X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העימות פרץ עקב חשש ששר הביטחון מתכוון לפנות את המאחז רמת גלעד ללא ידיעת ראש הממשלה, מזכיר הממשלה האוזר והשרים בגין ויעלון ניסיון הפינוי הוביל להתפרצות אלימה ביום שלישי לפנות בוקר בבסיס חטיבת אפרים
▪  ▪  ▪
אפרת השבוע. יוצקים בטון לבית כנסת חדש [צילום: AP]

עימות חריף בין השרים הבכירים בממשלה על-רקע נסיונו של שר הביטחון אהוד ברק לפנות את המאחז רמת גלעד מאחורי גבם של ראש הממשלה, מזכיר הממשלה האוזר והשרים בגין ויעלון – אותו ניסיון פינוי שהוביל להתפרצות האלימה בבסיס חטיבת אפרים. לפני מספר שבועות נתניהו העביר לברק הנחייה "לא להפתיע אותו" בנושא המאחזים, אך שלשום בערב גילה ראש הממשלה כי ברק דווקא הכין לו פינוי בהפתעה. רק שיחה אישית בין ראש הממשלה לברק בשעות הערב של יום שני גרמה לאחרון לסגת מהנחיית הפינוי ברגע האחרון.
הרקע לעימות הוא ניסיונו של ברק לפוצץ את הסכם ההעתקה אליו הגיע השר בני בגין עם נציגי המתיישבים ברמת גלעד. שלשום אחר-הצהריים הורה ברק למערכת הביטחון לפנות את הנקודה. המתיישבים הזעיקו את השרים וחברי הכנסת מהליכוד התומכים בהם, בכללם השרים יעלון ובגין. אלה פנו בדחיפות למזכיר הממשלה צבי האוזר על-מנת שיגייס את ראש הממשלה לעצור את ברק. בין השרים התנהלו לתוך הלילה שיחות קשות שכללו הרמת קול, בשל מה שנתפס על-ידי בגין ויעלון כניסיון הונאה מצד ברק. בסופו של דבר כאמור רק נתניהו עצר את ברק.
ההתפתחויות בפרשה החלו ביום ראשון עם ביקורו של השר בגין במאחז רמת גלעד. כנציג ועדת השרים להתיישבות, בגין מוביל כבר מספר שבועות מהלך של הידברות שקטה עם נציגי המתיישבים בנקודות המיועדות לפינוי על-מנת לפתור את המחלוקות בהסכמה ולהימנע מפינוי בכוח. במסגרת זו בגין הגיע להסכמה עם בעל הקרקע משה זר כי נקודת ההתיישבות הנוכחית ברמת גלעד תוזז בכמה מאות מטרים ולזר יותר להמשיך ולעבד את הקרקע אותה רכש ב-83. כדי לאשר סופית את ההסכם הגיעו שלשום בצהרים למאחז ראש המנהל האזרחי תא"ל מוטי אלמוז, יו"ר מועצת יש"ע דני דיין ויו"ר המועצה המקומית קרני שומרון, הרצל בן ארי.
אלמוז עדכן את הנוכחים כי במסגרת ההסכם קודם האישור של תוכנית בינוי הערים (תב"ע) של קרני שומרון. עוד הבטיח כי "כל עוד יש הידברות לא יהיה פינוי". הבטחה זהה לזו שנתן להם השר בגין יום קודם לכן. אלא ששעות ספורות לאחר מכן התברר כי מישהו משטה במתיישבים וגם בשר בגין. אף שמבחינת הנוגעים בדבר ההסכם היה חתום, החלו כוחות משטרה, מג"ב וצה"ל לזרום לאזור על-מנת להיערך לפינוי של רמת גלעד. בד-בבד, טילפן השר בגין ליו"ר מועצת יש"ע דני דיין ואמר לו כי אף שההסכם נסגר "משרד הביטחון דורש הבהרה לגבי פרט נוסף, כמה קרוונים בדיוק יזוזו ממקומם". עוד אמר לו בגין כי "מערכת הביטחון גם דורשת שהתשובה תינתן בתוך שעה". דיין שאל את בגין מה פשר הבהילות אך זה לא ידע להשיב. בד-בבד, הגיעו הדיווחים על ריכוז כוחות צבא באזור רמת גלעד. לדיין 'נפל האסימון' באותו רגע. הוא הבין כי מי ששולח את השר בגין לקבל הבהרות, גם שולח ככל הנראה את הצבא לפנות "ורק מחפש תירוצים לפוצץ את ההסכם. זה היה פשר הבהילות".
מכאן עלו הטונים. דיין אמר לבגין כי "אינו מוכן לנהל משא-ומתן עם אקדח צמוד לרקה" ושאל אותו בזעם "איך יכול להיות שממשלה מתנהלת בצורה כזו – מנהלת משא-ומתן ומבטיחה הבטחות, אך מאחורי הגב שולחת כוחות פינוי"? בגין לא השיב תשובה ברורה אך עדכן מיד את השר יעלון ואת מזכיר הממשלה האוזר. יעלון פנה גם הוא בדחיפות לנתניהו על-מנת שינחה את ברק לעצור את הפינוי. ברק ואנשיו השיבו כי ההסכם לא מקובל עליהם. למרות זאת, בסופו של דבר ורק אחרי שיחות קשות בין הצדדים ברק נסוג בו וביטל את הפינוי.
בשטח כבר התגודדו באותה שעה עשרות צעירים שהתכוונו להתנגד לפינוי. גם לאחר שאיום הפינוי כבר הוסר מעל הפרק, הצעירים המשיכו להשתולל בשני מוקדים: על כביש 55 סמוך לרמת גלעד שם יודו אבנים לעבר כלי רכב צבאיים, וכן סמוך לבסיס החטיבה המרחבית אפרים ליד קדומים.
יצוין כי על-פי הנוהל שסוכם זה מכבר בוועדת השרים להתיישבות, ברק אמור לעדכן את חבריה 48 שעות בטרם ינחה את מערכת הביטחון לפנות נקודת התישבות. בפועל, ברק לא מקיים את ההנחייה וכבר פעמיים שלח כוחות להרוס נקודות, במיגרון ובבת עין, בלי ליידע את עמיתיו בוועדת השרים להתיישבות. התקדימים האלה עומדים ברקע העימות שהיה בין השרים שלשום בלילה. גורמים בהתיישבות אמרו כי המהלך של ברק יפגע קשות בערוץ ההידברות שקיים השר בגין בחודשים האחרונים שכן מתברר שברק משחק בו ולהסכמים אליהם מגיע בגין אין למעשה משמעות.
דובר שר הביטחון מסר בתגובה כי "הטענות מופרכות ומשוללות יסוד".

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  14/12/2011   |   עודכן:  15/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק הורה על פינוי מאחורי גבם של נתניהו, בגין ויעלון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ברק מצית את אש המריבה
שמואל א  |  15/12/11 10:00
2
הרדיפה אחר הימין רק תחזק את ה
אני נגד דה-לגיטימ  |  15/12/11 14:08
3
הצאר לחוסר ביטחון נאפוליונצ'יק
פלא יועץ  |  15/12/11 17:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
החבורה של ליובין לא עוצרת בליגה הבלקנית ומחזיקה במאזן של 5 מ-5
איתמר לוין
אדם הגיש תביעה נגד כלתו לשעבר, בטענה שלא פרעה הלוואה שהעניק לבני הזוג 20 שנה קודם לכן    ביהמ"ש קבע: מדובר בצעד טקטי במסגרת הסכסוך; האישה יכולה הייתה להניח שהוא ויתר על הפרעון
עופר וולפסון
מליאת רשות החשמל החליטה על הפחתת תעריפים מדורגת למתקני ייצור חשמל הפועלים בטכנולוגיה פוטוולטאית בינונית - מ-1.44 שקל לקוט"ש ל-1.09 שקל    התעריף ייכנס לתוקף בינואר הקרוב ויופחת בכ-6% מדי שנה    היזמים מתלוננים: "כמו החלטת ששינסקי"
איתמר לוין
חבר מועצת מבשרת ציון יפצה חברת נדל"ן הבונה ביישוב בשל השימוש בביטוי זה    החברה תבעה מיליון שקל אך תקבל רק 35,000 שקל לאחר שרוב תביעתה נדחתה
עופר וולפסון
במסגרת ביקורו בהודו, סיכם שר האוצר עם שר החינוך ההודי על התוכנית להבאת 100 פוסט דוקטורנטים לישראל, שישולבו באוניברסיטאות ובמכוני המחקר המובילים
רשימות נוספות
המשטרה שוקלת: חקירה פלילית נגד רפי איתן  /  יהודה יפרח
האם הכפר הלא-חוקי דהמש יסופח ללוד  /  ישי פרידמן
תוכנית המגירה להחלפת הרשות הפלשתינית  /  אריאל כהנא
להיערך לקיפאון  /  מנפרד גרסטנפלד
מעכבי לחימה   /  עקיבא ביגמן
מסביב יהום הסהר  /  מרדכי קידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il