X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון דחה בשבוע שעבר ערעור של בנק מזרחי לביטול עסקת המכר והסדר הנושים של מפעל חרושת מתכת בקיבוץ השיטה קבע כי עסקת המכר לג'ון דיר האמריקנית היא בגדר מעשה עשוי לאחר שהנאמן כבר חילק כספים
▪  ▪  ▪
לא נדרשה אסיפת נושים נפרדת [צילום: AP]

בית משפט העליון דחה בשבוע שעבר (12.12.11) ערעור של בנק מזרחי לביטול עסקת המכר והסדר הנושים של מפעל חרושת מתכת בקיבוץ השיטה, המעסיק כ-180 עובדים מאזור בית שאן. בהרכב שפסק ישבו השופטים אשר גרוניס, מרים נאור ועדנה ארבל.
השופט גרוניס נימק את הדחייה בכך שהסדר הנושים ועסקת המכר הינם בגדר מעשה עשוי לאחר שהנאמן כבר חילק כספים. בכך קיבל את עמדת עו"ד קיבוץ בית השיטה, איתן ניר, השותף במשרד עורכי הדין שלמה כהן ושות'.
בנק המזרחי ניסה בערעורו לבטל את פסק הדין התקדימי שניתן בזמנו בבית משפט מחוזי בנצרת, שקבע כי אין לבנקים זכות להביא לביטול הסדר נושים במפעל, בגלל האינטרס הציבורי, חוסר תום לב של בנק המזרחי ושלילת העדפת שיקולים זרים.
נדחתה הטענה כי נדרשה אסיפה נפרדת של נושים
בערעור שהגיש לעליון, ביקש בנק המזרחי לבטל את הסדר הנושים שהציל מסגירה את המפעל, וכן ביקש להכיר בזכותו לקבל תמורות ייצוא בעקבות המחאת זכות שעשתה החברה לטובתו. הערעור הוגש למרות שחלפו כשנתיים ממתן פסק דין במחוזי נצרת. יש לציין כי החוב כלפי בנק המזרחי היה קטן ביחס למסכת החובות ויחד עם הבנקים טפחות והבינלאומי עמד בעת אישור ההסדר על כ-1.8 מיליון דולר לעומת הנושה העיקרי, בנק הפועלים, שהחוב כלפיו עמד על 18 מיליון דולר ואשר תמך בהסדר.
השופט גרוניס פסק כי יש לדחות את הערעור הראשון בו ביקש בנק המזרחי לבטל את הסדר הנושים בחרושת מתכת וכי יש לדחות את טענתו המרכזית של בנק המזרחי כי חובה הייתה לקיים אסיפה נפרדת של נושים שהחזיקו בערבויות שנתן קיבוץ בית השיטה היות שמדובר "במעשה עשוי" לאחר שבקשת הבנק לעיכוב הליכים נדחתה והנאמן להסדר חילק כספים לנושים. השופט גרוניס ציין בפסק דינו שביטולו של ההסדר יחייב החזרה של הכספים שקיבלו הנושים וכי אין זה המקרה הראוי לכך.
בכך חזר השופט גרוניס על עמדתו העקבית על פיה יש לצמצם את התערבותו של בית המשפט העליון בפסיקות בתי המשפט המחוזיים לגבי כינוסים, פירוקים והקפאות הליכים לאחר שהתבצעו כבר פעולות של חלוקת כספים לנושים השונים.
בערעור השני ביקש בנק המזרחי היתר להגיש ראיות נוספות לבית המשפט. חרף ביקורתו של בית המשפט על כך שמדובר, למעשה, במחדל של הבנק, נכון היה בית המשפט, בשל הסכמת הנאמן, עו"ד גיל הירשמן, להתיר הבאתן של ראיות נוספות והעניין יחזור ויוכרע בסעיף זה בלבד על-ידי בית משפט המחוזי בנצרת. העליון קבע כי בנק מזרחי ישיא בהוצאות שכר טירחה בסכום של 10,000 שקל לכל אחד מששת המשיבים.
מכירה ב-70 מיליון שקל לג'ון דיר
יש לציין כי מפעל "חרושת מתכת" היה מצוי טרם הקפאת ההליכים בשליטת קיבוץ בית השיטה (51%), תום אחזקות (19%), תום בר אחזקות (18%) ואיכות שוקי הון (11%). הוא נכנס בזמנו להקפאת הליכים בשל חובות בסכום כולל של 120 מיליון שקל. הנאמן, עו"ד גיל הירשמן, גיבש הסדר נושים במסגרתו אישר שופט ביהמ"ש המחוזי בנצרת, עאטף עילבוני, את מכירת החברה ונכסיה לקבוצת גון' דיר האמריקנית, תמורת כ-70 מיליון שקל.
במסגרת ההסדר קיבל קיבוץ בית השיטה פטור מלא מערבויותיו לחברה בשל תרומתו להסדר.

תאריך:  20/12/2011   |   עודכן:  20/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: ההסדר ב"חרושת מתכת" - מעשה גמור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איך ומדוע הקיבוצניקים נכשלים?
האסירון התחתון  |  21/12/11 09:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
46 רשויות מקומיות כלל לא מינו מבקרי פנים    רבים מן המבקרים אינם נהנים מאי-תלות כנדרש    משרד הפנים לא פרסם תקנות הדרושות לעבודת המבקרים    חלק מן המבקרים לא מגישים דוחות    נמצאו מקרים של מבקרים שעבדו במשרות נוספות
אלעזר לוין
משרד הפנים יקציב 80 מיליון שקל לוועדות המחוזיות כדי להאיץ הליכים    יוסיפו כוח אדם   תגובות: הגדלת זכויות הבנייה מינורית, ולא תעזור
עופר וולפסון
השופטת הדס יהלום קבעה כי על הנהלת "הוט טלקום" לחדול מיידית מההתערבות במהלך ההתארגנות של טכנאי החברה בהסתדרות    "תקדים בטענות לפיהן זומן עובד לשימוע"
יפעת גדות
משרד החינוך: מסתמן כי השפה הערבית תיכנס לרשימת הבונוסים    ח"כ טיבי: "אחת הסיבות לפער הגדול בין היהודים לערבים היא הכחשת האחר. השפה הערבית היא תרבות על כל המשתמע מכך ובאמצעותה ניתן להכיר את האחר"
איתמר לוין
בניגוד לחוק, חלק ניכר מן הרשויות המקומיות לא מינו ממונים לתלונות הציבור    כמה מן הממונים מצויים בניגודי עניינים; בחלק ניכר מן הרשויות אין נהלים למעקב אחרי התלונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il