X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכספים אישרה את מתן הסכום לצורך תשלום משכורות לעובדים האוצר והוועד סיכמו על מתווה המכיל תוכנית לגידול בהשקעות ובמספרי העובדים, אך ההסכם טרם נחתם
▪  ▪  ▪
פלדר. קרובים לחתימה על הסכם [צילום: יח"צ]

ועדת הכספים אישרה (יום ד', 14.12.11) הלוואה בגובה 52 מיליון שקל לתע"ש לצורך תשלום משכורות לעובדים. האישור ניתן לאחר שצוות של הוועדה בראשות ח"כ שי חרמש (קדימה) גיבש הסכם לפתרון המשבר בחברה, הנמצא בשלבים אחרונים לקראת חתימה יחד עם ההסתדרות, משרד הביטחון, הנהלת תע"ש בראשות המנכ"ל אבי פלדר ועובדי תע"ש.
יש לציין כי לאחרונה הגיעו האוצר, ועד נציגי העובדים והנהלת החברה להסכמות, בתיווך ההסתדרות, לפיו יקבלו העובדים תוספת שכר של 19% במתווה מדורג עד שנת 2015, ללא תלות בהתקדמות הליך ההפרטה. עוד הוסכם כי המדינה תישא בעלות יציאה לפנסיה של 950 עובדים, המוערכת בסכום של כ-1.1 מיליארד שקל. עוד הוסכם כי המדינה תמחל לחברה על חובות בהיקף של 1.2 מיליארד שקל ותממן לעובדים רשת ביטחון בהיקף של כ-800 מיליון שקל. הנקודה שנותרה במחלוקת היא התחייבות משרד הביטחון לממן מראש הזמנות לקו הרכש האסטרטגי של התחמושת הכבדה, בהיקף של 550 מיליון שקל.
"אנו על סיפו של הסדר היסטורי אשר יאפשר לשקם את החברה לאחר משבר ארוך שנים ולאפשר למאות עובדים מסורים פרישה בכבוד ולאחרים ביטחון גם במצב של הפרטה", אמר חרמש. "גורלה של התעשיה הצבאית תלוי מזה הרגע ואילך בגורם אחד ויחיד: מחייבות מערכת הביטחון לממן את תחזוקת הקווים האסטרטגיים הנדרשים בעת חירום ולאורך זמן".
חרמש סיפר על התנהלות השבועות האחרונים ועל התנהלות החברה מזה חודשים ארוכים. "תע"ש לא פרסמה דוחות כספיים זה זמן רב, כי מייד הייתה יוצאת אזהרת 'עסק חי' וגם עקב העובדה שהיא אינה ברת החזרת חובות", אמר. לדבריו, עיקר המחלוקת בין האוצר להסתדרות נסבה על תנאי הפרישה של העובדים ורשת הביטחון לעובדים במקרה של פיטורים. מול מערכת הביטחון החברה מכילה חמישה אגפים, כשאחד מהם נוגע לתחום התחמושת הכבדה.
ראש אגף התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ', מסר כי המתווה הוא של פתרון עומק מקיף לטווח הארוך ולא "עוד פלסטר להבראה רגעית". המתווה מכיל לדבריו תוכנית שיפור משמעותית ואף גידול בהשקעות ובמספרי העובדים. הרשקוביץ' התייחס גם לצורך "לשנות מן היסוד את מבנה ההון של החברה, הדורש טיפול שורש" והוסיף כי "יש להשלים את ההסכם בעניין העובדים ואת ההסכמות עם מערכת הביטחון, כאשר הקו המנחה הוא שמערכת הביטחון לא צריכה לסבסד את תע"ש ותע"ש אינה צריכה לסבסד את מערכת הביטחון. היחסים צריכים להיות מושתתים על אינטרסים מסחריים". הרשקוביץ' אמר כי בתקופה האחרונה תע"ש הגדילה את האספקה למערכת הביטחון ואינה מקבלת תשלום על הסחורה, כיוון שמשרד הביטחון הקטין את אשראי הלקוחות שלו.
"לוודא התחייבות לרכש קבוע"
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר בדיון כי "כל ההסכם תלוי במחויבות משרד הביטחון לקו הרכש האסטרטגי של התחמושת הכבדה, אחרת לא יהיה כל ערך להסכמות אליהן הגענו. ההסתדרות עדיין מעדיפה תהליך הבראה על פני הפרטה".
יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, אמר כי "לאורך התקופה האחרונה נתבקשנו לאשר שוב ושוב הלוואות לתע"ש ולא היה פתרון ממשי לטווח הארוך ובשל כך הקמנו צוות לגיבוש מתווה להצלת תע"ש ודאגה לעובדים. הקו המנחה של ועדת הכספים היה ועודנו הדאגה לרווחת העובדים והדאגה להמשך פעילותה של החברה, שנחיצותה למדינה אינה מוטלת בספק".
גפני הוסיף כי הוא שמח על המתווה שגובש אך הוסיף כי "עוד לא הגענו אל המנוחה ואל הנחלה. יש לוודא שהמתווה אכן יתממש וההסכם ייחתם במהרה. על משרד הביטחון להתחייב לרכש קבוע מהקו האסטרטגי של התחמושת הכבדה ובראש סדר העדיפויות, יש לוודא שהעובדים יהיו מוגנים בעקבות ההסכם שייחתם".

תאריך:  14/12/2011   |   עודכן:  14/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה גפני / Moshe Gafni
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה הלוואה של 52 מיליון שקל לעובדי תע"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תומר לוי
מאמן מכבי חיפה דירבן לפני הקרב הגורלי עם שאלקה. עמאשה בהרכב
איתמר לוין
הגשר נבנה בלא היתר בנייה    ביהמ"ש דחה בקשה של קבוצת כהנים למנוע את ההריסה, הן משום שלא הוכיחו שייפגעו בצורה משמעותית ממנה והן משום שעתירה דומה כבר נדחתה בידי המחוזי
איתמר לוין
אזרח הודו קיבל אזרחות בישראל ואז נאלץ להיעדר מן הארץ מספר חודשים בשל נסיבות אישיות    משרד הפנים טען שבשל כך לא הוכיח את תושבותו; ביהמ"ש הורה להחזיר לו את הדרכון
איתמר לוין
הסכום הנדיר נפסק כאשר נדחתה תביעת חברת עוף טנא נגד עוף עוז בטענה לשימוש שלא כדין במותג שלה    עוף טנא רשמה את המותג לאחר 12 שנים בהן כלל לא ייצרה עופות - ואז תבעה 4 מיליון שקל
איתמר לוין
גבר אמר לעובדת מכון בו מטופל בנם של בני הזוג, כי גרושתו היא אנורקסית, סובלת מבעיות נפשיות ומטופלת בידי פסיכיאטרים - למרות שידע שהדבר אינו נכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il