X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנע מן התביעה להציג דפוס פעולה בנוגע ליחסיה של זקן עם אחיה זקן רכשה עבור אולמרט, כמתנות שהעניק במישור האישי, מוצרים ממפעל היודאיקה שבבעלות משפחתה ונוהל בידי קארשי
▪  ▪  ▪
קארשי. האם הפעם דיבר אמת [צילום: פלאש 90]

"אני מסופק אם כל פרשת השוחד של ג'קי מצא רלוונטית לעניין. לדעתי כל העניין הוא האם גב' זקן קבעה או לא קבעה פגישה למצא עם אהוד אולמרט, והאם הייתה לה הפרת אמונים אם אדון קארשי התערב". כך אומר (יום א', 18.12.11) שופט בית משפט השלום בירושלים, חיים לי-רן, היושב במשפטה של זקן בפרשת רשות המיסים.
לי-רן הבהיר לתובע, יוחאי בן-שמואל, כי לא יתייחס בפסק דינו לשום מקרה אחר שאינו נוגע לכתב האישום. בן-שמואל טען, כי הוא מבקש להוכיח את דפוס הפעולה של זקן. לי-רן: "נניח שזה דפוס הפעולה; האם ניתן ללמוד מזה למקרה הנדון?" בן-שמואל: "כן". לי-רן: "איך?! השאלה במשפט הזה איננה אם היא הפרה את יחסיה עם ראש הממשלה. אני בהחלט מבין את קו ההגנה הזה [לפיו לא עשתה דבר שיפגע באולמרט].
"אין לי שום ספק שהיה נתק מוחלט בין האדון קארשי לבין האדון אולמרט. יחד עם זאת, קארשי מתאר באחת ההחלטות כיצד הוא הולך שלוב זרוע עם אולמרט לישיבת הממשלה. זה מגוחך. ברור שתהיה קביעה בפסק הדין שאדון קארשי הוא בחשן וגוזמאי; השאלה היא האם אפשר להוציא מכלל זה את המקרה הזה", בו קארשי טוען שהתערב במינויים ברשות המיסים דרך זקן.
"זה משפט קטן מאוד"
לי-רן הוסיף, כי השאלה היחידה היא האם קארשי קיבל דרך זקן את המידע שהיה ברשותו בנוגע למינויים ברשות המיסים. הוא הדגיש, כי לא יעסוק כלל בפסק הדין ביחסים שקשרה זקן עבור קארשי עם לב לבייב או מוטי זיסר. "יש אולי שופטים שהיו עושים את זה; לא השופט הזה". לדברי לי-רן, "זה משפט קטן, וכך צריך להתייחס אליו. נכון שיש פה 800 עמודי פרוטוקול ויהיו עוד, אבל זה משפט קטן מאוד", אמר בהתייחסו לגישתו כלפי רוחב היריעה שיש לפרוס בפניו.
זקן התייחסה בעדותה לעימות במשטרה בינה לבין מצא ולכך שהלה דרש מן החוקרים להקפיד בכבודה. לדבריה, הוא עשה את זה כי ידע שהיא חפה מפשע. בן-שמואל שאל, מדוע אם כך הטיח בה מצא בעימות שהיא התערבה במינויים ברשות. זקן: "היה לו יותר נוח להגיד שהוא נענה לאישה חזקה שקוראים לה שולה זקן ולא לאנשים כמו קובי בן-גור ויורם קארשי, שאני לא רוצה לחזור על הכינויים שנתתי להם". לדבריה, לא רצתה לומר בעימות שמצא משקר, אלא כינתה אותו "ילד קטן" וניסתה לכוון אותו לעבר האמת. עוד אמרה, כי היא עצמה הייתה מוכנה לספוג אמירות שונות של מצא, אך לא כאשר דבריו כוונו כלפי אולמרט.
בן-שמואל שאל את זקן מדוע ביקשה ממצא שירענן את זכרונה. היא השיבה: "החוקר רימה אותי, עד כדי כך שאיבדתי את האמון בעצמי. אם החוקר אומר לי שיש שיחות ששומעים אותי, שאז לא ידעתי שזה לא נכון, וג'קי אומר לי משהו - אולי משהו אצלי לא בסדר. לכן נאחזתי במה שיכולתי, בזה שג'קי ירענן את זכרוני. אבל מה שהיה הוא, שגם את ג'קי רימו ואמרו לו שיש שיחות כאלה. שטיפות המוח שהוא עבר, השפיעו לו על הכל".
בן-שמואל: "על מה יש לך לאבד ביטחון, אם זה לא היה ולא יכול להיות?" זקן: "בתמימות שהייתה לי באותו זמן, שמטיחים ומטיחים ומטיחים, אז אלו התשובות. אני הסתכלתי על ג'קי, זה מה שעניין אותי. איבדתי את האמון בעצמי, אבל ידעתי מאוד מאוד שלא עשיתי את הדברים האלה".
"הייתי צריכה לדבר בצורה אחרת"
בן-שמואל עימת את זקן את דבריה במשטרה, כאשר לא הכחישה בצורה נחרצת את האפשרות שמסרה לקארשי מידע על המינויים ברשות המיסים, בעוד כעת היא טוענת שהדבר היה בלתי אפשרי. זקן השיבה: "יכול להיות שהייתי צריכה להגיד את זה בצורה אחרת, אבל האמנתי שעם עבודה נכונה של החוקרים הם יגיעו לאמת. נכון, גם הייתי צריכה לדבר בצורה אחרת בעימות, ובכלל לסרב לקיים אותו באותו יום. אבל אני לא חושבת שבגלל הטעויות האלה הייתי צריכה להיות פה היום, כי הטעויות האלה הן לא עבירות פליליות. לא התערבתי במינויים".
אגב חקירתה סיפרה זקן, כי החזיקה באופן קבוע על שולחנה פרוספקט של מוצרי היודאיקה שיוצרו במפעל של אביה (אותו ניהלו יורם קארשי ועוד שניים מאחיה). לדבריה, היא הזמינה מן המפעל מתנות שהעניק אולמרט במישור האישי, והייתה מבצעת את ההזמנות על-פי אותו פרוספקט. בכך הסבירה זקן מדוע התעקשה בעימות עם מצא לומר שעל שולחנה לא היו חנוכיות אלא פרוספקט, משום ש"מדובר היה בכבוד של אבא שלי", בעוד בנושאים אחרים לא התעמתה במישרין עם מצא.

תאריך:  18/12/2011   |   עודכן:  18/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: ברור שיורם קארשי בחשן וגוזמאי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זקן מושחתת אבל......
הירושלמי  |  18/12/11 19:08
2
"הממה" ניהלה לשכת מפייה
"קוזה נוסטרה"  |  18/12/11 19:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
החוקרים גילו כי נשים עם צריכת הקפה הגבוהה ביותר - אלו שב-20% הגבוהים ביותר - היו בסיכון נמוך ב-20% לפתח דיכאון    נשים בקטגוריה זו שתו כמות שוות-ערך לארבעה כוסות קפה
אביתר בן-צדף
זו התקרית השנייה שמעורב בה כטב"ם אמריקני בתקופה האחרונה    התאונה בסיישל אירעה עקב תקלת מנוע    מיד אחרי המראתו, הוחזר המטוס לנחיתה, אך כיוון שהיה במהירות גבוהה מדי, לא הצליח לעצור על המסלול, והתרסק
עדי בן ישראל
החברה מאמצת את תקן IFRS-9 מתחילת 2012    המשמעות: ההפסד "על הנייר" בקרדיט סוויס לא ייזקף לדוח רווח והפסד אלא יועבר לקרן ההון של החברה ויוכר כירידת ערך זמנית בשווי המניות    המטרה: לאפשר חלוקת דיבידנדים
אביתר בן-צדף
כמחצית מהחיילים המשוחררים בארצות-הברית סובלת מקשיי הסתגלות לחיים האזרחיים    המנבא הטוב ביותר של הסתגלות קלה לאזרחות הוא דתיות החייל המשוחרר    בסקר של מכון פיו נבדקו שמונה-עשר משתנים    נמצא, כי גזע, גיל השחרור, ילדים מתחת לגיל 18, אורך השירות וכמות ההצבות אינם משפיעים על קשיי ההסתגלות
אביתר בן-צדף
מצבת כוח המשמר הלאומי, המפטרל בגבול המקסיקני מטקסס לקליפורניה, היא 1,200 איש, שמהם כ-280 מאיישים כל משמרת - בנוסך לשומרי הגבול    הקונגרס מתריע, שאין אסטרטגיה לחסימת הגבול המקסיקני    הממשל מתכנן להקטין את מצבת הכוחות, המונעים הברחת גבול, ולהחליפם בכלי-טיס ובמערכות תצפית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il