X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דירקטוריון חח"י אישר הערב את ההסכם לרכישת גז במשך 15 שנה משותפות "תמר" - קבוצת דלק, אלון גז, נובל אנרג'י וישראמקו חח"י לא נסוגה מהדרישה למחיר רצפה והתנתה בכך את החתימה הסופית
▪  ▪  ▪
קידוח תמר. עסקה ב-8 מיליארד דולר [צילום: מן הטלוויזיה]

הסכם הגז בין שותפויות "תמר" לבין חברת החשמל אושר הערב (ה') בדירקטוריון חברת החשמל - לאחר שנתיים של משא-ומתן. "גלובס חשף" כי הסכם הענק צפוי להיחתם עד סוף דצמבר ואפילו לפני כן - ואכן כך קרה בפועל.
חח"י לא נסוגה מהדרישה למחיר רצפה בהסכם והתנתה בכך את החתימה הסופית. בנוסף, הציבה תנאי שלפיו במידה ויוטל פיקוח על מחירי הגז הטבעי, המחיר המפוקח יחול גם על המחיר בהסכם עם "תמר". חברת החשמל לא נסוגה מהדרישה למחיר רצפה, למרות ההתערבות של הממונה על ההגבלים העסקיים דיוויד גילה, שהזהיר כי מדובר לכאורה בעבירה פלילית של הסדר כובל.
עסקת הגז בין חברת החשמל לשותפות "תמר", קבוצת דלק של יצחק תשובה, אלון גז, נובל אנרג'י וישראמקו, נחשבת עסקת-על במונחי משק האנרגיה הישראלי. מדובר בהסכם לרכישת גז למשך 15 שנה, שהיקפו הכספי הכולל מסתכם ב-8 מיליארד דולר - המבטאים מחיר של 5 דולר ליחידת חום. יחד עם זאת, מדובר במחיר העכשווי, כשבפועל המחיר ההתחלתי שישולם יהיה מעודכן לאמצע 2013 - מועד תחילת האספקה.
לדברי יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל: "ההסכם מביא לידי ביטוי את מהפכת הגז שאנחנו נמצאים בעיצומה ושמדינת ישראל תוכל להגיע לעצמאות אנרגטית מלאה. זהו אולי ההסכם הגדול ביותר שנחתם אי-פעם במשק הישראלי. זה הסכם שמבטיח לנו יציבות באספקת הגז".
עד לפני יומיים ההסכם היה בסכנת טרפוד, על-רקע אי הסכמה עם דרישת דירקטוריון חברת החשמל, לספק לחברה את הגז במחיר הנמוך ביותר בשוק. החשש של חברת החשמל היה שיזמי "תמר" ימהרו לסגור הסכמי גז עם יצרני חשמל פרטיים במחיר נמוך, על-מנת לחסום את מתחריהם העתידיים.
קבוצת דלק ואלון גז המחזיקות כ-36% מהזכויות ב"תמר" היו זקוקות להסכם עם חברת החשמל כדי לקבל את המימון הבנקאי עבור חלקן בהמשך הפיתוח של המאגר. בנוסף, אמורה חתימת העסקה לפתוח את הדרך לחתימה על הסכמים נוספים בין תמר ללקוחות עסקיים קטנים יותר, כמו תחנת הכוח הפרטית דליה אנרגיות, שאינה יכולה להשלים את הסגירה הפיננסית להקמת התחנה ללא הסכם רכישת הגז. ההסכם עם דליה אנרגיות צפוי להיחתם בימים הקרובים, והיקף העסקה עומד על כ-1 מיליארד דולר על-פי מכתב הכוונות בין הצדדים.

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  15/12/2011   |   עודכן:  15/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת החשמל אישרה הסכם הגז עם "תמר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
תת-אלוף אלון, אשר היה עד לפני כחודשיים מפקד אוגדת יהודה ושומרון, מכיר היטב את פעילות נערי הגבעות    עם עזיבת האוגדה התריע כי פעילותם מגיעה לכדי טרור
איציק וולף
ראש הממשלה התחייב כי כל מי שיעיז לפגוע בחיילי צה"ל ובשוטרי משמר הגבול ייענש ללא פשרות    "לא ניתן להם להצית מלחמת דת ולפגוע הן ביהודים והן בערבים"    מרכז הליכוד אישר את הצעת ראש הממשלה להקדים את הבחירות לראשות הליכוד ל-31 בינואר 2012
איציק וולף
ארגון יד ושם הביע זעזוע מן המאמר שטען כי אפילו הנאצים סברו שהפרדה בין גברים לנשים הינה טבעית    "דוחים בשאט נפש את התפיסה המעוותת לפיה ניתן ללמוד מהאידיאולוגיה של הנאצים"
עופר וולפסון
272 מהמשקיעים מהם גנב איש העסקים גרגורי לרנר כספים במסגרת ניהול חברת הגז שהייתה בבעלותו, דורשים 20.4 מיליון שקל פיצויים בתביעת נזיקין מהרשות לני"ע והמשטרה    טוענים: "התרשלו נחרצות בתפקידן למנוע מלרנר לממש את מזימתו, על-אף שידעו על מעלליו"
רועי גלדסטון
סיעת הפועל בחרה פה אחד בנציגה של בית"ר. קופל: מודה על הבחירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il