X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"קרע בהתאחדות הקבלנים?" דורשת להביא לארץ 8,000 עובדים זרים - אך רק באמצעות חברות פרטיות ולא דרך המדינה" " 14 קבלנים מתנגדים ליבוא ממשלתי" התאחדות הקבלנים: "הלשכה מייצגת מספר קטן של חברות בניה שבבעלותן תאגידי כח אדם, והן חוששות מהפסדים" בוטלה מסיבת עתונאים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"לשכת המסחר פועלת נגד כוונת המדינה להביא עובדי בניין זרים לארץ באמצעות המדינה". כך הודיעה הלשכה רשמית ביום ה' (15.12.11). ההודעה נמסרה במסגרת הדוח השנתי של אגפי וחטיבות הלשכה, שהוגש באותו יום לאספה הכללית השנתית של הלשכה.
התאחדות תאגידי כח אדם זר לבניין, שהיא חלק מלשכת המסחר, דורשת מהממשלה ליישם את החלטת הממשלה מחודש יולי, להביא לארץ 8,000 עובדים זרים. אולם, לדעת התאגידים הפרטיים, יש לייבא עובדים אלו באמצעותם, ולא באמצעות הממשלה, מה גם שמדובר בעובדים לא-מקצועיים, לדעתה.
בשבוע שעבר זימנה ההתאחדות מסיבת עתונאים, שנועדה להיערך הבוקר (18.12.11) בתל אביב, תחת הכותרת "קרע בהתאחדות הקבלנים?". הלשכה הודיעה, כי 14 קבלנים - אחד מהם חברת אורי דורי - מתנגדים ליבוא ממשלתי של עובדים זרים, ואף הגישו עתירה לבג"ץ בעניין זה. לדבריהם, יש החלטה זמנית של הבג"ץ, שאת פרטיה לא מסרו. במסיבת העיתונאים אמו היה לדבר גם נשיא לשכת המסחר אוריאל לין.
"המסיבה בוטלה כי לא יבואו די עתונאים"
אולם, שעות מספר לפני המסיבה, הודיעה הלשכה על דחיתה למועד שלא נמסר. גורם בלשכה אמר ל-News1, כי הוחלט לבטל את המסיבה, מאחר שהתברר שאין די עתונאים שיבואו אליה.
עוד אמר כי ככל הידוע לו, עמדו להשתתף במסיבה 3 קבלנים המתנגדים ליבוא ממשלתי של עובדים זרים. חברת אורי דורי, כיום בשליטת גזית-גלוב, היא הבעלים של חברה ליבוא כח אדם, וברור שהיא מתנגדת לתחרות ממשלתית.
"מי שמתנגד הוא יבואן בעצמו"
התאחדות הקבלנים הגיבה על הודעת לשכת המסחר: "אין קרע בהתאחדות. מספר מועט ביותר של חברות בניה מתנגדות, כי לחלקן חברות כח אדם, והן חוששות מהפסדים. ההתאחדות פועלת באופן מקצועי. היא אישרה לייבא פועלי בנין מבולגריה לאחר שהתברר שמדובר בעובדים מקצועיים ובהסכם רשמי בין שתי הממשלות".
עוד אומרת התאחדות הקבלנים: "הממשלה מתנגדת ליבוא עובדים מסין. קיים חשש כבד, שהיבוא יגיע לכדי סחר בלתי חוקי בבני אדם. הממשלה טוענת כי למיטב ידיעת נציגיה, קיים חשש שתאגידי כח אדם, המעסיקים עובדים סינים, יקבלו מהעובדים תשלומים בדמות עמלות תיווך".
לא נראה שתשלום עמלות תיווך על-ידי עובדי בנין מהווה עבירה פלילית. בנוסף, נציגי לשכת המסחר היו אמורים להשיג על טענות אלו במסיבת העתונאים של היום, אך כאמור היא בוטלה.

תאריך:  18/12/2011   |   עודכן:  18/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי דורי  עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשכת המסחר מתנגדת ליבוא עובדים ממשלתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הסרסורים פוחדים להפסיד כסף.
דב בינדר  |  18/12/11 22:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הזמנות חברי הסגל נעשות רק לאחר מינוי קבוצת עמיתים, הבודקת את המועמדות ומאשרת אותה, וכן נבדקת מידת היוקרתיות של החוקר בתחומו
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס לתופעת הדרת הנשים ואמר כי אסור לאפשר לקבוצות שוליים לפרום את הדו-קיום בישראל    "חייבים לשמור על המרחב הציבורי כמרחב פתוח ובטוח לכל אזרחי ישראל"
יפעת גדות
חוקרים גילו כי עור שעיר יותר הוא אולי המפתח למניעת עקיצות מפשפשים
איתמר לוין
המדינה: עמנואל ארביב נתן את השוחד לראש עיריית רמת גן תמורת קידום ענייניו בפרויקט בית ליר אור בעיר    בין עדי התביעה: ח"כ כרמל שאמה ושרגא ברוש
מירב ארד
וייזר, ממקימי תעשיית טכנולוגיית המידע בארץ, מחליף בתפקיד את אילן לויטה, מנכ"ל מכתשים-אגן לשעבר    כמו-כן, מונו לדירקטוריון החברה חנן שחף, מנכ"ל חברת התוכנה ראש-טוב, ויפה קרינדל, שותפה לשעבר בקרן סטאר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il