X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו אימץ המלצות נאמן ואהרונוביץ'

אנרכיסטים מהימין יישפטו בבתי"ד צבאיים

חיילי צה"ל יקבלו סמכות לעצור מפרי סדר, ויוגברו המעצרים המנהליים הפורום המשפטי ובצלם מגנים "ההחלטה היא הבעת חוסר אמון של הממשלה במערכת המשפט האזרחית"
▪  ▪  ▪
שוטר זורק מחלון דירה בשכונת קריית משה בירושלים פעיל ימין שהורחק מביתו בצו מנהלי [צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה נתניהו קיבל את המלצותיהם של השר לביטחון הפנים צחק אהרונוביץ' ושל שר המשפטים יעקב נאמן לטפל באנרכיסטים מהימין ביהודה ובשומרון. הוחלט להוציא לאלתר צווי-מעצר מנהליים לפורעי חוק ולהגדיל את מספר המורחקים מיהודה ושומרון בצווים מנהליים. מדובר באקט קיצוני המגונה בידי ארגוני זכויות אדם משום שהוא מאפשר גירוש אדם מביתו על סמך מידע חסוי מבלי שתינתן לו הזכות למשפט הוגן.
כמו-כן, חיילי צה"ל יקבלו סמכות לעצור מפרי סדר והללו יישפטו בבתי-דין צבאיים ולא כמקובל - בבתי משפט בתחומים הריבוניים של המדינה. בפורום המשפטי למען ארץ ישראל גינו את ההחלטה, ואמרו שההחלטה היא הבעת חוסר אמון של הממשלה במערכת המשפט האזרחית.
לדברי הפורום, צעדים דרקוניים נגד אזרחים הם פשיטת רגל לדמוקרטיה משום שחובה לחקור ולהעמיד לדין עבריינים, אך הוצאת צווי הגבלה דרקוניים ושינוי הכללים רק לאזרחים מסוימים - הם פתח לדיקטטורה. עו"ד יצחק בם: "כל מגיני בית המשפט נאלמים דום כשהממשלה מתאנה לאזרחים שדעותיהם לא מוצאות חן בעיני מאן דהוא. אין בין צווי ההגבלה ושאר הצעדים האנטי דמוקרטיים הללו לבין אכיפת חוק ושמירה על הסדר הציבורי דבר. זהו פתח לרמיסת זכויות אדם של כל אזרח שלא ימצא חן בעיני מאן דהוא בשב"כ - זהו סיוט של כל שוחר זכויות אדם שחי בישראל".
גם בארגון בצלם אמרו כי מדובר באמצעי פסול להתמודדות עם תופעת האלימות של אזרחים ישראלים בשטחים, ויש לטפל בתופעה במישור הפלילי. עם זאת, ציינו בארגון כי האלימות כלפי הצבא היא תוצר של מדיניות ארוכת שנים של הימנעות מאכיפת החוק על מתנחלים ואזרחים ישראלים הפוגעים בפלשתינים וברכושם בשטחים. "למדיניות זו שותפים כל הדרגים – החל בחיילים בשטח, שאינם מונעים מהמתנחלים לפגוע בפלשתינים וברכושם ועד למשטרה, הנמנעת מלחקור את האירועים כנדרש", נאמר בתגובת בצלם. "לפני שנוקטים בצעדים דרקוניים, מוטב שהחיילים בשטח ימנעו התקפות בזמן אמת, יעכבו את האחראים להן וימסרו עדויות במשטרה, ושחוקרי משטרת ש"י יבצעו פעולות חקירה בסיסיות לגבי תלונות שמגישים פלשתינים. על גורמי אכיפת החוק לחקור, לאסוף ראיות ולהעמיד לדין חשודים בביצוע בפגיעה בפלשתינים וברכושם, ובכלל זה הצתות מסגדים ופעולות אחרות שזכו לכינוי המכובס 'תג מחיר', תוך שמירה על זכותם של החשודים להליך הוגן".
בנוסף, בצלם דוחה את ההתבטאויות שהשמעו ח"כ בנימין בן-אליעזר (העבודה), שקראו לצבא לירות תחמושת חיה על מתנחלים התוקפים חיילים, וציין שהוראות הפתיחה באש אוסרות על ירי חי למעט במקרים קיצוניים של סכנת חיים.
כן מפרי סדר, לא פעילי טרור
נתניהו גם החליט להרחיב את צוותי החקירה העוסקים בעניין ההתפרעויות ופעולות התג מחיר ולהגדיל את המשאבים העומדים לרשותם, לרבות העמדת משאבים לפרקליטות.
רה"מ דחה לפי-שעה את ההמלצה להגדיר את מפרי הסדר "יעדי טרור", כפי שהציעו אהרונוביץ' ונאמן, ואמר כי בכך הם אינם שונים מהמפגינים בבילעין. בהפגנות בבילעין מיידים פלשתינים, פעילי שמאל מחו"ל ואנרכיסטים יהודיים מהשמאל אבנים ובקבוקים כלפי כוחות צה"ל, וגרמו לא פעם לפציעת חיילים. עם זאת, נתניהו לא ימנע מהשרים להעלות את העניין בישיבת הממשלה. ראש הממשלה אמר כי מי שירים את ידו על חיילי צה"ל או על שוטרים ייענש בחומרה. לדבריו, מדובר בגרעין קטן שאינו מייצג את ציבור המתיישבים ביהודה ובשומרון.
נשיא המדינה שמעון פרס צפוי להיפגש בבוקר (יום ה') בלשכתו עם רבנים, עם ראשי מכינות קדם צבאיות ועם ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון. נמסר כי הנשיא ידון עם אורחיו בחיזוק האחדות בין חלקי העם.
במהלך הערב הגיעו תגובות נוספות לפעילות האנרכיסטים מהימין:
  • מפלגת מרצ: "אנו קוצרים היום את פירות הבאושים שממשלת ישראל והעומדים בראשה נטעו וטיפחו באמצעות דישון ההתנחלויות בתקציבים ובהיתרי בנייה. שתיקתו של ראש הממשלה נוכח פשעי השנאה כמוה כהסכמה, ואין די בהגדרתם של פעילים אלו כארגוני טרור. הגיע הזמן שממשלת ישראל תבין כי פעולות טרור אלו הן סכמה קיומית אמיתית על עתידה של המדינה, ותנהג כלפיהם כפי שהיא נוהגת כלפי מחבלים".
  • גוש שלום: "כאשר עמדו חיילי צה"ל מול מפגינים פלשתינים בנבי סלאח ביום שישי האחרון, הם פתחו באש קטלנית. כאשר עמדו מול מתנחלים אלימים ומשתוללים לא בוצע אפילו מעצר אחד. במשך ארבעים וארבע שנים נבנה צה"ל כמכשיר המיועד לדכא את הפלשתינים ולטפח ולעודד את המתנחלים. עכשיו הגולם ההתנחלותי קם על יוצרו. לא מדובר כאן ב'קומץ של קיצונים'. מדובר במשטר הכיבוש שאותו יצרו ממשלות ישראל לדורותיהן, ובמפעל ההתנחלות שהוא לב ליבו של הכיבוש. אם מדינת ישראל לא תסיים את הכיבוש, הכיבוש יהרוס את כולנו".
  • יו"ר מועצת יש"ע דני דיין: "אנשי שמאל שונים, ובתוכם שרי ביטחון בפנסיה ומועמדים נצחיים לראשות הממשלה, משתמשים בציניות ובנבזות באירועים האלימים של הימים האחרונים כדי לנהל מסע הסתה פוליטי מכוער כנגד ההתיישבות ביש"ע. קשה להשתחרר מן הרושם שרבים מהם מתעניינים בשלומו של מח"ט אפרים כבשלג דאשתקד, וכל רצונם הוא להכות במתנחלים, פוליטית, תדמיתית ואולי גם פיזית. בשעה זו מתחילים לצאת מן החורים כל הצבועים והמתחסדים שחיכו לשעת כושר כדי להטיף למען הריסת בתים, פירוק יישובים ונסיגות. הצבועים האלה גורמים נזק אנוש למאבק נגד האלימות. הם הופכים את זה לנושא פוליטי זול ושוב נשקע במדמנת המחלוקות הרגילות במקום לטפל בבעיה. אבל כנראה זה בדיוק מה שאותם אנשי שמאל רוצים. אנחנו נמשיך להילחם בנחישות וללא רתיעה בתופעות האלימות, אך גם בשמאל הצבוע שכל מטרתו להחריב את מה שנבנה ביהודה ושומרון".

המשטרה דורשת צילומי עיתונות
פנתה לצלמת 'מקור ראשון' בבקשה להעביר לידיה צילומים מאירועי תג מחיר העיתון מסרב להיענות וטוען לפגיעה בחופש העיתונות
▪  ▪  ▪

התפתחות בחקירת אירועי תג מחיר, המשטרה פנתה לצלמת העיתון 'מקור ראשון' מרים צחי בבקשה להעביר לידיה את כל הצילומים מהאירוע.
צחי, שהייתה הצלמת היחידה בשטח, סירבה בשל הפגיעה בחיסיון העיתונאי ובחופש העיתונות ולאור תקדימים רבים מהעבר בהם סרבו צלמי עיתונות להעביר חומרים מפלילים למשטרה. העיתון 'מקור ראשון' גיבה את עמדת הצלמת, ולפיכך - לפי בקשת המשטרה - נקבע דיון ליום ה' בשעה 12:00 בבית משפט השלום בירושלים, שיכריע האם על העיתון להעביר את התמונות.
בחודשים האחרונים נקט עיתון 'מקור ראשון' בקו מערכתי השולל ומגנה את תופעת התג מחיר והפגיעה בחיילי צה"ל, ובשל כך אף נתלו מודעות נגד העיתון ברחבי יהודה והשומרון כולל על דלת ביתו הפרטי של מו"ל העיתון שלמה בן צבי ביישוב מגוריו אפרת.

תאריך:  14/12/2011   |   עודכן:  15/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנרכיסטים מהימין יישפטו בבתי"ד צבאיים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ההצעה לא טובה. יש להורגם מיד
ללא הליך משפטי  |  15/12/11 01:49
2
השמאלנים אשמים!
אלטע קאקער  |  15/12/11 02:00
3
על הצביעות הזאת אתה תשלם בקלפי
קורןנאוה טבריה  |  15/12/11 06:38
4
ואנרכיסטים מהשמאל ?
ישמעאל  |  15/12/11 06:55
5
אף פעם לא שמענו היכן
אברהם מערב השומרו  |  15/12/11 07:12
6
תשאלו את שולמית אלוני,תמר גוז'
קורןנאוה טבריה  |  15/12/11 07:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יוצאת בניסוי טכנולוגי "Fiber NGN" שיאפשר למאות לקוחות בפ"ת גלישה במהירות של 1 גיגה    במהלך 2012 תשיק קצבי NGN חדשים שיגיעו עד 200 מגה
הודיה כריש חזוני, אריאל כהנא
העימות פרץ עקב חשש ששר הביטחון מתכוון לפנות את המאחז רמת גלעד ללא ידיעת ראש הממשלה, מזכיר הממשלה האוזר והשרים בגין ויעלון    ניסיון הפינוי הוביל להתפרצות אלימה ביום שלישי לפנות בוקר בבסיס חטיבת אפרים
מערכת אתר ערוץ הספורט
החבורה של ליובין לא עוצרת בליגה הבלקנית ומחזיקה במאזן של 5 מ-5
איתמר לוין
אדם הגיש תביעה נגד כלתו לשעבר, בטענה שלא פרעה הלוואה שהעניק לבני הזוג 20 שנה קודם לכן    ביהמ"ש קבע: מדובר בצעד טקטי במסגרת הסכסוך; האישה יכולה הייתה להניח שהוא ויתר על הפרעון
עופר וולפסון
מליאת רשות החשמל החליטה על הפחתת תעריפים מדורגת למתקני ייצור חשמל הפועלים בטכנולוגיה פוטוולטאית בינונית - מ-1.44 שקל לקוט"ש ל-1.09 שקל    התעריף ייכנס לתוקף בינואר הקרוב ויופחת בכ-6% מדי שנה    היזמים מתלוננים: "כמו החלטת ששינסקי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il