X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההפקרות נמשכת בבית המשפט העליון

כרסום נוסף: דנציגר פוסק כדן יחידי

השופט שבחופשה החל לדון גם בתיקים המועברים לשופטים תורנים קובע: זכויות היסוד החוקתיות אינן מצדיקות עיון מחדש בהלכה הקובעת מתי תינתן רשות ערעור בגלגול שלישי
▪  ▪  ▪
דנציגר. חופשה פעילה [צילום: פלאש 90]
לדור המליץ לסגור את תיק דנציגר מחוסר ראיות
איציק וולף
פרקליט המדינה הגיש ליועץ המשפטי לממשלה את חוות הדעת שלו הסותרת את חוות הדעת של ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, שטען כי יש לסגור את התיק שנחשף ב-News1 מחוסר אשמה * המשמעות: דנציגר לא יוכל לשוב לכס השיפוט בבית המשפט העליון
לרשימה המלאה

שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, החל לכתוב פסקי דין כדן יחידי, למרות שפורמלית הוא בחופשה. כך נוצר מצב, בו בפועל חופשתו של דנציגר באה לידי ביטוי רק בכך שאינו שומע תיקים בצורה פומבית, אך ממלא את כל יתר תפקידיו. בכך ממשיכה נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, "לזנב" ביועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.
דנציגר יצא לחופשה לפני כחמישה חודשים, לפני שנחקר באזהרה על קשריו כעו"ד פרטי עם ראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני, בפרשה שנחשפה ב-News1. המשטרה המליצה לסגור את התיק נגדו מהעדר אשמה, ואילו פרקליט המדינה, משה לדור, המליץ לסגור אותו מהעדר ראיות. את ההחלטה הסופית יקבל וינשטיין, כאשר לנימוק שיתן תהיה משמעות מכרעת לגבי אפשרות שיבתו של דנציגר לכס השיפוט.
ביניש איפשרה תחילה לדנציגר לחתום על פסקי דין בהם ישב כחלק מהרכב, וזאת כדי למנוע עיכובים בפסקי דין דחופים. לאחר מכן החל דנציגר לחתום גם על פסקי דין שניתן היה להמתין עוד זמן מה עם פרסומם, ומאוחר יותר גם החל לכתוב פסקי דין בהם ישב בהרכב. כעת מתברר, שהוא מקבל לטיפולו גם בקשות שגרתיות המוגשות לשופטים תורנים בנושאים שאינם מצריכים דיון בנוכחות הצדדים.
דנציגר נתן השבוע (יום ג', 20.12.11) החלטה בבקשתו של עו"ד דן שפריר לערער על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, אשר קיבל ערעור נגד החלטת בית משפט השלום וקבע ששפריר השתמש לרעה בכספי נאמנות שהופקדו בידיו ופעל תוך חריגה מחובותיו כנאמן. בקשות רשות ערעור אלו מובאות בפני שופטים תורנים, המחליטים האם לבקש את תגובת הצד שכנגד או לדחות אותן על הסף. במקרה זה, הועברה הבקשה לטיפולו של דנציגר, והוא החליט לדחות אותה.
שפריר טען בבקשתו, כי לנוכח חקיקת חוקי היסוד, על בית המשפט העליון לשוב ולעיין בהלכת חניון חיפה משנת 1982. הלכה זו קבעה את הכללים למתן רשות ערעור בגלגול שלישי, ובמרכזם: על המערער להוכיח שעניינו חורג מד' אמותיו ומעלה סוגיות משפטיות עקרוניות בעלות חשיבות. כפי שמציין דנציגר, סקר שנעשה לפני מספר שנים העלה, כי זוהי ההלכה המצוטטת ביותר בידי בית המשפט העליון, הנוהג לפיה מזה קרוב ל-30 שנה.
טענתו של שפריר הייתה, כי על בית המשפט העליון לשקול גם את הפגיעה בזכויות החוקתיות של המערער בבואו להחליט האם לאפשר גלגול שלישי. דנציגר דחה טענה זו באומרו, כי אין כל סתירה בין עקרונות היסוד החוקתיים לבין הלכת חניון חיפה, המאפשרת ערעור נוסף גם כאשר הפגיעה בזכותו של המערער מגיעה לכדי עיוות דין. הוא מזכיר, כי הנשיא מאיר שמגר קבע כבר באותה הלכה עצמה, שתינתן רשות ערעור כאשר מדובר בשאלות בעלות חשיבות חקיקתית.
לגבי בקשתו של שפריר עצמו אומר דנציגר, כי מדובר למעשה בניסיון לערער על החלטת המחוזי. "הכרה בטענות אלה כמצדיקות מתן רשות ערעור תהפוך את מתן רשות הערעור מחריג לכלל", מוסיף דנציגר. עוד הוא קובע, כי קביעותיו של בית המשפט המחוזי מעוגנות היטב בחומר הראיות.

תאריך:  22/12/2011   |   עודכן:  23/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כרסום נוסף: דנציגר פוסק כדן יחידי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
תמימות מוזרה איתמר
עינבל לוי  |  22/12/11 08:55
 
- דברת מוזרה, ושוב הציבור בצד...
תודה מילדי בת ים  |  24/12/11 02:26
2
דנציגר - לך הביתה כבר
הציבור בישראל  |  22/12/11 09:51
 
- מה לא מובן?בייניש רוצה וקובעת!
רחב מיריחו  |  22/12/11 10:47
3
השפלה
כלב מוכה  |  22/12/11 11:26
4
הלכת חניון חיפה מצת אור
מילמן מרדכי  |  13/01/12 08:34
 
- הלכת חניון חיפה מצת אור
מילמן מרדכי  |  13/01/12 09:25
 
- הלכת חניון חיפה מצת אור. הערה
מילמן מרדכי  |  13/01/12 13:35
5
"למעלה מהדרוש" בגלגול שלישי
מילמן מרדכי  |  13/01/12 23:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביקורת חריפה של בית הדין לעבודה על התנהלות החברה והמנכ"ל דאז, עמוס לסקר, אשר מנעו את מינויו של חבר הוועד לתפקיד ניהולי תוך שימוש בסילופים והסתרת עובדות
איתמר לוין
דניאל מולוקונדוב, שהורשע בעבירות ניירות ערך, הגיש תביעת לשון הרע בעקבות אזהרה מפני פעילותו    התביעה נדחתה ומולוקונדוב חויב בהוצאות בסך 50,000 שקל
עידן יוסף
כך מעריכה רשות החברות הממשלתיות בחוות דעת שהגישה לממשלה    ממליצה למסור באופן זמני את האחריות למתחם לחברה ממשלתית אחרת    משרד התירות מודה לראשונה כי כניעה ללחצים מצד גורמים חרדיים מונעת הקמת מרכז מבקרים
עידן יוסף
ועדת המכרזים בחרה מנהלים חדשים לשתי רשתות של קול ישראל
איציק וולף
לשכת ראש הממשלה ומשרד החוץ פרסמו הודעות הקוראות לבריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל להתמקד בנעשה בסוריה במקום בנעשה בישראל בין ישראלים לפלשתינים    "מוטב היה לו הקהילייה הבינלאומית הייתה מתמקדת במה שקורה בסוריה ובשאר חלקי המזרח התיכון לפני שהיא מבקרת את ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il