדת המדע והטכנולוגיה, חברת-הכנסת רונית תירוש, אמרה כי היא מזועזעת, והודיעה שתכנס את הוועדה בראשותה לדון בנושא ובדיון תדרוש מנציגי המשטרה למסור לוועדה דין-וחשבון בנושא. היא העריכה כי אין צורך בחקיקה נוספת משום שכבר כיום קיימים חוקים נגד פדופיליה, סחר בנשק, בסמים ובכל שאר העבירות.
תירוש ציינה כי ישראל אינה חתומה על אמנת בודפשט, המאפשרת שיתוף פעולה בינלאומי בתחום עבירות המחשוב, בעקבות התנגדות של משרד המשפטים והמשרד לביטחון הפנים. לדבריה תפעל להביא לחתימה על האמנה ולעיבוי כוח האדם במשטרה העוסק בתחום עבירות מחשוב.

תאריך:  14/12/2011   |   עודכן:  14/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון  רונית תירוש
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשת מוצפנת מתפשטת לעולם התחתון בישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לכל המפחדים להגיב???
גוליץ  |  14/12/11 05:43
2
פשיעה זו פשיעה
אהובה  |  14/12/11 21:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
התייחסות ראשונה מצד לשכת ראש הממשלה לפרשת ערוץ 10    ד"ר יועז הנדל, ראש מערך ההסברה הלאומי: "לא כל תוכנית ריאליטי היא שמירה על הדמוקרטיה"
עידן יוסף
ועדת השרים לקידום מעמד האישה החליטה על שורת צעדים להתמודדות עם תופעת הדרת נשים במרחב הציבורי, ובראשם הקמת צוות בינמשרדי שבו יהיה חבר השר הרשקוביץ
איתמר לוין
סמנכ"ל רשות המיסים לשעבר הורשע במירמה והפרת אמונים בנוגע לטיפולו בלקוחותיו של עו"ד יעקב וינרוט, בתקופה בה יוצג בידי וינרוט    זוכה מאשמת קבלת שוחד מווינרוט
עידן יוסף
הרמטכ"ל: "אבסורד שצה"ל מוצא עצמו מתגונן מפני עמו. זוהי מציאות בלתי סבירה ומסוכנת"    על השירות בצה"ל: "חובה על כל אזרח במדינה לשרת!"    רומז כי סוגיית שירת חיילות בפני חיילים דתיים תיפתר ברמה היחידתית
מערכת אתר ערוץ הספורט
ארז אדלשטיין וחניכיו השיגו ניצחון חוץ בבוסניה ונצמדו ללבסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il