X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקר המדינה איתר התנהלות בזבזנית בעירייה שכוללת חריגות שכר והעסקת יועצים רבים, אשר אינה עולה בקנה אחד עם הצורך שלה לעמוד ביעדי התוכנית להסדר ההבראה על-אף אי-העמידה ביעדים, אישר לה משרד הפנים לקבל הלוואות איזון
▪  ▪  ▪
עיריית חדרה. הלוואות ובזבוז במקום הבראה [צילום: איתמר לוין]

עיריית חדרה לא עמדה ביעדי תוכנית ההבראה שלה, והמשיכה במקביל לקבל הלוואות שלא כדין ממשרד הפנים, תוך התנהלות בזבזנית. כך קובע (יום ג', 20.12.11) מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, בדוח הביקורת על השלטון המקומי. הלוואות האיזון וההלוואות לכיסוי הגירעון המצטבר אף הגדילו את היקף הגירעון של העירייה.
הביקורת העלתה כי כבר בדוחות הרבעוניים לשנת 2008 הצביע רואה החשבון שמונה מטעם משרד הפנים על גידול במספר משרות העובדים בעירייה, והמליץ לאשר רק מחצית מההלוואות שהוקצבו לעירייה בתוכנית להסדר ההבראה. בשנת 2009 ציין בדוחותיו כי אומנם הגזברות דיווחה על צמצום בהוצאות השכר, אולם בפועל לא עמדה העירייה ביעדי תוכנית ההבראה. בסוף שנת 2009 המליץ הבודק לשחרר את יתרת הכספים שנותרה, בתנאי שהעירייה תחזיר ב-2010 לחשבון הקרנות את הכספים שבהם השתמשה לכיסוי גירעונה - השוטף והמצטבר. בדוח הרבעוני לסוף מרס 2010 ביקש הבודק מאגף התקציבים במשרד הפנים שלא להעביר לעירייה את הכספים המיועדים לה בשל חריגות בשכר ובמשרות.
למרות ההסתייגויות החמורות של רואה החשבון מהמאזנים ולמרות דיווחיו על אי-העמידה ביעדי התוכנית להסדר ההבראה בנושאי הוצאות השכר וכוח האדם, לא דן משרד הפנים בהמלצותיו, ואישר לעירייה לקבל בשנים 2009-2007 הלוואות בסכום כולל של 81.6 מיליון שקל. עוד נמצא כי מספר המועסקים ומספר המשרות בעירייה גדלו בשנים 2008 ו-2009 לעומת שנת 2007 בניגוד להתחייבותה בתוכנית ההבראה: בשנת 2008 העסיקה העירייה 115 עובדים ב-37 משרות נוסף על אלה שהועסקו ב-2007, ובשנת 2009 נתון זה אף גדל ל-142 עובדים ב-37.9 משרות.
חריגות שכר ל-90% מהעובדים במחלקה המשפטית
חריגות השכר שהתגלו בדוח מעלות כי 339 עובדים קיבלו לכאורה תוספות שכאלה בניגוד להסכמים הקיבוציים הארציים המאושרים, ו-82 גמלאי העירייה קיבלו הטבות בניגוד לחוק ולתקנות שירות המדינה. מניתוח הממצאים עולה שעיריית חדרה שילמה שכר חורג ל-56% מהעובדים במחלקת הנהלת העיר; ל-90% מהעובדים במחלקה המשפטית; ל-45% מהעובדים במחלקת תברואה ול-66% מהעובדים באגף מהנדס העיר; גם במחלקת חופים היו חריגות מפליגות בשכרם של 84% מהעובדים.
העירייה אף נהגה להעסיק עובדים רבים מהתקן בחוזים אישיים, והעסיקה יועצים חיצוניים רבים, למרות שיכלה לאשר את המשרות הללו תחת תקן עובדי עירייה. כך למשל, נמצא שהעירייה העסיקה שישה עובדים בתפקידי עוזר או יועץ לראש העירייה ולסגנו ומנהל לשכה, אף שמשרד הפנים אישר רק העסקת שניים מהם. מימון העסקת ארבעת העוזרים והיועצים הנוספים: מיליון שקל לשנה. 23 היועצים החיצוניים שהעסיקה העירייה, לא הועסקו תוך הגדרת כללים להעסקתם וללא אמות-מידה לבחירתם ולהיקף הכספי של ההתקשרות עימם. שישה מהיועצים, כאמור, אף הועסקו בתפקידים שבחלקם היו אמורים להיות מאוישים בעובדי העירייה. העירייה לא חידשה את חוזי ההתקשרות והוסיפה להעסיק שניים מהיועצים לאחר שפג תוקף החוזים עימם. עלות העסקת היועצים הסתכמה מינואר 2007 ועד ספטמבר 2010 בכ-2.6 מיליון שקל. הבדיקה העלתה כי העירייה לא בחנה מאז ההתקשרות את ההצדקה להמשך העסקתם.

עיריית חדרה - ניהול כוח אדם והעסקת יועצים
תחום השיפוט של עיריית חדרה (להלן - העירייה) משתרע על פני 53,000 דונם, ואוכלוסיית חדרה מונה כ-87,000 תושבים. מר חיים אביטן מכהן כראש העירייה ממרץ 2005. מאחר שמועצת העירייה לא אישרה את תקציבה לשנת 2010 עד 31.3.10, כמתחייב מהחוק ומפקודת העיריות, ואף לא לאחר הארכה שניתנה לה עד 30.6.10, הודיע מנכ"ל משרד הפנים דאז ב-10.10.10 לראש העירייה "כי מועצת הרשות מפוזרת לאלתר מיום 30.6.2010 ולמצער מיום 14.7.2010". לפי החלטת שר הפנים הוסיף ראש העירייה לכהן בתפקידו. בעקבות זאת, באוקטובר 2010 הגישו חברי מועצת העירייה לשעבר ואחרים עתירה לבג"ץ שבה ביקשו להוציא צו על תנאי ולבקש משר הפנים להסביר מדוע לא יפסיק את כהונתו של ראש העירייה. בית המשפט דחה את העתירה. ב-24.11.10 מינה הממונה על המחוז במשרד הפנים חמישה חברים שיפעלו כוועדה ממונה שתמלא את תפקידי מועצת העירייה. בתוקף סמכותה לפי פקודת העיריות [נוסח חדש] (להלן - פקודת העיריות), ייסדה העירייה בדצמבר 2009 תאגיד עירוני לתרבות הפנאי בשליטת העירייה (להלן - תאגיד על"ה). בתוקף סמכותו לפי סעיף 9(7) לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 [נוסח משולב], החליט מבקר המדינה ב-28.10.10 להחיל את ביקורת המדינה גם על תאגיד על"ה.
תאריך:  20/12/2011   |   עודכן:  20/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית חדרה: בזבזנות במקום הבראה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בעקבות פרסומים רבים של ניידות שביצעו עבירות תנועה הוציא הסמפכ"ל הנחיות חדשות    לאחר בירור יטופל השוטר הסורר במישור התעבורתי ובמישור המשמעתי ורכבו יוחרם לטובת פעילות אכיפת חוקי התנועה    מפקדים שביחידותיהם יעברו על חוקי התנועה יזומנו לבירור ואזהרה
עופר וולפסון
מבקר המדינה מצא בעירייה תופעות נרחבות של העסקת עובדים ללא מכרז, איוש משרות מעבר לתקנים, היעדר מסמכי עובדים בתיקים האישיים ושכיחות העסקה של קרובי משפחה
עידן יוסף
בפשיטת כונס הנכסים נתפסו והוחרמו מביתו וממסעדותיו מסמכים, מחשבים וטלפונים סלולריים מביתו של השף והמסעדן הידוע פושט הרגל    מבדיקה ראשונית עולה כי הוא מעורב במסעדות שטען כי אין לו קשר לניהולן
מוטי פשכצקי
סוכנו של החלוץ על הגשת הבוררות. קשטן וטביב ייפגשו כדי לדון בחיזוק
עידן יוסף
שר התחבורה יחתום על צו לייקור המחירים    ההתייקרות תכלול גם את קווי הרפורמה בגוש-דן ובירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il