X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צנעני. הסדר הטיעון התקבל [צילום: פלאש 90]
6 חודשי עבודות שירות למרגלית צנעני
ביהמ"ש קיבל את עמדת המדינה במסגרת עסקת הטיעון ודחה את בקשת ההגנה להסתפק במאסר על תנאי קובע: אם היה ברור שהמשטרה אחראית לפרסום תמונתה של צנעני במעצר - העונש היה קל בהרבה

הזמרת מרגלית צנעני תרצה שישה חודשי עבודות שירות באולפנית בני עקיבא "צפירה" החל מ-9.1.2012. מתקופה זו לא ינוכו 17 הימים בהם שהתה צנעני במעצר. כך קבע (יום ב', 19.12.11) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר עודד מודריק, באמצו את הסדר הטיעון בפרשת צנעני.
צנעני הודתה והורשעה בכך שסחטה באיומים את אמרגנה, אסף אטדגי, על-רקע סכסוכים בנוגע לייצוגו של הזמר עומר אדם ובנוגע לטיפולו בצנעני עצמה. הסחיטה בוצעה באמצעות העבריין מיכאל חזן, המקורב לראש ארגון הפשיעה שלום דומראני (ששמו הושמט מכתב האישום המתוקן).
המדינה טענה, כי מצד אחד מדובר בעבירה חמורה מאוד, ומצד שני קיימות נסיבות לקולא ובהן הודאתה של צנעני. התובע, גיא גורן, הכחיש כל אחריות של גורמי אכיפת החוק לפרסום תמונתה של צנעני בבית המעצר, אם כי מודריק קובע: "ברור שהצילום נעשה בידי גורמי המשטרה", אך אומר שלא ידוע מי היה אחראי לפרסומו שגרם להשפלתה המיותרת של צנעני.
הסניגורים, שחר חצרוני וששי גז, ביקשו להסתפק במאסר על תנאי, לנוכח העובדה שחזן - לו עבר פלילי עשיר - נדון רק לארבעה חודשי מאסר. הם ציינו את היותה של צנעני גורם חברתי מוביל ואת תרומתה לנזקקים, וטענו שהיא חוותה "נפילה איומה ופגיעותיה בה חמורות לאין ערוך מכל פגיעה שנפגע אדם רגיל מחשיפת מעשה עבירה שבוצע על ידו". עוד טענו, כי פגיעותיו של אטדגי בבנה "העבירו אותה על שיקול הדעת הנורמטיבי שלה".
מודריק אומר: "נדרשתי לאטמי אוזניים וחסמי עיניים עוצמתיים כדי לנטרל את שִפעת ה'הצעות' המשופעות לפתחי באמצעות 'שופרי' דעת הקהל, אולם סברתי שעלי להניח את הדעת שגזירת דין בנסיבות של הסדר טיעון אינה מדירה את השופט ממשימתו השיפוטית". הוא סוקר את הפסיקה בנושא הסדרי הטיעון ומציין, כי אין בהם כדי לשלול את מחויבותו של השופט לקיים עליהם בחינה וביקורת שיפוטיים.
לדברי מודריק, לא הייתה אפשרות אמיתית של מאסר על תנאי בלבד, ולכן היה עליו לבחון האם עבודות שירות הן עונש הולם בנסיבות המקרה. הוא מציין את חומרתה של עבירת הסחיטה באיומים, ומעיר לצדדים על שהתעלמו מהפגיעה באטדגי כתוצאה ממעשיה של צנעני. אומנם רוב מקרי הסחיטה הסתיימו במאסרים בפועל, ממשיך מודריק, אך היו גם כאלו שהסתיימו בעבודות שירות ובמאסרים על תנאי, ולכן ההסדר המוצע מאזן כראוי בין האינטרס הציבורי לבין נסיבותיה של צנעני.
עוד הוא אומר, שאילו היה יודע שפרסום תמונתה של צנעני נעשה בידי המשטרה, היה מייחס לו משקל מקל רב. לעומת זאת, יתר הפרסומים אינם מהווים שיקול להקלה בעונש, שכן הם לא נעשו בידי המדינה. משקלן של העובדות החיוביות בנוגע לצנעני, ממשיך מודריק, גם הוא קטן מאוד, שכן "מי שעובר עבירה וחוזר ושונה את מעשה העבירה בעיניים פקוחות, אינו יכול לקבול על ההשלכות הקשות שחשיפת מעשה העבירה גורמת להם ואינו יכול לטעון בשל כך להקלה בעונש".

תאריך:  19/12/2011   |   עודכן:  20/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
6 חודשי עבודות שירות למרגלית צנעני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שלוש שנים אחרי ששר המשפטים הבטיח, הפרקליטות הודיעה שתגיש טיוטה ראשונית בעוד חודש    יו"ר הועדה לביקורת המדינה: נוקטים סחבת בתשובות לכנסת    וינשטיין: "הפרקליטות היא גוף מצוין שכבר מבוקר על-ידי בתיהמ"ש, לשכת עוה"ד ומבקר המדינה. לא אתן ידי לגוף שיפגע בעצמאות ובשיקול הדעת של הפרקליטות"    לדור: ההצעה לביקורת תרוקן מסמכויותיו את היועמ"ש לממשלה    פרופ' סנג'רו: יש להם תפישה מוטעית של המשפט הפלילי ובעיה בקביעת סדרי עדיפויות
עופר וולפסון
החברה בבעלות אילן בן דב מסרה לבורסה כי טדי שגיא עשוי לרכוש 50% מפעילות הסלולר שלה, תמורת כ-300 מיליון שקל    שגיא יסייע לשותפות החדשה להעמיד ביטחונות לקבלת אשראי בגובה של עד 200 מיליון שקל
עידן יוסף
הנחה לטפל על-פי דין בכל מקרה בו הפגיעה בזכויות נשים עולה כדי עבירה בפלילים או הפרת הסדר הציבורי, אך נמנע מלהסביר מדוע נהגה המשטרה בניגוד לפסיקת בג"ץ
מירב ארד
יוסי פתאל הציג בכינוס חיפה השלישי לתיירות את הקו החדש - לא עוד סוכן נסיעות - מעתה יועץ תיירות    הוסיף: אני לא מוכר מחיר, אלא מלווה ומייעץ את המטייל כיצד להתמצא בג'ונגל התיירותי שקיים שם בחוץ
איציק וולף
יו"ר הכנסת אמר כי היושרה וההגינות מחייבות להודות שחלק לא מבוטל מהצעות החוק העוסקות בהרכב העליון ראוי לדיון ולוויכוח    "המערכת המשפטית שלחה את ידיה לקרביים של המחלוקות העמוקות ביותר בציבור הישראלי, מבלי שהוא נתן את הסכמתו לכך"    "הבעיה היא בהלך הרוח המלווה את הצעות החוק הללו, שמדיף ריח רע של נקמנות וחיסול חשבונות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il