X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחאת עובדי ערוץ 10 [צילום ארכיון: פלאש 90]
"ביום שלישי - שביתה בכלי התקשורת"
גוף הנקרא ועד הפעולה של עיתונאי ישראל הכריז על שביתה חד-יומית למחאה נגד סגירת ערוץ 10 קורא להשבתת שידורי הטלוויזיה והרדיו ולהפסקת הוצאתם לאור של עיתונים
יונתן שם-אור

קבוצה של עיתונאים מבקשת להכריז ביום שלישי הקרוב על שביתה בת יום אחד, כדי לבוא חשבון עם מה שהם מכנים "בריוני הכנסת" ו"אבירי סתימת הפיות", שבמהלך לא יהיו שידורי טלוויזיה, לא ייצאו עיתונים לאור, והרדיו ישתוק, כלשונם.
לדבריהם, מדובר בשביתת אזהרה שם לא יהיה בה די - תורחב לכדי שביתה כללית, שבה יהיו שותפים עיתונאים, מפיקים, במאים, עורכים, צלמים, כתבים, מפיצים ופועלי דפוס.
השביתה נועדה למחות על סגירתו האפשרית הצפויה של ערוץ 10. מאחורי היוזמה עומד גוף המכונה "ועד הפעולה של עיתונאי ישראל", שמייצג חלק מסוים בתקשורת. ממובילי היוזמה עומד העיתונאי יונתן שם-אור. יצוין, כי בחודש שעבר הורה המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן למשטרה לחקור את שם-אור בחשד להסתה לאלימות בגין מאמר אינטרנטי שפרסם, שכותרתו "הגיע זמן הדם", ובו השתלח בציבור הדתי.
השתלחות בחברי הכנסת
במכתב ששיגר לעיתונאים, מאשים שם-אור את חברי הקואליציה בכך שהם אלו שסוגרים את ערוץ 10, ונמנע מלהזכיר את חלקם בעניין של בעלי המניות בערוץ, שאינם מוכנים להזרים כסף למימונו, ומבקשים דחייה נוספת בת שנה לצורך פרעון החוב.
למרות שמדובר בחוב של 45 מיליון שקלים שנועד לקופת המדינה, טוען הכותב כי מדובר ב"תביעת הנשך של השלטון", כלשונו, שגובה את הכסף לעצמו. עוד הוא מוסיף כי הפסדי הערוץ נובעים כתוצאה מכך שאינו פועל בתוך שוק חופשי, משום שהוא כפוף לאסדרה, לתקנות ולתעריפי הפעלה דמיוניים שנקבעים על-ידי הממשלה. הוא לא ציין כי מטרתה של האסדרה נועדה להבטיח שידור מאוזן ותוכניות סוגה עילית, שערוצים מסחריים מעדיפים להימנע מהם.
הוועד טוען כי הפוליטיקאים מבקשים ליצור עולם תקשורת מוחלש, מפוחד, מאוים ומוקטן, וכי משמעות המהלך היא חזרה לעריצות, כלשונו, של טלוויזיה חד-ערוצית ובשליחת אלפיים מפרנסים אל לשכת האבטלה. אם לא די בכל אלה, כדי לשכנע את העיתונאים להצטרף לשביתה, קורא ועד הפעולה לעיתונאים בכלי התקשורת השונים להצטרף לשביתה מחשש לפגיעה במשכורתם שלהם - משום שסגירת ערוץ 10 תגרור הורדת שכר חריפה של העיתונאים בשאר אמצעי התקשורת.
במכתב של הוועד נכתב: "התקשורת, הם עולזים, סוף-סוף תלמד את הלקח שלה. זה עומד להתרחש. עשר שנים אחרי שנולד, ערוץ טלוויזיה שלם עומד להיעלם מהמסך".
לא תהיה שביתה מלאה
יוזמת השביתה עולה בהמשך לכינוס חרום שקיימו עיתונאים לפני שבועות אחדים בסינמטק בתל אביב. בדברים ששלח הוועד נכתב: "כל דובר ניתח מעט שונה את המצב, אבל בסופו של דבר, נוצרה כותרת אחת לכל הנאומים: סולידריות. הפשע הגדול של התקשורת, אמרנו, היה בהתעלמות ממצוקה של עמיתים ושל כלי תקשורת מתחרים...אלא אם נקום ונעשה מעשה. נאמר עד כאן. נבהיר, בקול צלול לגמרי, מהו קו הגבול. וקולנו יישמע באמת רק כאשר נשתוק".
את הצלחת המאבק רואה ועד הפעולה כביטול הגזירה הרעה, כלשונו, של סגירת הערוץ, "עד שהפוליטיקאים ישובו אל חדריהם, ויניחו לתקשורת לפעול בחופש מוחלט".
כתב News1 מציין כי מאחר שהתקשורת היום אינה הומוגנית כבעבר, ומאחר שחלק לא מבוטל מהעיתונאים כיום אינם מזדהים עם עמדת ערוץ 10 באשר לסיבות שבגינן הוא עשוי להיסגר, הסיכויים לשביתה כללית בתקשורת אפסיים.

הרשות השנייה: להבטיח קיום של שני ערוצים
מועצת הרשות ממליצה לשקול הפניית תשלום החובות לטובת השקעה בתוכן וביצירה מעבר למחויבות השוטפת, ולשקול מתן דחייה במועד הגשת הבקשות למעבר לרישיונות בשלושה חודשים
▪  ▪  ▪

מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו קיימה (יום ה', 15.12.11) דיון באירועי השבועות האחרונים הנוגעים לעתידם ולהמשך קיומם של ערוצי הטלוויזיה המסחריים בישראל. המועצה דנה, בין היתר, בהשלכות של החלטת ועדת הכלכלה שלא לקבל את הבקשה לדחות את מועד תשלום דמי הזיכיון והתמלוגים שנקבע לסוף שנת 2011. בנוסף, דנה המועצה בבקשה הנדונה בימים אלה בוועדת הכלכלה לאפשר החזקה משותפת של בעל זיכיון ובעל רישיון בחברת חדשות אחת.
המועצה הדגישה כי היא רואה חשיבות רבה בהמשך קיומו של פלורליזם בתחום השידורים המסחריים בטלוויזיה, כך שתישמר פעילותם של שני ערוצי טלוויזיה מסחריים לפחות, אך לא אמרה כי היא עומדת על כך שמי שיפעיל את הערוץ השני יהיה דווקא חברת חדשות10. בדברי הסיכום נאמר כי ריבוי שחקנים בענף מאפשר היצע תכנים רחב יותר, ומגדיל את היקף השקעה ביצירה הישראלית לטובת הציבור ולטובת כל העוסקים בתעשיה.
עוד ציינה כי היא רואה חשיבות עליונה בקיומן של שתי חברות חדשות לפחות בערוצים המסחריים, אשר ישמשו כספקיות מידע מרכזיות, מהימנות ואמינות, וימשיכו לממש את זכות הציבור לדעת, תוך מתן ביטוי לאינטרס הציבורי.
המועצה קראה לכל הגורמים המעורבים בעניין, לעשות את כל המאמצים והפעולות הנדרשות שיאפשרו לקיים מספר ערוצים מסחריים וחברות חדשות, לטובת כלל הציבור בישראל.
עוד המליצה המועצה לשקול הפניית תשלום החובות לטובת השקעה בתוכן וביצירה מעבר למחויבות השוטפת, כפי שיוסדר בתיקון החוק.
בנוסף, המועצה ממליצה לשקול מתן דחייה במועד הגשת הבקשות למעבר לרישיונות בשלושה חודשים, עד 31 במרס 2012. זאת על-מנת לאפשר למבקשים לבחון ולהעריך את תמונת המצב לאחר שתתבהר וניתן יהיה להגיע להחלטות מושכלות ומבוססות בהקשר זה.

תאריך:  15/12/2011   |   עודכן:  15/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ביום שלישי - שביתה בכלי התקשורת"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
איזה יופי,קצת שקט מהגועל נפש
שלום כלפה  |  16/12/11 02:37
2
כל הכבוד! המשיכו ככה הלאה!
חיים וינברגר  |  16/12/11 10:22
3
לכו לעבוד
קוביי  |  16/12/11 14:35
4
כחלון חביב על עיתונאי השמאל
ליכודניקים כנסו  |  16/12/11 19:37
5
רק יום אחד?... חבל ל"ת
ynet  |  17/12/11 10:01
6
זה לא תקשורת זה"פשע מאורגן"שפ
ישע  |  18/12/11 11:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
איש הימין נועם פדרמן טען כי תת-אלוף ניצן אלון שמונה לאלוף פיקוד המרכז הוא איש שמאל קיצוני ונציג ארגון מחסום ווטש    ח"כ בן ארי: זה פיל בחנות חרסינה
זאב קם
בהקלטה שהגיעה לידי 'מקור ראשון' אומר השר: "אם אני חושב שאני רוצה לסייע ליהודה ושומרון, מה אתה רוצה לשלוח לי מנכ"ל שמאלני עכשיו? שכל היום יטרפד לי?"
אלעזר לוין
מגדל - 0.64% -; הפניקס - 2.64% -; הכשרת הישוב - 1% -    "חצי צרה" למבוטחי מגדל - הפסידו רק 1.25% בשנה האחרונה
עופר וולפסון
הבנק תורם כ-45 מיליון שקל בשנה - היקף התרומות הכספיות הגבוה ביותר מבין כל החברות בישראל    כ-50% מהתרומות - לחינוך    הבנק מוביל במימון השוק הסולארי
עמירם ברקת
דירקטוריון חח"י אישר הערב את ההסכם לרכישת גז במשך 15 שנה משותפות "תמר" - קבוצת דלק, אלון גז, נובל אנרג'י וישראמקו    חח"י לא נסוגה מהדרישה למחיר רצפה והתנתה בכך את החתימה הסופית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il